blir jeg "kuppa" mens jeg skriver?
er dette frokost?
hehe liker dem jeg
NÅ skal jeg sove, men liker å starte praten .. hehe
håper dere alle sover den søteste søvn...
vi snakkes i morgen!
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
BELL |
Fredag 11. juli her kan vi prate i vei! |
Lead | ||
|
Prøver igjen på å starte dagens...
blir jeg "kuppa" mens jeg skriver?
er dette frokost?
hehe liker dem jeg
NÅ skal jeg sove, men liker å starte praten .. hehe håper dere alle sover den søteste søvn... vi snakkes i morgen! ![]()
|
||||
|
|
||||
BELL |
#1 | |||
|
Kinga! Kjære, hva skal man si til hva du la til i tråden igår??
Mine tanker går til deg og familien!
![]()
|
||||
|
|
||||
Lene Gulliksen |
#2 | |||
|
Hallo i natten.
Takk for frokost Bell, men den får vente til i morgen. Håper du får sove nå som du har starter dagen for oss
Kinga: Tenker på deg! Sitter her foran pc'n og slapper av litt, mens tablettene skal få virke på den vonde kroppen. Knuter og vondter overalt..møkk lei for å si det sånn Veldig glad for at gubben har ferie, og kan være oppe med meg..blir mange og lange kvelder alene ellers.
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#3 | |||
|
God natt.
Her herjer som aldri før.Se hvor hun gliser da
Skal filleriste henne i mitt neste liv,-tror ikke jeg klarer det før.
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#4 | |||
|
Hmmmm - begynner å mistenke deg for å være "ute etter"nattesøvnen vår, bare for å ha litt selskap i natten, Bell?? Sukker rush er ingenting å spøke med.... Neida - jeg vet det er det siste du tenker på, men du har jo alltid vært glad i litt morsom mat. De ser jo bærre lækker ut også da. Og i denne cyber-verdenen så kan jeg spise hva jeg måtte ønske, så jeg tar det grønne hodet jeg. Hadde sansen for at han hadde klart å kombinere med et matchende brunt pannebånd.
Håper både du og Lene sover søtt nå. Jeg er snart på vei jeg også, men ligger å vurderer om jeg skal prøve å flytte et plaster her. Det klør så infernalsk, men jeg er redd limet ikke vil virke. Rart det, men oftest går det bra, men noen få plasser på skabbelonet så blir det rene kløfesten....... Sånn da var det gjort. Holdt ikke ut et sekund mer. Limet holdt selvfølgelig ikke, men jeg tapet over en masse greier så jeg håper det holder på plass. Er meningen disse sakene skal gi lindring og ikke mer plager.
Regnet kom rundt midantt, i bøtter og spann. Men nå trengte vi litt rotbløyte igjen, selv om temperaturene ut i neste uke ikke akkurat frister. Er redd jeg kommer til å begynne å fryse, pingla som jeg er blitt.
Men solen sa iallefall farvel med et fyrverkeri av farger. Utsikten er alltid den samme her, men fargene er aldri. Blir så inspirert av disse at selv en treneve som meg kan bli fristet til å bli kunstner. Kunne begynt å male Elg i solnedgang.....det hadde vel vært originalt det??
Nei - nå får jeg vel begynne å tenke på loppekassen. Er trygg på at Petronella har holdt seg til løftet hun ga seg selv, være forsiktig med kalorier. Hun drakk jo bare friskt, norsk vann fra springen i går!! I morgen ettermiddag så skal vi ha mamsen med ut på en handlerunde. Hun holder på å fornye litt i både kjøkken og stue, så da får vi se om vi finner det hun trenger. Kinga - veldig trist med den ulykken. Stakkars foreldre.
Natta alle sammen. Sov godt - det har jeg tenkt å prøve på. Håper du også får noen timer på øyet nå, Cala. (Har lassevis med søvndyssende mail her hvis du er i beit for noen |
||||
|
|
||||
kanutta7 |
#5 | |||
|
Flere natteranglere her - gøy det da
Skrev et innlegg i stad, men det forsvant ut i intet...eller dette "cyberspace" vi har i våre dager. Like greit, er nå samma gnålet her, men lettere i humøret etter å fått mobilisert de to andre i huset på visninger. Flott hus, førstetasjen ihvertfall, sokkelen trenger oppgradering. Utsikt og store vinduer i allrommet - som rommer både kjøkken, spisestue, stue og entre, alt åpent. Moderne til å være fra -69. Huset i god stand, men bærer jo preg av alderen her og der. Aberet var støyen. Men den er jo forutsigbar i forhold til lekeplassen oh når/hvem som leker der. En kveld kan det være stille, en annen er det horder av unger som hviner og hyler på ungers vis, ..."god bless their sweet little souls"...eller bortskjemte uoppdragne snørrunger for å si det på en annen måte.
Vel, det blir å regne på skillingen. helt enig i det du sa i går Eli, så det er mulig jeg drøyer det for å se hvordan det utvikler seg her. Men de har tenkt å kanalisere mye av lekingen ned her, der det før var store lekeplasser er det nå blitt små for småbarn, så den litt røffe lekingen skal ned her på friområdene med store lekeplasser virker det som.. Trist dette Kinga, stakkars foreldre ja. Det værste som kan skje, og når det skjer blir det meste meningsløst. Med det i minne skal jeg ikke la en bagatell som en lekeplass forsure dagen min i morgen....
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#6 | |||
|
Sitter her ennå jeg.
Men nå må jeg da få sove,klokka er 05.40. Fuglene kvitrer og sola SKINNER. Nei,god natt
|
||||
|
|
||||
Englamark |
#7 | |||
|
Så mange våken på natta da!
Jeg har sovet min dype skjønnhetssøvn, uten drømmer om fluesopper i natt. Har inntatt litt frokost. 1/2 glass melk (MMMMMMMMMMM) og 2 fiberbrød (sponplater). Men tror jeg må krype tilbake til sengen igjen. Er ikke helt på topp med bekkenet i dag. Tror jeg var for råflott i går da jeg hang ut to stativ med klesvak, skiftet sengetøy, brettet rene klær og laget middag. I dag kjennes det ikke godt ut. I kveld skal vi på visning hos fotografen. Tok bilder forrige fredag, og skal få se dem i dag. Blir spennende. Gleder meg mye til det. Har lyst å bestille alle bildene på cd, men det vil koste oss en ca 15500 totalt, og det har vi ikke råd til. Først andre ting, så kan vi heller snakke om å kjøpe slike bilder. De vet å ta seg godt betalt disse fotografene!!!! Ønsker alle en fin dag, og håper dere har fått sove dere som ikke var i seng før utpå morgenkvisten.
Annemor
|
||||
|
|
||||
Petronella53 |
#8 | |||
|
Frokosten er forskjellig ser jeg, fra den tøffe til gode norske sponplater
Det regner her og Allis, bare deilig med litt lyd på ruta
|
||||
|
|
||||
nullfire |
#9 | |||
|
Gråvær i dag. Kanskje like greit. Da kan jeg kose meg inne med duppedittene mine (TV, Nintendo, PC og sånn)
Så trist med den ulykken Kinga. Jeg håper dere nattranglere har fått sove litt i natt. Jeg har hatt en rolig natt og det har vært deilig. Lettere å komme igjennom en dag med smerter da. Den frokosten som ble servert i dag, var virkelig fristende. Og det er jo fredag, og det er praktisk talt helg. Skal bare sette på kaffen først. Ha en fin dag. |
||||
|
|
||||
Havfruen07 |
#10 | |||
|
God morgen alle sammen.
Ja det var litt av en frokost Bell , etter alt dette søte bør en får en
energi eller uro i kroppen som gjør at vi tar helgevasken i en fei. Tror at jeg går til Petronella i dag og spiser . Men stilige var de hehehehe.
Har du snart lært nå at du bør ta det litt med ro hmmmmmm, nå tenker jeg på sykemeldingen din. Litt kjeft trenger du nå. Sorry skal ikke ødelegge helgen for deg . Lytt til kroppen og ta vare på den, ingen takker deg senere.
Lene håper at du fikk sove i natt. Er det ikke medisiner som kan gi deg noe smertedempende? Godt å høre at dere koser dere i ferien tross alt.
Cala den hoppeguri skal jeg være med å filleriste. Men i natt har hun tydeligvis vært andre steder her på forumet og laget bråk utenom hos meg. Håper at du har fått din tiltrengte søvn nå. Måtte le av mararittene dine , det er ikke
første gangen jeg heller har lest feil og det kan bli veldig komisk .
Ha en så god dag som mulig.
Allis du tar noen aldeles nydelige stemningsbilder fra bostedet ditt, ikke rart at du ikke kommer deg i seng. Håper at du fikk sove til slutt så du ikke er helt utkjørt i dag.
Kanutta håper at du finner det du leter etter eller hva du ønsker videre med bosted. Ikke lett å flytte heller, du vet hva du har men ikke hva du får. Ha en flotters dag. Englamark du er nok over kvalmerinene nå om morgenen skal du se. Ha en fin dag hos fotografen.
Petronella det ble meg som kom til frokost til deg i dag, er noe bedre med havregrøt enn det søte til Bell. Håper at det er i orden . kjekt å se på program og mimre om de svunne tider . Ta vare på dagen din i dag.
En varm til deg Kinga. Ikke noe ord kan beskrive det du føler nå.
Her har det regnet i natt og nå er det skiftende skydekke. Men det er virkelig grått i horisonten så regnet kommer nok igjen. Dagen har noen få planer med å tørke støv og feie over gulvene. Skifte av sengtøy er også på tapetet. Baking av kake til søndag står høyt i kurs, den bør lages noen dager før servering da blir den best. Hmmmmmm. Bake brød av speltmel ( ferdig pakke ) kan gjøres i samme lei. Noen som har smakt det?? Prøver så godt jeg kan å holde meg til spelt en stund fremover pga magen. Det hjelper noe iallefall. Her var så masse jeg skulle gjøre at jeg får være glad hvis halvparten blir gjort ser jeg. Da blir det en prioriteringssak hva som er viktigst. Støvsugingen tok jeg i går så slipper det iallefall. Ønsker dere en fortsatt fin dag alle sammen, sikkert noen som har skrevet mens jeg har holdt på her, ikke meningen å glemme noen. Så en felles klem til de som har vært/ de som er og de som kommer til i løpet av dagen. Klem fra Wenche ![]()
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#11 | |||
|
Kinga like trist å lese hver gang ett barn går bort, har vert i noen begraveser til små barn og det er helt meningsløst.
Min søster ringte og nå skal vi til Optiker å ta en synstest her,jeg må ha nye briller så kan ikke utsette det lenger. Er min svoger som er optikeren så han putter oss inimellom kundene og vi søstre kan gå litt amokk i brillestativet
Er sliten så egentlig burde jeg bare vært hjemme, men får bruke helgen til å slappe av på. Allis er ikke kommet noe regn her i natt, merkeligt hvor lokalt slike byer kan være, men himmelen som er rosa nesten hver eneste kveld for tiden ser jeg, og da tenker jeg på deg som står på terassen og tar disse nydelige bildene. Petronella jeg var litt ung på hippitiden men husker det godt alikevell. Jeg var tennåring på 70 tallet og det var moro det også. Får hoppe i noen byklær her og komme meg opp til min søster, snakkes senere. Klem til alle sammen skulle nevnt dere alle men det får bli en annen dag.
|
||||
|
|
||||
kaisa86 |
#12 | |||
|
Heisann!
Klassetreffet fra folkehøgskolen jeg gikk på var kjempeherlig, mye mimring, to toppturer og mye sosialt er stikkordet, skikkelig artig og treffe dem igjen, klassen vår var veldig sammenspleiset fra begynnelsen av. Hadde to i klassen som har vært i alaska og jobbet som handler hos en hundekjører i nesten et år. Fikk se bilder fra livet i bushen og fikk fortalt utrolig mye spennende. Ellers holder jeg på å komme meg i orden i et nytt hus da, var ikke med på selve flyttinga, var bortreist når den foregikk, så jeg finner ikke igjen noenting fortiden, men blir bedre når jeg kommer hjem ifra bergen da, får satt opp et nytt klesskap og jeg må definitivt ta et tak for å få ting på plass. Idag skal jeg ogf søskenbarnet til åsane på shopping, gleder meg skikkelig til det og ellers skal vi bare slappe av resten av dagen.
klem fra kaisa som er i sommer modus. |
||||
|
|
||||
madiken |
#13 | |||
|
Har ikke lest tråden,,men jeg måtte bare innom og si hei til dere alle.
Takk for at dere finnes
|
||||
|
|
||||
Lene Gulliksen |
#14 | |||
|
Nå har det blitt ettermiddag, og vi sitter/ligger å ser på dagens etappe av tour de france.
Knyter seg fortsatt helt i mellom skuldrene, så å bevege hodet og armer er et smertehelvete. Har nobligan 200mg og paralgin forte, men ingenting hjelper. Tror jeg skal prøve å legge meg i solariumet litt, og evt prøve boblebadet, så kanskje det letter litt.. Været slår om fra sol til regn her også, så kroppen reagerer jo på det også. Orker ikke skrive mer kjenner jeg, så da vil jeg bare ønske dere en fin kveld og god helg!
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#15 | |||
|
Høres ut som du har en fin og travel sommer, Kaisa. Leit at du skal bli så dårlig innimellom, men du får nyte det du klarer å få med deg - i fullt monn.
Handleturen med mamsen er unnagjort og jeg er tilbake på sofaen igjen. Egentlig burde jeg ikke forlatt den i det hele tatt i dag, for det endte med at jeg satt musestille i bilen og ba om å bli kjørt hjem. Bra dette var en dag bonden var med da. Stakkaren har litt å bryne seg på når han må dra rundt på oss to kreklinger, men kommer aldri noe vondt ord fra den kanten. Han er vel så vant med dette etter så mange år at det føles mer naturlig enn om han hadde hatt en sprekus av en kjærring. Vel - vi får undersøke om noe kan gjøres med madrassen vi har, hvis ikke så kjøper vi en ny på min side. Og denne gangen blir det ikke hørt på gode råd om hva som er riktig. Det skal være mykt, mykere mykest for denne baksiden - ferdig med det.
Håper det letter litt etter en omgang i boblebadet; Lene. Litt lindring gir det vel uansett å kunne flyte litt i varmt, godt vann.
Greit å ta seg godt tid, Kanutta. Være sikker på at man gjør det rette både med valg av bosted og økonomi. Vi er jo kjempefornøyd med å ha flyttet hit, og huset er nytt. Men jeg ser jo at vi har kjøpt oss både arbeid og utgifter. Masse som ikke er ferdigstilt slik som vi ønsker det. Men - så lenge bonden koser seg og det ikke blir mer plagsomt en gøy så får det vel bare være sånn. Det fungerer ypperlig for meg her. Da er resten bare "kosmetisk" og det er det ingen hast med.
Kinga er vel reist nå, og jeg håper hun får en superfin ferie på hytta. Den pakkingen hun bedrev hadde ikke jeg klart. En koffert er ikke stor nok til å få med mine personlige ting en gang, for ikke å snakke om hvis jeg skulle drasset på mat og andre nødvendigheter i tillegg. En ryggsekk og noen poser er jaggu bare småtteri da.
Eli - du har vel blitt brillefin nå da?? (den kunne jeg ikke motstå )
Nei - nå dufter det indrefilet og godsaker fra kjøkkenet. Jeg får vel gjøre klart til et bedre måltid. Får nyte det nå når bonden er hjemme. Fra den 17. av blir det tilbake til havrelefsa igjen.
Kos dere på fredagskvelden, og god ferie til alle som starter denne helgen!
|
||||
|
|
||||
odinaa |
#16 | |||
|
Hei,
Sitter her i kvelden og har det rolig rundt meg, ei lita stund. Det har vært aktivt i heimen i det siste, men det er slik det er når det er sommer. Skal en minitur til hytta imorgen og være til søndag kveld. Mandag skal jeg til nevrolog for å undersøke om jeg kan få traksjonsbehandling. Jeg har ventet på denne timen siden oktober så det var på tide
Passer godt med at det er starten på Molde jazz også, så da slår vi to fluer i en smekk, min søster blir med og vi blir over i Molde til tirsdag. Da får vi med en konsert i samme slengen
Mini-jente-ferie
Ellers så er formen sånn passe, kjenner at jeg er sliten og at det blir for lite pauser om dagene, men hva skal jeg gjøre da ?? Håper det blir litt roligere i helga. Vi skal hente ned sønnen vår som har gått i Trollheimen ei uke nå. Han har vært oppå de høyeste toppene i området, og ellers gått fra hytte til hytte. Hyres stolt ut selv når han ringer hjem og raporterer
Kanutta- forstår godt at dette er vanskelig, ikke rette tida med kjøp og salg heller, men.... når er rette tida ?? Når en selv er ferdig med unger så er en ikke så gira på andres unger og støy. Vi har det rolig nok her da, bare en og annen båt som tøffer forbi men det kan blir for rolig også.
Ellers - ha ei fin helg !! |
||||
|
|
||||
eli58 |
#17 | |||
Eli - du har vel blitt brillefin nå da?? (den kunne jeg ikke motstå Har kjøpt briller men ikke fått de enda. Men er brillefin her jeg sitter med pcen og det er ikke de som skal fornyes. Men trenger briller når jeg ser tv og kjøre bil. Skulle jo hatt slike progresive men det går ikke når jeg ligger så mye her i stolen da blir det vanskeligt å bruke slike briller. Allis vi har kontinental madrasser og den madrassen under overmadrassen har en myk side og en hard, jeg ligger på den mykeste siden, men tror ikke det er så stor forskjell
Har en gjesteseng også og der ligger jeg av og til når barnebarn overnatter her den er så hard att jeg måtte kjøpe en tykk ekstra myk overmadrass på den, og nå er den helt super, så kansje det er en løsning hvis du ikke har myk nok seng. Jeg er som deg må ha myk seng, vi hadde vannseng i mangen år og jeg var så glad i den, men den ble for vanskelig å komme seg ut av når hendene og ryggen streiket. Er jeg steder som sengene er for harde har jeg en luftmadrass som jeg ligger opp på madrassen, er mye bedre å sove på den enn en hard madrass. |
||||
|
|
||||
kanutta7 |
#18 | |||
|
Ja det må tenkes nøye igjennom Alice. Og vet ikke hvordan jeg vil trives med å sitte alene i en svær enebolig, med gubben så mye på reisefot, og jeg som ikke
kan gjøre noe tungarbeid. Her i strøket har jeg en god venninne 1 minutt unda, lett å stikke innom. Så det er mye som binder her.
Dere har det jo som plommen i egget der hvor dere er, hvis gubben hadde jobbet offshore eller vært til sjøs, hadde noe sånt vært midt i blinken for meg også. Trenger jo ikke hytte når man bor så fint til. Kan bli for rolig og ensomt også på et nytt sted ja Odina, har forstått at det ikke er bare bare å flytte på seg. Vi har grublet fram og tilbake gubben og jeg i kveld. På den ene og den andre siden...osv. Men det ligger an til å legge inn et bud...hvis vi får noen dager mer på oss.
Makrell og nypotet i kveld. Sommermat. Har snudd døgnet, får prøve å komme meg i seng.Har vært passe gira ei ukes tid nå.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome