| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Sunshine56 |
Dr Stokke og klinikken hans... |
Lead | ||
|
Last Edited By: eli58 10/07/08 21:08.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #1 | ||
|
Er dette en klinikk som får støtte fra
det offentlige slik at det er offentlige satser eller er
det en privat klinikk du må betale
med de prisene som står oppgitt er det noen som vet noe om det? Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #2 | ||
|
Du må betale,kan søke nav om å
få det dekka.har ikke hørt om noen enda som har
hatt varig eller langvirkning,bortsett fra i
lommeboka
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #3 | ||
|
Jeg kjenner til mange som har fått hjelp av
Stokke. Han er den legen i Norge som har lengst erfaring
med f.eks. RF behandling (denervering). I motsetning til
en del andre leger i dette landet holder han seg
også oppdatert innen dette området.
Jeg har hørt mye ros av denne legen. |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #4 | ||
|
jeg har hørt om mange som har brukt tusenvis
av kroner der,kortvarig eller ingen hjelp,men det er som
regel disse man hører mest om,så all ære
til Stokke for de han hjelper.kan han foresten skrive ut
resepter igjen?var det ikke noe med at han mista et eller
annet i forhold til det?
|
||||
|
|
||||
noomi1 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #5 | ||
|
Jeg ska ikke gi meg inn i nåen debatt om RF
eller Dr Stokke av den enkla orsaken att jeg har for
dårlig kunnskap om desse
spørsmål.
Jeg fann linken bra, spesiellt delen om olika smertetyper. Mye informativ og lettlest. Annbefalles at lesa Takk Arild g Mosken for linken Eva |
||||
|
|
||||
ennanits |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #6 | ||
|
|
Nettsiden inneholder veldig mye
informasjon!
Synes den er bra! Jeg synes Dr Stokke er bra også. Jeg var hos han før jul. Han er dyktig. Og har svært god kompetanse på nakker. Det var veldig nyttig for meg. Dessverre har jeg ikke økonomi til å prøve videre behandling hos han nå. Han har mistet driftstøtten. Fordi han mistet retten til å skrive resepter en periode, den fikk han tilbake, men kampen for å få tilbake driftstøtten pågår nå. Stokke gjør en stor innsats for å hjelpe pasientgrupper som resten av helsevesenet helst ikke vil ta i med ildtang. Han fortjener vår honnør!!! Anne |
|||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #7 | ||
|
Jeg vil påstå at han er den eneste her i
landet som utfører denervering på en forsvarlig
måte. Det er dog bare min påstand. Han var den
første som utførte dette på Ullevål
sykehus. Alternative private klinikker i Oslo som
utfører RF er vel ikke særlig rimeligere? Jeg
betalte mer enn i Sveits for å gå på
Ullevål klinikken hvor Bremnes er. Den klinikken
får heller ikke støtte.
Quote:
|
||||
|
|
||||
Petronella53 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #8 | ||
|
jeg er av den typen at alle skal kunne få lik
behandling-at lommeboka ikke skal bestemme.Så lenge
ikke Stokke eller andre som driver med det samme kan
dokumentere langvarig effekt så stiller jeg meg
veldig tvilende til behandlinga han gjør eller
gir.
resepter kan man få overalt.de som har nytte av denne behandlinga må stå mere fram og fortelle sin historie. |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #9 | ||
|
Ja, det hadde vært fint, Petronella. Men hadde det ikke vært for private smerteklinikker i Oslo hadde mange av oss aldri fått tilgang til noen smerteklinikk.
Jeg har fått avslag fra offentlig smerteklinikk 2 ganger og stått på ventelister i 4 år. Hva gjør man da?
Oslo er det eneste stedet i landet hvor det er private smerteklinikker. (3 tror jeg). Stort sett tilbyr de ikke annet enn de offentlige klinikkene. Så hvis du ikke tror på Stokke så tror du vel ikke på Rikshospitalet heller da. Det er jo ikke alle som har kyndige fastleger som vet hva de skal skrive ut. Du er jo heldig hvis du har det.
Last Edited By: eli58 01/07/08 13:44.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #10 | ||
|
Hei og takk for link og informasjon.Jeg synest
dette er et spennende alternativ,jeg har fått god
hjelp av smerteklinikken nå og har stigende form,men
jeg liker å tenke på at det er noen som har
så god ekspertise og kontakt med andre spesialister
etter hva jeg forstår.At de holder til her i landet
er veldig bra.
Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #11 | ||
|
Jeg er glad for alle som får hjelp ved
smerteklinikkene jeg, ikke misforstå. det er bare
sånn at veldig ofte så har vi så store
forventninger til en eller annen behandling og så
blir det karnskje ikke sånn som vi har håpa
på. Riksen har jeg ingen erfaring med.At mange
må vente i årevis eller ta opp lån for
å komme inn på en privat klinikk er jo helt
sykt
|
||||
|
|
||||
mai05 |
Re: Dr Stokke og klinikken hans... | #12 | ||
|
Enig med flere her, synes det sto mye bra
informasjon og greit beskrevet.
Stokke og Bremnes var vel de legene jeg leste om da jeg for mange år siden begynte å få så mye smerter at jeg leste alt jeg kom over om temaet smertebehandling. Har tatt noen tester med tanke på denervering, men den gangen kom det ikke så langt at de fant det rett å prøve. Det er dyrt ja, men til slutt vil vel de fleste prøve hvis det kan være en mulighet for hjelp. Har bare lyst til å fortelle en historie som jeg kjenner til. En i familien fikk akutte ryggplager for noen år siden. Tiden gikk og det ble bare verre, ikke noe hjalp.... lyder vel kjent for mange her. Til slutt ble vedkommende søkt til Aker for smertebehandling. Etter måneder med venting, tok hun kontakt med Nimi for å vurdere ang denervering. Det var så vellykket, første forsøket traff helt, ble etterhvert nærmest smertefri og er det fortsatt! Ja, det er en solskinnshistorie, hadde sikkert fått hjelp på Aker også. Men valgte privat da muligheten ga seg. Her jeg bor var det et par mnd ventetid da sykehuset startet smerteklinikk. Dette er noen år siden og nå er det over et års ventetid! Dette er årsaken til at jeg nå har valgt å ligge i bil flere mil for å få hjelp på privat klinikk. Har forstått det sånn at flere av disse legene som nå driver privat, har sluttet på sykehus pga frustrasjon over manglende satsing og tilbud for smertebehandling. |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome