Er vel ikke aktuelt med erstatning i norge men uansett nyttig info synes jeg.
Hilsen Tasja
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Tasja2 |
Oxycontin |
Lead | ||
|
Fant denne på vg: http://e24.no/medier-og-reklame/article1784941.ece
Er vel ikke aktuelt med erstatning i norge men uansett nyttig info synes jeg. Hilsen Tasja
Last Edited By: support 05/14/07 08:38.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#1 | |||
|
Jeg leste nettopp om dette på de engelske sidene våre. Takk for linken til dette på norsk, Tasja. I løpet av de årene jeg har vært syk, har det vært mange medisiner som har blitt markedsført som det ultimate innen sin genre, for så etter noen år å vise sine mer farlige sider. Dette var jo et spesielt graverende tilfelle, siden det handler om et så avhengighetsskapende produkt. Vi bør i det minste få korrekt informasjon før vi begynner på noe slikt. Da kan vi ta en mer bevisst avgjørelse på om dette er noe vi ønsker å bruke. |
||||
|
|
||||
mokris |
#2 | |||
|
Fikk tilbud hos legen en gang om denne for 1,5 år siden. Da nevnte han at den er sterkere enn Tramadol.Her i Norge har den hele tiden hørt under gruppen
sterkere opiater. Startet ikke med den. Holdt meg til Tramadol. Problemet er jo at narkotikaavhengige pulviserer disse pillene og både røyker og sniffer det.
Det gjelder jo ikke smertepasienter.
Fikk ihvertfall korrekt informasjon av min lege. Sikkert litt annerledes i USA hvor de markedsfører medisiner på TV-reklamen. De kjemper om kundene og lover både det ene og det andre. Monica |
||||
|
|
||||
piumen |
#3 | |||
|
Fikk masse abstinenser etter å ha gått en kort stund på Oxycontin og Oxynorm. Nå i ettertid har jeg brukt Oxycontin uten å ha særlig effekt av det. Kroppen min
er litt rar, er lite smertestillende som har virkning på meg...
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#4 | |||
|
Uffa meg,-denne medisinen er veldig sterk.
Min far fikk den etter han amputerte foten,-og det sier jo litt. Dette med smertestillende er ikke lett,ingen kropp reagerer likt på samme medikamentet. |
||||
|
|
||||
spookeyedgirl |
#5 | |||
Du har så evig rett Carla |
||||
|
|
||||
unkny |
#6 | |||
|
Jeg har gått på OxyContin i noen år, og dette er kjempe medisin. Jeg roterer mellom 3 ulike opiater så ikke kroppen skal gå lei av de ulike. Har aldri hatt
noen problemer med OxyContin, har også trappet denne ned fra høy dose til 0.
Men kan som sagt være at folk reagerer ulikt, men jeg har kun positive erfaringer om denne medisinen. |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome