| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Smaaen |
Noen som kan gi meg et råd. |
Lead | ||
|
Hei er det noen som kan gi meg et råd eller hvordan jeg skal gå fram for å bli hørt ang smerter i knær, albuer, fingrer og tær? Har vært på rtg og mr men der
fant de ikke noe ut alt viste helt normalt, men det begriper jeg ikke for smertene er så ille at jeg ikke klarer å skru opp en kork eller skjøre brød. Så om
det er flere her inne som har det på samme måten. Jeg selv mistenker leddgikt for det er i leddene i fingrene og albuene som er vonde, men jeg er ikke noe
særlig hoven i fingrene.. Dette er en plage sammen med de andre smertene jeg har....
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#1 | |||
|
Har du vært hos revmatolog? Ellers viille jeg fått en henvisning der.
|
||||
|
|
||||
Smaaen |
#2 | |||
|
Har spurt men legen vil ikke sende meg til det for det eneste er at legen bare skriver ut til fysio. Har vært til fysion med knærne å hun sa at jeg hadde
betennelse å hun kunne ikke hjelpe meg, hun prøvde laser og ultralyd men jeg ble ikke bedre.. skal spørre igjen, Men kankje jeg kan ringe til raumatologeisk
avd på haukeland å spørre der. Har jo ligget der 2 ganger om de kan svare på det å så gå via legen for da har jeg noe mere. men vet ikke. Smertene har vært
helt uholdbar i dag. Å de rundt meg så hvordan jeg hadde det....
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#3 | |||
Har spurt men legen vil ikke sende meg til det for det eneste er at legen bare skriver ut til fysio.Jeg er helt sjokkert! Er du sjekket for Lupus, borrelia, HLA-B27 vevsprøve?? Vilke spesialister har du vært hos? Har noen undersøkt albuen din med ulta lyd? De ser mer der enn MR iblandt. |
||||
|
|
||||
Allis61 |
#4 | |||
|
Har du vært innlagt på revmatologen, så regner jeg med at de har tatt en del tester på deg også. Men jeg ville ikke gitt meg. Hvis fastlegen din ikke kan
hjelpe deg, så får han henvise videre til spesialister så du i det minste kan få en utredning og diagnose på problemet
|
||||
|
|
||||
jone54 |
#5 | |||
|
Ja en revmatolog er vel det første legen din burde hennvise til når du har vondt i ledd
Ville ringt Haukeland å spurt hva de har sjekket først og så til legen din for vidre hennvisninger Lykke til,det er jo ikke meningen du skal gå med slike smerter Har du ikke noe å ta for smertene mens du venter
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#6 | |||
|
Dette er da virkelig uhørt.
Nei,-forlang henvisning til spesialist(er)! |
||||
|
|
||||
Smaaen |
#7 | |||
|
Da jeg lå på reumatologeisk avd var bare for opptrening dengang for benkjørheten de tok ikke noe form for prøver i det hele tatt. Er såååååå lei av å sloss for
å få det en har krav på. Men jeg skal ikke gi meg skal ta det opp igjen med legen når jeg skal dit..takk for at dere ville hjelpe..
|
||||
|
|
||||
jone54 |
#8 | |||
|
Uff det er jo ikke mye vi kan gjøre for deg da.annet enn litt trøste
Er du veldig benskjør,hvis det så vet jeg at det kan gi smerter i knær og hofter,men er jo ikke sikkert det er slik hos deg da
|
||||
|
|
||||
Smaaen |
#9 | |||
|
Ja jeg er veldig beinkjør desverre. Jeg ringte raumatologen på haukeland for å høre hvordan jeg skulle gjøre. de snakka om at jeg får time der når legen har
søkt pga at jeg har ligget inne der for noe annet den gangen så hadde jeg stor sjangse for at jeg kom fort til. Så da får vi håpe at det blir bedre etter vært,
er jo lov å håpe da. det kan man ikke ta i fra en. Er det liv så er det håp. lol
|
||||
|
|
||||
jone54 |
#10 | |||
|
Ja du kan så si.Håper du får time kjapt
|
||||
|
|
||||
TutteLutta |
#11 | |||
|
Hei
Huff, dette var kjipt å høre. Jeg har lest at man kan be om henvisning til hva som helst hos legen, det er de legene som tar i mot henvisningen på sykehuset som vurderer om de skal ta deg inn eller ikke. Så stå på krava du om henvisning. Når det gjelder mr og røntgen så viser dette bare ødeleggelser på leddene som man kan få om man har betennelse i ledded over lang tid. Dette gjelder imidlertid mest for leddgikt, og siden det finnes over 200 revmatiske diagnoser, trenger ikke det å fortelle noe særlig. På lupus f.eks gir ikke den betennelsesvæska i leddet like mye degenerative ødeleggelser. Det er ikke sånn at de ser hvor vondt de har på bildene. Væske i leddet som man får av betennelse (som gir smertene) ser de ved å fysisk se og kjenne på leddet og ved ultralyd. Dette er det revmatologene som er spesialister på og jeg har ikke særlig tro på at fastlegen kan si noe om årsaken til betennelsen. Kanskje fastlegen din har tatt noen prøver som ikke viser tegn til revmatisk sykdom og det er derfor han ikke vil henvise deg? Men det er jo også sånn at ikke alle revmatiske sykdommer gir utslag på prøver, og noen som har leddgikt trenger ikke å ha utslag på leddgiktprøvene heller. Slike diagnoser er en sammensurium av forskjellige funn som du skjønner og da MÅ du til revmatolog. Jeg har hørt at det er fryktelig lang ventetid på haukeland, kanskje du burde se deg om etter et annet sykehus med lavere ventetid? Det er ikke bra for leddene å ha betennelse over lang tid. Husk; fritt sykehusvalg! *Godbedringsklem* |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome