| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
glittra |
Epidural steroid injection (korsrygg) |
Lead | ||
|
Jeg fant denne animasjonen på nettet. Jeg forstod hva som
ble sagt og vist, men er det noen her som har prøvd dette? Hva blir sprøytet inn?
|
||||
|
|
||||
Marianne |
#1 | |||
|
Hei!
Veldig bra side du har funnet der! Gode animasjoner av mange ulike injeksjoner i ryggen, samt artikler om skiveprotese i forhold til avstivning, og hva røyking gjør mot ryggen.. Mye interessant å lese og se på - anbefales for alle! Når det gjelder injeksjonen du nevner ovenfor lurer jeg på om ikke Lill-Karin her inne får noe lignende på Aker sykehus for tida.. Stemmer det? Ellers er det ikke godt å vite hvilke av disse injeksjonene man har prøvd og hvilke man ikke har prøvd. Det er jo ikke alltid at legene er like flinke til å forklare hva de holder på med bokstavelig talt bak din rygg Men jeg har iallefall prøvd nerverotsblokkade, fasettleddsblokkade og sacralblokkade. Den
sistnevnte var med epidural bedøvelse. Men jeg reagerer så på kortison, så jeg tar ingen flere slike blokkader.
Dersom du ser nøye på animasjonen step-by-step med tekst, står det der hva de sprøyter inn.. Først lokalbedøvelse, deretter kontrastvæske, og til slutt en blanding av stereoider (en eller annen form for kortison antagelig) og bedøvelse. Nøyaktig hvilke stoffer de bruker varierer nok litt fra sted til sted, og dersom det er dette Lill-Karin prøver ut, så kan de prøve ut ulike medikamenter fra gang til gang for å finne ut hva som passer best for den enkelte. Rett på meg dersom jeg har feil, ok? Klem fra Marianne |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#2 | |||
|
Takk for god forklaring, Marianne!!
Jeg har nok hatt slike injeksjoner ja, vet Alice har hatt dem nylig. |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#3 | |||
|
Jeg har også hatt blokkader-- uten at det hjalp
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#4 | |||
|
Jeg hadde litt effekt av den første blokkaden jeg fikk. Hadde mindre smerter, og haltet merkbart mindre. Men det varte ikke mer enn ca tre uker da. |
||||
|
|
||||
Lill Karin |
#5 | |||
|
Hei!
Det stemmer det Marianne at jeg får injeksjoner på Aker, men jeg får det spinalt og ikke epiduralt. De setter injeksjoner i cerebrospinalvesken. Jeg vet ikke hva slags medesin jeg får for hver gang,men etter den siste injeksjonen ble jeg så dårlig-tydelig mange bivirkninger og lite virkning etter den andre injeksjonen. Jeg skal ha en injeksjon i uka i fem uker til. Hvis det er noe som virker kommer de til å operere inn smertepumpe. Så det blir spennende. Jeg ser frem til en annen hverdag enn det jeg har pr. i dag. Dette kaller de intrathecal smertelindring. Er det noen her inne som har vært borte i det? Klem fra Lill-Karin |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome