ENDELIG har jeg altså fått papirene mine fra NIMI, så da regner jeg med at jeg får et litt tydeligere svar fra legen min etter ferien.
Men sist jeg var hos han, tok han standard-blodprøver av meg for å sjekke tilstanden, og alt var fint bortsett fra konsentrasjonen av Østradiol (østrogen). Referanseverdien er over 10, mens jeg kun hadde 0,06!!!
Det stod at det kunne skyldes hypofysær, hypothalamisk eller ovariell insuffisiens, som følge av trening, stress, slanking eller organiske årsaker.
Jeg slanker meg ikke, trener det som er nødvendig for å prøve å holde ryggmuskulaturen i sjakk uten å kjøre kroppen for hardt, og har vært 100% sykemeldt fra min 30% jobb siden midten av juni, så det eneste jeg kan tenke meg er at kroppen er stressa pga de uutholdelige ryggsmertene. Evt at medisiner spiller inn..? (Går på p-sprøyte, Aerius, Norspan og Paralgin Forte)
Er det noen andre som har erfaringer angående dette? Informasjon om hva dette innebærer, hva som kan være årsaken, hvordan jeg skal takle det..?
Jeg vet jo at Østradiol er regnet for å være det viktigste kvinnelige hormonet, og at uten det vil man kunne bli infertil, og i en alder av 26 er ikke dette særlig fristende..
Legen min skrev på prøveresultatene at vi måtte ta en prat om dette, men han er jo på ferie til uti august..
HJELP!?!