I dag har jeg fått montert nytt stativ på min bærbare PC, og DET er helt utrolig at jeg endelig fikk gjennom HMS. Det har vært avslag tidligere, men jeg søkte på nytt via ergoterapeut på sykehuset, da jeg var på rehabopphold.
Jeg viste henne bilder av min liggestilling og det bordet jeg hadde før, og forklarte problemene med å komme meg opp fra senga, når hjulene på bordet tørnet i hjulene på senga. Det ble veldig trangt for beina mine, da jeg skulle få dem utpå gulvet. Samme problem da jeg skulle legge meg ned, vi som er avstivet (og sikkert mange andre ryggpasienter) må legge oss ned på en spesiell måte. Overkroppen må legges ned på siden, samtidig som man løfter beina opp og ruller seg så rundt på ryggen. Noen som kjenner seg igjen?
Jeg viste også ergoterapeuten bilder av Mosken's PC-stativ, som er laget av Omsland i NORINA, og anbefalte han på det sterkeste for HMS. Jeg ligger langs en vegg og trenger et enklere (konstruksjonen er kanskje ikke enklere) men mindre stativ, men når Mosken anbefaler noe, pleier det å være "klasse", og hun har god erfaring med hjelpemidler. Jeg har også kjempet for å få de hjelpemidlene jeg har krav på siden 94, og det har vært mange tøffe runder med ulike etater.
Arild Omsland fra NORINA kom hit på formiddagen i dag, og satte igang monteringen. Heldigvis hadde han ringt på forhånd, slik at jeg kunne fange kaniner bak senga hvor alle ledningene skulle samles.
I tillegg til at han er en kjempetrivelig kar med masse humor, har han konstruert et ypperlig hjelpemiddel til laptopen min, slik at skrivestillingen er forbedret, den er veldig bevegelig med tre ledd, slik at jeg kan skyve den bort til veggen, når jeg skal reise meg opp av senga.
Han virket fornøyd med resultatet selv også, og fotograferte flere bilder med sitt eget kamera, som ble veldig gode og skal brukes i markedsføringen. Så tok han et par bilder med mitt kamera, som ikke ville vunnet noen fotokonkurranse, men jeg tok et selv også av bare stativet, bare så dere skulle få se.
Kanskje er det noen av dere som vil søke om det samme, jeg er iallefall kjempefornøyd. Til og med kattene godtok forandringen, bare det var plass for dem i fanget mitt slik som før. Katter liker ikke forandringer, da kan de furte en god stund.
TAKK TIL DEG MOSKEN som anbefalte denne Petter Smart Omsland for meg!
Unni

Ser
fram til frokostkaffen allerede

Dette
fortjener du!
Jeg har
sendt tipset om samme mann som du har brukt til
ergoterapauten i kommunen her, hun som hjalp meg å
søke.