| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Sunshine56 |
IKEA solseng til hagen når du skal mestre utendørstilværelsen |
Lead | ||
|
Fikk dette tipset av Unni/Blue birman. Kan legges helt flatt:
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#1 | |||
|
Vel verdt å sjekk ut den der. Takk for tipset!
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#2 | |||
|
Er det mulig å finne den på websiden deres for å sjekke ut prisen? (jeg har problemer med å bruke musen pga hendene mine)
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#3 | |||
|
Kanskje noen er bedre å lete enn meg. Finner ingen solsenger eller noe som likner i det hele tatt jeg. www.ikea.no |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#4 | |||
|
Finner ingen ting på ikea jeg heller. Solsenga ligner på sånne du kan eller kunne i få kjøpt i de fleste møbelbutikkene, Skeidar A-møbler osv .
Den du har på bildet er altfor lav for meg, man skal jo helst opp igjen også Petronella
Last Edited By: Petronella53 05/29/07 11:36.
Edited 2 times.
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#5 | |||
|
Solseng Ikea Koster kr799.
Sier som petronella att den ser litt lav ut,men kanske den kan stå på noe så den kommer høyere. Jeg bruker en litt god reiseseng som og er kjøpt på ikea,men den kan jo ikke stå ute hele sommeren.og er lav den og. |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#6 | |||
|
Nå har du finni solsenga på danske sider Eli,jeg finner den ikke på norsk ikea?
|
||||
|
|
||||
Mathea2 |
#7 | |||
|
Bohus og Plantasjen har lignende seng, har prøvd dem
Dem er lav ja.. Har ei sånn av plast jeg,kan også legges helt ut,- gubben har bygd den opp
Den er ikke tatt fram enda i år da |
||||
|
|
||||
eli58 |
#8 | |||
Nå har du finni solsenga på danske sider Eli,jeg finner den ikke på norsk ikea?Hvordan søren klarte jeg det he he var jo inne på siden til Åsane IKEA først he he |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#9 | |||
|
Den er høyere enn vanlige camping senger og dere bare slenger en tykk madrass oppå! Det har jeg gjort.
|
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#10 | |||
|
et år hadde jeg elektrisk sykehus-seng i haven, ville vært foruten, men aldri så gærnt så er det godt for noe
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#11 | |||
|
Er glad jeg slipper det!
|
||||
|
|
||||
glakatten |
#12 | |||
|
Hei. Såg denne solsenga. Eg har funne ei anna. Har ikkje bilete, men det er ein stol med høg rygg. Denne kan du legge ned og då kjem fotdelen av stolen opp.
Dåå har du ei seng. Fordelen med denne, for meg vertfall, er at beina kjem litt høgare enn setet gjer. Dermed blir det ein knekk i hofta. Dette gjer godt for
meg for eg kan ikkje ligge med beina strak ut. Dette er ein solstol som dei sel både på Skeidar og Bohus. Kostar 4-500 trur eg. Anbefales på det sterkeste. Den
kan og leggjast saman som ein vanleg gammaldags solseng/campingstol.
Ha ein fin kveld alle saman. Glakatten.
Ha ein fortreffelig dag.
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#13 | |||
|
http://www.bohus.no/default.asp?page=137&product=3745
Denne likte jeg,ingen vedlikehold og ser ut som den kan
reguleres både bak og fremme.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#14 | |||
|
Solsenger finnes det masse av der ute. Slike som IKEA har her finnes ikke-hvis du må ligge på fast underlag og samtidig flatt. Jeg kjøpte et par for noen år
siden som ikke finnes lenger, men de kostet kr 7.000, Så IKEA's tilbud er unikt. Men man bør ha tykk madrass oppå som myker det opp litt.
|
||||
|
|
||||
glakatten |
#15 | |||
|
Hero regulerbar stol med fothviler, som dei har på Bohus. Det er den eg meiner.
Glakatten. Ha ein fortreffelig dag.
|
||||
|
|
||||
Blue Birman |
#16 | |||
|
Jeg betalte ca 680 el noe sånt på IKEA i Trondheim, husker ikke akkurat på krona, men ikke over 700 iallefall, jeg MÅ ha en tykkere madrass på den, men har
ikke orket å dra ut å kjøpe en. Skulle gjerne hatt den nå når været er så fint her. Den som ligger på senga der er en gammel en som er altfor tynn for meg.
Tar gjerne imot tips om hvor jeg kan finne en tykkest mulig solsengmadrass, finnes det tykkere enn 5 cm? Unni |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
#17 | |||
|
Denne stolen er kjempe bra for meg. Kjøpt på Skeidar for 399,- Stoffet er elastisk og festet med strikk i karmen på stolen, så den ngir gos støtte uten pute. Trinnløs regulering av rygg og ben. Jeg tar hodeputen som følger med i korsryggen. Relativt lett å ta med seg og tar liten plass. Jeg får bena opp og ligger godt, bra avlasting og fin høyde på stolen. Jeg kommer ikke så nær bakken at jeg føler meg "helt utenfor" om jeg er sammen med andre. Hadde jeg bare kunnet ha en rullestol med denne ligge patenten! Det er lov å drømme.......... For da kunne jeg jo sitte oppe og rulle meg dit jeg skal og ligge når jeg trenger det. Selv om den er lett og praktisk for en frisk kan den på dårlige dager bli for stor og tung å drasse på for meg, så jeg trenger hjelp til å flytte den. Det er ikke vanskelig å få hjelp, men det er deilig å kunne bevege seg og ha det komfortabelt samtidig. Jeg vil ikke slutte å drømme om det! |
||||
|
|
||||
mai05 |
#18 | |||
|
Astrid, den type stol bringer fram mange minner hos meg. For mange år siden var den redningen for meg, hadde den ute og inne.
Som du sier var det greit å være sosial med den og lett å ta med seg. Nå klarer jeg nok ikke å sette meg i den og jeg kommer ikke opp igjen ved egen hjelp. Så bra at den hjelper deg. Godt tips til mange
Unni, jeg har kjøpt "gjesteseng" på Jysk. Den ene er kraftig med tykk og lett madrass, anbefales Er ikke så fin som den tresenga da, men funksjonen er viktigst Trekker et fargerikt laken på.
Den enklere utgaven seng (med tynn madrass) er også høyere enn Ikeas sin, i hvertfall er min det. Ikke mye, men nok for meg, må ha litt høyde for å komme opp igjen. Disse er i katalogen fortsatt tror jeg. Har også brukt vanlig enkel overmadrass ute jeg, MÅ ligge så godt som mulig
Last Edited By: mai05 06/01/07 07:37.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#19 | |||
|
Unni, så du min madrass? Dobbel skumgummi med eggeskald på den ene siden. Den andre siden er hardere. Perfekt! Ingen dyr løsning og holder i årevis.
Sengetøylageret, jutsk og mange andre steder selger dem. Du må ha en tykk, myk skumgummi!
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
#20 | |||
|
Må jo bare posten linken til de solsengene som ser så deilige ut. Tenk å kunne ligge godt på magen å lese!
http://www.ergolounger.com/index.htm Astrid |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#21 | |||
|
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#22 | |||
|
Nå ble jeg sur altså: (hvorfor er norge inkludert på websiden deres!)
|
||||
|
|
||||
Blue Birman |
#23 | |||
|
Det var synd, Mosken, den der så veldig praktisk ut, jeg kunne godt ha tenkt meg en selv.
Takk for tipsene om madrass, må visst ta meg en tur på Jysk snart. Den stolen så god ut, Astrid. Unni |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.