Fant dette stedet for litt siden når jeg søkte rundt på nettet ang. borrelia og EM. Har sittet nå endel kvelder og lest (blitt skremt) her på forumet. Grunnen til at jeg søkte rundt er at min sønn på 6 år fikk et rødt merke/hevelse på ryggen/under armen som klødde. Ca. 6 x 12cm. Han sa han hadde kommet borti noe og raspet seg opp. Jeg tenkte ikke noe mer over dette. En uke senere var merket kvitt, med en rød hevet ring rundt. Nå var det rundt, og ca. 12cm i diameter. Etter at jeg leste rundt fant jeg ut at det kunne være EM. Jeg fikk da vite at min sønn hadde en flott sittende på ryggen når han var på besøk hos sine besteforeldre, ca. en mnd. tidligere.
Det var lørdag, så jeg ringte legevakten (etter å ha lest på nettet at medisinering bør starte så fort som mulig). De sa det ikke hastet om han ikke var syk, noe han ikke var. Vi ventet til over helgen. Merket ble større i diameter, men mindre og mindre synlig, knapt synlig på mandagen, hvor vi ikke fikk time, men fikk kranglet oss til medisinering, og time på tirsdagen. Medisinen var apocilin 330mg, 1 tablett to ganger daglig, og 2 tabletter kveld i 10 dager. Det var nå ca. 3-4 uker fra flott-bittet.
Min sønn er ikke syk, og har tatt sin medisin som forskrevet. Jeg har lest litt her, og fått intrykk av at denne medisineringen ikke er tilstrekkelig, eller har jeg misforstått, og at det er kun etter at en har blitt syk ?
Er det slik at det er enkelt å blir kurert med rett medisinering på et tidlig stadium ?
Ser det er mange her inne med svært mye kunnskap. Hadde vært kjempeflott med en bekreftelse på om hans medisinering nå er rett, eller om jeg burde gjøre noe mer ?
Stolte ikke helt på legen da han sa at en kan vente til en blir syk før en trenger medisin. Forstod det slik her at medisin bør taes så tidlig som mulig ?
Håper på svar.
Hilsen fortvilt barnefar.