Tror Astrid bruker ROHO.
Denne typen skal være fin for de med bekkenplager.
Monica
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
mokris |
Sittepute-justerbar |
Lead | ||
|
www.etac.no/External/Page____1580.aspx
Tror Astrid bruker ROHO. Denne typen skal være fin for de med bekkenplager. Monica
Last Edited By: eli58 04/14/07 12:01.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
havheg |
Re: Sittepute-justerbar | #1 | ||
|
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Sittepute-justerbar | #2 | ||
|
Jeg har fått en pute fra hjelpemiddelsentralen
som har mange kammere. Jeg kan redusere fyllet i de
kamrene som er i midten, bak...slik at jeg ikke får
så my trykk mot halebenet/bekkenet.
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Sittepute-justerbar | #3 | ||
|
Ja, Mosken det er sånn den er.ROHO puter
finnes i mange varianter og den jeg har nevnt kan
gjøre som du nevner.
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Sittepute-justerbar | #4 | ||
|
Jeg har nå en hjertepute.Den er åpen der
hvor halebenet er.Den hjelper godt på at jeg ikke
blir såøm og vond i halebenet.
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Sittepute-justerbar | #5 | ||
|
Jeg bruker ROHO ja.
Et kammer, lav profil. Jeg går ingen steder uten den. Jeg får vondt av å sitte, men med denne puta kan jeg sikkert sitte 3 ganger så lenge, før smertene kommer. Har festet en stropp fra en bag på den, så den er lett å ta med seg rundt. Den er litt tung og klumpete, men den er gull verdt. Astrid
|
||||
|
|
||||
Blue Birman |
Re: Sittepute-justerbar | #6 | ||
|
Jeg har samme Roho-pute, har hatt den siden 96. Man
kan få nytt trekk på den når det
første (evt. andre) er utslitt.
Min er bredere i bakre del, slik at setet blir rettere. Den er uunnværlig i bil når jeg halvveis ligger. Har prøvd mange andre puter underveis, men jeg kommer tilbake til denne. Synes ikke den er helt bra når jeg en sjelden gang skal kjøre selv. Da blir det for mye bevegelse fra side til side. Har du noe bilde av den puten du har Monika? Det er trykket på de nederste skivene i ryggraden (hvor jeg er operert og nedenfor) som gjør vondt. Sittehemming gjør at puter er noe av det viktigste hjelpemidlet man må dra med seg overalt, ja Astrid den er klumpete og tung, men vi har vel kanskje ingen bedre. Jeg er stadig på utkikk ![]() Unni |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Sittepute-justerbar | #7 | ||
|
Det er ikke Roho pute jeg har. Den er ikke tung
heller.
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Sittepute-justerbar | #8 | ||
|
www.sghelse.no/
Det er det andre bilde fra venstre.Også hvis du trykker på nettbutikk.De har puter for forskjellig vekt. Bestilte og fikk etter fire dager. |
||||
|
|
||||
pia68 |
Re: Sittepute-justerbar | #9 | ||
|
vil jeg
kunne ha hjelp av en sittepute når jeg i
utgangspunktet ikke greier å sitte? Greier maks 10
minutter i bil. Bilkjøring provoserer voldsomt.
Ellers ligger jeg eller soser omkring. Litt aktivitet og
deretter hvile, så litt aktivitet og
hvile.Bare lurer jeg ![]() |
|||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Sittepute-justerbar | #10 | ||
|
Jeg vil tro at du kan ha nytte av pute Pia. Jeg
får som sagt vondt av å sitte, men så er
det jo veldig vanskelig å ligge bestandig. Om du kan
sitte litt bedre når du sitter eller litt lengre
før smertene harjer som værst er det jo gull
verdt. Jeg har fått puta gjennom
hjelpemiddelsentralen og om den ikke har effekt er det jo
bare å levere den igjen. Du kan sikkert få
låne en til utprøving før du søker om
å få en på varig hjemlån.
Jeg bruker den ikke når jeg kjører bil selv. I bilen er det stedet jeg sitter best. God vinkel også har det kanskje noe å si at en holder i rattet. Stabiliserer på en annen måte enn når en sitter ellers ved at en "holder seg fast". Med puta vingler jeg litt. Astrid
|
||||
|
|
||||
Blue Birman |
Re: Sittepute-justerbar | #11 | ||
|
Skjønner godt at du spør Pia.
Jeg kan heller ikke sitte mer enn 10 min uten puten, noen ganger heller ikke mer selv om jeg har den. Hvis jeg kjører selv, kan jeg kjøre litt lengre med puten, men ikke mer enn ca 25 km, til nærmeste by. Jeg har automatgir og et Recarosete i bilen, som er veldig regulerbart. Når noen andre kjører, samboeren, taxi etc. har jeg også puten, samt en reise-tempurpute for nakken, slik at jeg kan ligge ganske flatt. Jeg skrev i forrige innlegg at puten var bredere bak, jeg mente selvfølgelig høyere bak enn foran, slik at sittestillingen blir rettere el flatere. For meg er det gass og brems som er vanskelig å betjene med høyre fot, som jeg har nedsatt styrke og følelse i. Må antakeligvis få bygd om bilen, slik at jeg får dette på rattet el. i nærheten iallefall. Du kan få ha puter på utprøving fra HMS, slik at du finner en som passer DEG og dine behov. Unni |
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Sittepute-justerbar | #12 | ||
|
Det er ikke slik at jeg kan sitte flere timer
på en pute heller, men det gjør at jeg kan
sitte litt.
Astrid, det er rart.I den bilen jeg har nå får jeg heller ikke så fort vondt.Kan sitte mye lengre og uten pute i den bilen.Den hjerteputen er også litt høyere bak. |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Sittepute-justerbar | #13 | ||
|
Jeg inbiller meg at det med bilkjøring som
går relativt greit har med rattet å gjøre.
Burde vel hatt ratt på stolene hjemme! ![]() ![]() ![]() Astrid
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Sittepute-justerbar | #14 | ||
|
Dengang jeg kunne sitte litt, gikk det bedre for
meg under bilkjøring også..tror det var bilsete
for min del.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Sittepute-justerbar | #15 | ||
|
www.etac.no/External/Cate..._1583.aspx
Den puten jeg fikk gjennom HMS var ikke akkurat slik, men den hadde kammere...jeg nærmest tømte kammeret under halebenet. |
||||
|
|
||||
LineBoogie |
Re: Sittepute-justerbar | #16 | ||
|
Jeg tror det er en sånn pute som Moris har jeg
mener. For den jeg prøvde var helt firkantet ( Ikke
kile-formet), og var åpen under halebeinet. Hvor
fikk du din fra da, og vet du hva den heter,
Moris?
|
||||
|
|
||||
LineBoogie |
Re: Sittepute-justerbar | #17 | ||
|
Hehe.. Jeg mener selvfølgelig Morkis.. Ikke
Moris. Fort gjort!
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Sittepute-justerbar | #18 | ||
|
Er det hjerteputen du mener? Den har hull til halebenet. De er Mokris andre link.
Da jeg brukte slike puter laget jeg dem selv ved å klippe hull i skumgummi...en snill venninne sydde trekk til meg. Jeg hadde mange av dem så jeg slapp å dra dem meg hele tiden.
Last Edited By: Sunshine56 07/15/07 21:34.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
LineBoogie |
Re: Sittepute-justerbar | #19 | ||
|
Jeg tror det var Hjertepute det var ja.. Får
man det på Hjelpemiddelsentralen da? Eller må
man kjøpe de sjøl?
|
||||
|
|
||||
mai05 |
Re: Sittepute-justerbar | #20 | ||
|
Hei!
Jeg hadde tenkt å bestille den hjerteputa som ble henvist til her, men skal først prøve en fra Hjelpemiddelsentralen som er kileformet, men har et veldig mykt område under halebeinet istedetfor hull. Vet ikke om det hjelper, men det var det de hadde der fikk jeg opplyst. Gratis å prøve der, før man eventuellt må kjøpe noe annet. |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome