">
">
">
">
">
Ikke bare det, det er godt skrevet også!
">
Jeg kopierer inn noe av det Geir S. Henriksen har skrevet her:
Quote:Les hele >>>
Jeg vil forsøke å tydeliggjøre problemstillingen ved å bruke et bilde:
Jeg er i en dyp, mørk brønn og har i lang tid kjempet for å komme opp. Det eneste jeg har oppnådd, er oppskrapte og blodige hender og fingrer fordi veggene i brønnen er for bratte og glatte. Utfordringen går etter hvert over i å holde ut den faktiske situasjonen. På det tidspunktet kommer det en person i hvit frakk til syne ved kanten av brønnen. Vedkommende henvender seg til meg i en belærende tone og sier: «Jeg synes du burde forsøke å komme deg opp av den brønnen.» Jeg ber ham innstendig om å prøve å finne et tau. Jeg forventer ikke at han skal trekke meg opp, men at han skal feste tauet og dermed gi meg muligheten til å klatre opp. Han svarer at han ikke har noe tau. Jeg trygler ham om å prøve å finne noen andre som kan ha et tau. Han svarer at det tror han ikke, hvorpå han setter seg ned på kanten og begynner å dosere over hvor destruktivt det er for et menneske å oppholde seg i en dyp, mørk brønn. Han utbroderer hvordan dette vil degenerere meg både fysisk og mentalt. Min siste og innstendige bønn til ham er: «Dersom du ikke kan gi meg håp, så hold kjeft!»
Anbefales!
"> Tusen takk Geir S. Henriksen for at du har formulert deg så godt og
beskrevet utfordringene til en smertepasient på en måte som mange av oss kjenner oss igjen i.
Tusen takk for at du utfordret Tidsskriftet og fikk det på trykk!
Astrid
">

Å
lese dette i "sitt eget" tidsskrivt
gjør dem bare godt!