Tursen
crps |
Mosken spørsmål om liggetralla di |
Lead | ||
|
En på det svenske forumet har problemer med og sitte i sin rullestol etterhvert. og da tenker jeg på din liggetralle. mener å huske at du har fått den
spesial-laget, men finnes det tilsvarende å få kjøpt?
Tursen __________________________________________________________ Tilgi at jeg endra tittelen Tursen, men nå blir det lettere å finne igjen tråden. Astrid
Last Edited By: eli58 04/14/07 12:27.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken | #1 | ||
|
De produseres fortsatt! Broren min fikk den
imidlertid spesial designet for meg siden han jobbet
dengang i firmaet som solgte dem.
no.wikipedia.org/wiki/Liggetralle Jeg er i kontakt med en i som har vært i bladet handikapnytt..hun var avbildet på noe tilsvarende i siste nummer. Du kan få email adressen hennes av meg..den var jo i bladet. Kommer tilbake med adressen hennes.brb |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken | #2 | ||
|
elisabeth.nilsen-aas@manpower.no
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Mosken | #3 | ||
|
Det er henne jeg skal til på luch i dag!
![]() Hun bruker en kort seng pga liggesår fordi hun sitter for mye. Den er spesiellaget til henne. et samarbeid mellom hjelpemiddelsentral, produsent, henne og ergoterapaut. Kommer tilbake med mer informasjon i ettermiddag, Astrid
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken | #4 | ||
|
Hahahaha...så vi kontakter de samme menneskene
..huh.. Jeg må jo le da..
|
||||
|
|
||||
crps |
Re: Mosken | #5 | ||
Venter
på om du vet mer da Astrid, før jeg sender
mailkanskje jeg/vi kan hjelpe vår svenske kollega! Tursen |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken | #6 | ||
|
Firmaet som hadde laget hennes liggebenk er det
samme som laget liggetrallen min. Det så
forøvrig uhorvelig vondt ut å ligge slik hun
lå. Hun heiste seg opp på albuene for å
skrive!
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Mosken | #7 | ||
|
Vedr. ekspedisjonen min.
Den var veldig hyggelig. Det er jo ingen stol, men en arbeidsbenk, såå si. Den jeg så på er utviklet for en person med lammelser i bena. Det var en ombygd rullestol der en kunne senke den bakre delen av "benken" kunne senkes, slik at hun kunne dra seg opp etter armene. Og så heve delen der bena ligger når hun hadde heist seg på plass. Så kunne hun ligge på magen å jobbe med PC. Hun holdt seg oppe med albuene for å kunne jobbe. Så den fungerte som om hun lå på magen i en seng/benk/gulv. Om dere skjønner? Jeg hadde sett bilder av den før jeg dro og ville se den for å sanke erfaringer og tips. Jeg drømmer om at det kunne utvikles og lages en arbeidsstol for mage leie, som ville dekke et behov for oss med bekken og rygg problemer. Noen prinsipper og løsninger som var på den stolen jeg så på i dag kan sikkert benyttes videre. Dette er jo ikke til noe hjelp for deg Tursen, for den er altså spesial laget og er ikke "bare å bestille". Men det må da finnes slikt???? Personer som ikke kan gå har jo "traller" når de er med på fysiske aktiviteter. På sykehus og instutisjoner har jeg da sett slikt også. Vi får lete videre. Hold meg gjerne orientert om dere finner noe. Jeg drømmer videre om min "tralle/arbeidsstol" Astrid
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #8 | ||
|
Jeg tror det var Handycare som laget trallen min.
De produserte noe lignende i alle fall i
1989....også spesial designet broren min den...Jeg
måtte ha den sammenlegg bar for å få den
med i bil. Den er solid, men veldig, veldig
tung..
Dette er det beste bildet jeg har som viser understellet...bruker Kuschall drivhjul som har kompakte dekk. Problemet er at det blir så veldig kostbart når det må spesial designet.. Jeg bruker en eggeskal madrass på toppen fordi den er så hard. Den er bare 50 cm bred..madrassen 65 tror jeg.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #9 | ||
|
Da jeg var på det stilige sykehuset i
Sveits...eller det var mer en slags klinikk...brukte
mange slike liggetraller. For engang skyld følte jeg
meg normal!
Du kunne selvsagt forsøke Arild, som laget PC stativet mitt, Astrid. Det er nesten ingenting han ikke lager. Hans motto er ingenting er umulig.. |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #10 | ||
|
Flott bilde Mosken. Takk!
Det er Handicare som har laget den jeg så på i dag også. Her er link til Handicare >>> De har en tralle! Se her >>> |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #11 | ||
|
Broren min må ha ment at de ikke laget min
proto type mer. Han driver for seg selv nå.
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #12 | ||
|
En god hjelper har tipset om en til!
Firmaet Alu Rehab AS har også en liggetralle. Den heter NETTI BED, det er en Netti rullestol med liggeenhet. Se under rullestoler så under netti rullestoler og så aller nederst finner du netti bed. ![]() Astrid ![]() |
||||
|
|
||||
Merethe |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #13 | ||
|
Tok meg den frihet å gjør bildet litt
lysere Mosken... Så kan du bedre se understellet
på liggetrallen din.
![]() Kjempe mye bra linker her då! Utrolig hva som kan lages for at funksjonshemmede og folk med mye vondt kan få det bedre!
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #14 | ||
|
Jeg hadde allerede laget det lysere, men det er
greit det hvis du vil jeg skal se så bleik
ut...
|
||||
|
|
||||
crps |
takk | #15 | ||
|
jeg har visst glemt å takke for all
informasjon og t.om bilder.'
Linken er lagt over til våre svenske smertekolleger!
Tursen
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Mosken spørsmål om liggetralla di | #16 | ||
|
De skal lage ny benkeplate til meg nå som er
litt bredere og lengre.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome