Jeg har vært plaget med smerter i armer de siste årene; særlig i albue og håndledd. På et tidspunkt klarte jeg nesten ikke å kle på meg selv. Diagnosen var senebetennelse. Etter lang tids behandling har det mest akutte gitt slipp, og jeg lever et nogenlunde normalt liv, med unntak av at jeg ikke kan spille piano eller bruke datamaskin, og har problemer med å gjøre husarbeid. Jeg har tatt MR og røntgen av armer og nakke. Jeg har også tatt de "vanlige" blodprøvene. Legen min har ikke så mye å bidra med. Han svarer bare at "Ikke alt lar seg objektiviseres til en diagnose. Ta 2-3 400mg Ibux hver dag.".
I hele livet har jeg vært plaget med tidvis vondt i knær og hofter. Noen ganger kortvarig, andre ganger strekker det seg over uker. I tillegg blir jeg til stadighet lettere forkjølet (4-6 ggr./måneden), får halsbetennesle (1-2 ggr./måned) eller streptokokker (3-5 ggr./år). Jeg har også problemer med å sove fra tid til annen, og reagerer med urolig mage på enkelte matvarer. Alle disse plagene har jeg snakket med min nåværende fastlege om. Han svarer bare at "Ikke alt lar seg objektiviseres til en diagnose. Ta 2-3 400mg Ibux hver dag. Det får du reseptfritt på apoteket".
Nå skal det sies at jeg ikke tror særlig på at Ibux skal gjøre meg frisk, men jeg har fulgt legens råd en tid uten å merke noen forbedring. Jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor, og er veldig frustrert. Jeg har ingen konkret mistanke om fibromyalgi, og jeg har stor respekt for de smerter dere i forumet her opplever i det daglige. Men jeg tenker mange her har hatt sine runder med frustrasjon, og jeg lurer på om noen har noen råd? Har noen (i Oslo-området) en lege som de har god erfaring med? Om ikke annet, kunne det være greit å få utelukket fibromyalgi.

Mosken