- hvis du foreksempel ser et bilde av 3 helt vanlige hus, blå himmel og blått hav
hva ser du og hva tenker du???
Hvis du ser det samme bildet i uvær,store bølger og brun mark hva ser du og hva tenker du?
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Petronella53 |
Når du ser et maleri,eller tegning hva ser du?Hva tenker du på? |
Lead | ||
|
Hvis du ser et maleri eller en tegning, hva ser du? hva tenker du på?
- hvis du foreksempel ser et bilde av 3 helt vanlige hus, blå himmel og blått hav hva ser du og hva tenker du??? Hvis du ser det samme bildet i uvær,store bølger og brun mark hva ser du og hva tenker du? |
||||
|
|
||||
cherry |
#1 | |||
|
Sommer-Høst
Sørlandet-Nord-Norge Ferie-Hverdager Rik-Fattig |
||||
|
|
||||
cherry |
#2 | |||
|
Hvorfor spør du forresten?
|
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#3 | |||
|
Fordi alle ser et bilde så forskjelig, og alle tenker også forskjelig rundt et bilde, "ser" du mere enn bildet lissom?
|
||||
|
|
||||
Sirkeline |
#4 | |||
|
Tror jeg hadde tenkt på folka som hadde bodd der/bodde der og hvilket liv de hadde levd, men er litt vanskelig å svare på når jeg ikke ser noe bilde.
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#5 | |||
|
Er ikke alltid motivet som slår meg først, men fargevalg og penselstrøk,. Farger sier meg mye om stemningen i bildet og hva kunstneren prøver å formidle. |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#6 | |||
|
Sirkeline-du og jeg i samme rom hadde helt sikkert gått veldig bra!
|
||||
|
|
||||
Sirkeline |
#7 | |||
Petronella53 wrote: |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#8 | |||
|
der ser du, de som fotograferer, sånn som Alice ser farger og motiv vi andre ser "bak" bildet
|
||||
|
|
||||
Sirkeline |
#9 | |||
|
Kanskje jeg tenkte litt galt her. Så for meg det motivet som du beskrev jeg, og da falt tankene mine med en gang på det som jeg beskrev. Er det ett abstrakt
maleri for eksempel, ser jeg selvfølgelig på penselstrøk og fargevalg.
|
||||
|
|
||||
Kinga27 |
#10 | |||
|
Jeg har to døtre på 16 og 17 år som tegner og maler så bra at den ene har begynt på vider utdannelse i den gata og det skal den andre også fra høsten av. Selv
har jeg ikke større kunstneriske gener enn at jeg kan tegne en krussedull-sau og fyrstikk mann. Etter at deres talent begynte å vise seg, i 5-6 års alderen og
fram til nå, så har jeg lært å se med nye øyne på bilder. Nå ser jeg ikke lenger bare en overflate med motiv men på en måte innover i bildet og føler på
stemning og utsråling fra de.
Her er et eksempel på en kullstift tegning, tegnet av den ene av de som 15 åring:
Tiddelidi |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#11 | |||
|
Oj oj, flink jente du har
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#12 | |||
|
så skal jeg legge ut flere,så dere får se.Han har vært med på utstilling,og fått solgt malerier også.Er så god lukt i huset,når han holder på med malinga.Og når jeg sitter her foran pc'n en time eller to,for så å snu meg mot det han maler,så ser jeg rett inn i noe nytt.Veldig moro! |
||||
|
|
||||
Sirkeline |
#13 | |||
|
Så flink jente du har Kinga.
Bildet som samboeren din har malt Cala
er utrolig fint og stemningsfullt.
|
||||
|
|
||||
Kinga27 |
#14 | |||
|
Ååå Cala, du må hilse maleren å si at slike bilder elsker jeg.
Det er bilde som jeg får masse tanker og følelser av. Tiddelidi |
||||
|
|
||||
cherry |
#15 | |||
|
Cala: Så NYDELIG et maleri..!
|
||||
|
|
||||
BELL |
#16 | |||
|
Cala, nydelig!
Kinga, dine jenter er flinke, det har vi sett mange ganger Jeg ser nok også litt bak bildene, men det kommer vel av at jeg drev og malte selv for 100 år siden... har noen på veggen, men tar ikke bilde av dem ;) ![]()
|
||||
|
|
||||
Lene Gulliksen |
#17 | |||
|
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg tenker på når jeg ser et bilde...jeg føler jeg. Om det gjør meg trist, glad, melankolsk osv.
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#18 | |||
|
Cala - aldeles nydelig og stemningfult! Kinga - flinke jenter du har. Blir spennende å se hvordan de utvikler talentene sine. Min svigerdatter er også kunstner på fritiden. Litt mer abstrakte bilder, men aldeles nydelige de også. Og hun tjener da en slant på dem også. Kommer godt med når materialer og alt koster. de som fotograferer, sånn som Alice ser farger og motiv vi andre ser "bak" bildet Må arrestere deg litt der, Petronella. Det jeg sa var at det faktisk ikke var konkret motivet jeg først og fremst "så" på. Klart jeg ser hva som er malt, men det er farger og belysning som forteller meg hva kunstneren prøver å formidle - stemningen. For å ta ditt eksempel med tre hus, blå himmel og blått hav. Alt etter fargevalg (blått er ikke bare blått
|
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#19 | |||
|
Sorry Alice
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#20 | |||
|
Det er det som er fantastisk med kunst. Et virkelig godt maleri gir forskjellige opplevelser alt etter øynene som ser. Det finnes ikke noen riktig eller feil oppfatning av et bilde.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome