Heisann!

Jeg begynnte hos kiropraktor mandag 3. mars.

Fikk igår høre at min yrkesskade dekker ikke denne behandlingen, fordi at kiropraktorer ikke går under fysikalsk behandling av nav der jeg bor. Det vil da seg at ikke får dekt noenting av utgiftene jeg får. Det vil seg at jeg bare får dekt 50 kr vært besøk inntil 14 behandlinger.

Hvorfor er det da slik at jeg ikke får dekt utgiftene hos kiropraktor, når jeg har fått dekt alt av utgifter hos fysioterapaut og manuellterapaut?
I og med at også en kiropraktor kan henvise til røntgen og andre spesialister, noe som også manuellterapauter også kan gjøre. Men det kan ikke fysioterapauter gjøre.

Kiropraktoren mener at jeg trenger denne behandlingen for å bli bra, men hva hjelper det når han bare knekker meg opp på hver behandling? Har sett litt bedring nå, virker som om jeg hele tiden må ha gjevnligbehandling, kanskje også tverrfaglig i forhold til muskler, skjellet og ledd for å holde det opptimalt hos meg. Jeg har vært hos både manuell terapaut, fysioterapaut og kiroprakter nå.

Hva skal jeg gjøre nå som student med veldig varierende inntekter hver måned? Jeg har ihvertfall ikke nok inntekter til å holde på med slik behandling hele tiden spesielt nå når jeg er student.

Jeg skal ha en lenger prat med kiropraktorn imorgen når jeg skal ditt igjen, for å høre hvor lenge han menner jeg bør holde på, og høre om han har noen formenninger om hvorfor det låser seg og hva årsakene kan være. Lurer også på om det er noen sammenhenger mellom rygg og nakke, samt hodepine og om scoliosen kan være en av årsakene til hodepine.

Håper at noen kan komme med innspill her?
Klem fra kaisa.