Mange lurer på hva/hvorfor som gjør/har gjort at man blir sittehemmet og hvordan hverdagen er/har blitt
Jeg har fått mange spm om hvorfor.Vi er mange i denne kategorien mennesker, flere enn vi egentlig aner tror jeg
Jeg er av den type menneske at jeg aldri reagerer på mennesker som må gjøre noe annet enn det som er "normalen" ! For hva er egentlig det normale?
Det er folk som kommer hit og foretrekker å ligge på gulvet,sitte på kne, sitte på spisebordet eller i vinduskarmen. For meg så spiller det ingen rolle (så lenge de takker for maten når de går)
Jeg personlig kan godt stå hele dagen, ikke stå rett opp og ned men jeg må vagge/bevege meg
Jeg kan ikke stå ved en benk å jobbe lenge av gangen derfor måtte jeg slutte i kokkeyrket, men jeg kan godt pakke sammen et helt hus på no time for da er jeg i bevegelse.
Når jeg skal sette meg ned så foretrekker jeg å gjøre det på min måte. Enten i gyngestolen som er tilpassa meg,på salongbordet eller sofaen her hjemme med alle remediene i
Jeg har begynt å planlegge alderdommen med diverse ting på hjemmebane. Har et bord som er spesiallaga til meg etter høyde og lengden på beina mine. Ingen har kommentert det bordet, ikke engang snekkerfirmaet der det blei laga. Overmadrassene i sofaene er også tilpassa meg ,tynne og harde.
Gyngestolen passer meg utmerket pga den bevegelsen, en stol med puter under rompa er helt pyton, jeg må ha kontakt med underlaget og foretrekker en vanlig pinnestol framfor mye annet så sant pinnestolen har en god høyde for da kan jeg ha beina rett ut for jeg må alltid ha åpen hofte pga alle betennelsene i hofteledda og knærne
Hvis man ikke ikke vet at jeg er ei kløne når det det gjelder å sitte så kan man ikke se det for å si det sånn
Jeg har fått kommentarer som har lagd mange svimerker ja, dette er fordi mange må SE ikke sant. Du ser jo så sprek ut og alt det der, det er vel noe vi alle kjenner til
Hva gjør du- bortsett fra godstolen/sofaen din, klarer du deg når du skal på jobb, gå
bort, kino, teater , trening osv? Kan du sitte lenge av gangen?
Legger arbeidsgiver ting til rette for deg ? hvis du jobber på et kontor, har du heve/senke bord? sofa i nærheten til bruk når du trenger å hvile?
Har du med hjelpemiddler sånn som puter eller tepper når du skal noe?
Petronella

Mosken

.

.