| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
thbeel |
Fibromyalgi -bekkenløsning - ledige ledd |
Lead | ||
|
Lurte på om det er mange FM`ere her som har hørt at de er veldig ledig og tøyelig i leddene, og om det er mange av dere som har eller har hatt bekkenplager?
Last Edited By: eli58 04/15/07 22:05.
Edited 3 times.
|
||||
|
|
||||
Kinga27 |
Re: FM -bekkenløsning - ledige ledd | #1 | ||
|
Hei!
Jeg fikk diagnose FM for ca 2 år siden. Har slitt med bekkenløsning i 15 år, siden barn nr. 2. Fikk nr tre for 12 år siden og hadde kraftig bekkenløsning under svangerskapet og har siden slitt med det i etterkant. Psyk fysioen min mener jeg har kronisk bekkenleddsyndrom men jeg har ikke ork foreløpig til en ny runde med spesialister for å få dette på papiret. Kreftene mine er oppbrukt for en stund ang. helsevesenet. Kinga27 |
||||
|
|
||||
muskelknuten |
Re: FM -bekkenløsning - ledige ledd | #2 | ||
|
Hei,, og
hit!Ja eg har fibromyalgidiagnose, fikk den først i 2004. Men eg har nok hatt det i 30 år. Det heile starta da eg fikk kraftig bekkenløsning da eg venta nr.3 i 1976. Etter det fikk eg enda eit barn i 1981 og var sengeliggande mesteparten av svangerskapet. Eg har heller ikkje fått dette på papiret. Har alltid hatt hypermobile ledd.
Muskelknuten!
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: FM -bekkenløsning - ledige ledd | #3 | ||
|
Har ikke FM, men er hypermobil i sacralleddet.Dette
gjør at bekkenet ikke er stabilt og
betennelselignende tilstander oppstår.Vondt er
det.
Monica |
||||
|
|
||||
eli58 |
Re: FM -bekkenløsning - ledige ledd | #4 | ||
|
Jeg har FM og er veldig bevegelig i
leddene(hypermobil) hadde ikke bekkenløsning
når jeg gikk gravid.
Har en datter med FM som er gravid med andre mann og har bekkenløsning,første mann fikk hun det seint i svangerskapet men denne gangen kom det nesten med en gang.Hun er ekstremt hypermobil i bekkende. |
||||
|
|
||||
beritso |
#5 | |||
|
Da jeg ble gravid med nr 3 i 1987 skjønte jeg det før graviditetstesten fordi rygg/bekken "falt" fra hverandre.Følte som bena ville løsne fra festene
sine. Kan ikke forklare det bedre, men det var som om alt nedenfor midjen bare ikke fungerte lenger. Vondt å gå, stå og sitte. Lå og sov i en saccosekk oppi
senga. Problemene gikk aldri helt tilbake, men har kanskje roet seg litt. Nå er det mest smerter som plager meg + det at jeg dovner vekk og blir stiv og får en
følelse av hovenhet i bena. Fikk diagnosen i 1983.
Berit S.
|
||||
|
|
||||
muskelknuten |
#6 | |||
|
Hei!
Når eg ser denne tråden dukker opp igjen her no, så må eg berre legge til at eg stadig er til kiropraktor for å rette opp bekkenet mitt. Og resten oppover,,,rygg og nakke. Skal begynne på nytt på tirsdag,,,og det pleier å rette seg ganske fort,,men det er kiropraktoren som er den einaste som klarer å fikse det.
Last Edited By: muskelknuten 04/15/07 22:58.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome