Først må jeg si at en moderator på et forum for syke mennesker som her, er ikke en jobb som for en betalt moderator på andre typer forum. Vi har ingen omfattende stillings innstruks...jeg kommanderer ikke moderatorer rundt, sier dem opp i hytt og pine osv. I hovedsak modererer Linda og jeg forumene selv. Dette er først og fremst en selvhjelpsgruppe...du hjelper deg selv ved ogsåå hjelpe andre. En moderator er ofte en som har vist egenskaper og sagt seg villig til å hjelpe litt ekstra. Egentlig er vi alle slike hjelpere. De med tittel moderator her er ikke noen flinkere mennesker, friskere mennesker eller mennesker som alltid gjør alt riktig og best. Her er vi alle hjelpere for hverandre.
Jeg vet det ofte fleipes med at det er en jobb og betaling og slikt...men det er bare fleip.
Vi har noen regler og retningslinjer for forumet her. De er helt ordinære regler som forum flest bruker. Linda og jeg har skrevet disse sammen. Vi har også en lang ansvarsfraskrivelse nederst på hver side som er laget i samarbeid med praktiserende advokater. En moderator er ofte behjelpelig med at disse følges. Blandt annet blir spammere bortvist. Innholdet de poster blir fjernet og jeg tar beslutningen om å bortvise dem eller ikke. Mange ganger samarbeider jeg med Ezboard juridiske avdeling.
Hvis ikke du allerede har gjort det, kan du lese noen av reglene på norsk her:
p082.ezboard.com/fsunshin...D=18.topic
Forøvrig må alle undertegne på at de følger visse regler når de tegner en konto hos ezboard.
Jeg håper dette var litt avklarende.
Takk for at du leste dette! Nyt forumet!
Mosken

Mosken

Og vi
nordmenn er nok mere direkte i å uttrykke oss og
pakker ikke ordene inn i forhold til de amerikanske
muligens. Jeg har allerede trampet i salaten i fleres
øyne tror jeg " over there " . Man
lærer av erfaringene sine!!