| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
mokris |
Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken |
Lead | ||
|
Last Edited By: eli58 04/14/07 15:05.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #1 | ||
|
Interessant|
God link
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #2 | ||
|
Har alltid lurt litt på denne teknikken. Vi
har diskutert den i den engelske delen for noen år
siden. Skulle ønske det var noe jeg kunne
forsøke hjemme!
|
||||
|
|
||||
kanutta |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #3 | ||
|
Tror dettte kan være noe som kan hjelpe dem
med lette plager kanskje..?
Vet at det er noen som har holdt på med dette her i byen i mange år. Det handler vel om å bruke kroppen "riktig "...? |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #4 | ||
|
Jeg tror også det handler om å få
tilbake noe naturlig bevegelse i kroppen..rulle seg rundt
mener jeg å huske...I mange år etter at
skoliosen min ble hissig kunne jeg ikke engang strekke
armene i været. Nå kan jeg ta en strekk
når jeg ligger i blandt.
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #5 | ||
|
Det står en del her: www.alexanderteknikk.no/alexanderteknikk.htm
Jeg kjenner ei som har vært veldig fornøyd med opplæring i dette. Hun er ufør pga. bekkenløsning og gikk på dette i flere år. Hun sier: Quote: Alle små bidrag er vel positive bidrag tenker jeg. Min fysioterapaut hjelper meg med holdninger og prøver å endre hvordan jeg sitter osv. Det er små positive bidrag, men jeg vet ikke om det kan sammenlignes med denne teknikken. Vi har en tråd om bekkenløsning og holdninger også: Holdning og rygg/bekkensmerter. Bare tull? >>> Astrid
|
||||
|
|
||||
Eirik GT |
Re: Aleksanderteknikken for rygg, nakke og bekken | #6 | ||
|
Det er jo hovedsakelig snakk om hjelp til
selvhjelp, slik jeg ser det. Men på en mer objektiv
måte ville jeg tro.
Enhver intelligent person, med en solid dose selvinnsikt vil kunne leve og styre etter tilsvarende teknikker. Det er "bare" snakk om å kjenne veldig godt etter, hva en gjør, hvilke muskler en bruker og i tillegg kjenne etter hvilke muskler man faktisk ikke trenger å bruke.. Dette kan redusere belastningen på muskler, senefester og ledd. Avhengig av hvor godt man kan dette.. Det er ihvertfall slik jeg tolker det som sto der.. |
|||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome