Noen av dere husker kanskje at jeg for 5 uker siden var gjennom en stor ryggoperasjon (fikk satt inn 3 skiveproteser L3/L4, L4/L5 og L5/S1).
Etter dette har jeg vært ganske dårlig, brukt mye sterke smertestillende (Ketorax 20 mg 6 ganger daglig, kuttet ned til halvparten nå etter anbefalinger fra lege). Smertenivået er høyt, og jeg vet at jeg skal smøre meg med tålmodighet, men det som er, er at jeg føler at alle som ar utført denne operasjonen allerede nå kjenner seg bedre enn før de opererte, og flere har allerede sluttet helt med smertestillende. Da begynner jeg å tenke at det kanskje ikke er som det skal hos meg.. Prøver å tenke positivt, men det er ikke så lett. Må fremdeles ha sykeseng i stua og høyt dosete. Bruker ikke hjelpemidler for å gå lengre, så prekestolen har fått sin faste plass i et hjørne.
De sterkeste smertene har jeg morgen og kveld. Kan ikke stå opp før 10-15 mg Ketorax virker, og sliter veldig med å sovne på kvelden da smertene er på det verste da.. Skal på kontroll 7.mars så får jo høre hva legen sier da, men tiden frem til det føles så lang når en har sånne smerter.
Er det noen av dere som har peiling på dette? Er det vanlig å fremdeles være så dårlig etter en sånn operasjon, eller er de 150.000,- som jeg betalte for operasjonen forgjeves?
Har så lyst å få livet tilbake igjen. Stå opp med barna på morgenen, hente dem i bhg og skole, jobbe og rett og slett bli som "alle andre" igjen..
Klem LinnB 31