Mosken

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Sunshine56 |
Til dere med fibromyalgi: hvordan fikk du diagnosen? |
Lead | ||
|
Siden forskere nå har satt spørsmålstegn ved de tidligere diagnosekriteriene med ømme punkter, lurer jeg på hvordan dere fikk diagnosen fibromyalgi?
Mosken |
||||
|
|
||||
kjempeform |
#1 | |||
|
God kveld.
Last Edited By: Sunshine56 04/30/07 21:08.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#2 | |||
|
Etter å ha slitt med muskelsmerter siden jeg var ung,ble jeg henvist til revmatolog og fikk diagnosen fibromyalgi.
Last Edited By: eli58 10/19/07 10:16.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Lingla |
#3 | |||
|
Fikk diagnosen av den andre revmatologen jeg var hos men han sa til meg "du er frisk som en fisk", et halv år senere fikk jeg vite om diagnosen han
gav meg av fastlegen min...
|
||||
|
|
||||
nikka8 |
#4 | |||
|
Jeg fikk diagnosen av min revmatolog.Har leddgikt og ble grundig
undersøkt etter forverring av smerter i muskler.Konklusjonen ble fibromyalgi i tillegg. |
||||
|
|
||||
Kinga27 |
#5 | |||
|
Hos revmatolog i Mo i Rana og på fysikalskmedisinskrehabiliteringsavdeling i Bodø.
Tiddelidi |
||||
|
|
||||
Kamht |
#6 | |||
|
Hallo!
Jeg fikk etter alle mulige prøver og undersøkelser av fastlege som ble resultatløse ble jeg henvist til revmatolog på St.Olavs Hospital og fikk diagnosen. Han trodde jeg hadde hatt den i minst 13 år, men jeg tror jeg har hatt den i minst 20 år. Kristin
|
||||
|
|
||||
groa1 |
#7 | |||
|
Jeg fikk diagnosen hos revmatolog.
|
||||
|
|
||||
alenemor |
#8 | |||
|
Hei, etter langvarig verking, og evig trøtt og sliten tok jeg div. prøver hos fastlegen som ikke viste noen ting. Hun henviste meg til revmatolog. Han var den første som nevnte ordet fibromyalgi for meg. han spurte masse om livs- og arbeidssituasjonen min, snakka endel om mine korsryggplager og sjekka tenderpoints. Tok noen flere prøver, og sa at hvis det ikke var noe utslag på de, så var det fibro. Klem Anita :-) |
||||
|
|
||||
Sissel Britt |
#9 | |||
|
Jeg fikk diagnose hos revmatolog på Diakonhjemmet. Ble henvist av fastlege etter årevis med smerter, og jeg hadde testet positivt på en giktprøve, (husker ikke
hva det heter). I våres var jeg igjen hos en annen revmatolog via NAV som stilte samme diagnose.
Sissel |
||||
|
|
||||
kanutta |
#10 | |||
|
I septembernummeret av European spine journal sto det en artikkel om fibromyalgipasienter som ble operert for cervical myelopathy, de ble mye bedre av
fibromyalgisymptomene sine etter operasjonen.
Det betyr rett og slett at de var feildiagnostiserte. Nakke kan gi symptomer i hele kroppen. Og det er nok mange ting som kan gi FM-symptomer, men som ikke er detnår det kommer til stykket. |
||||
|
|
||||
mor1 |
#11 | |||
|
Jeg fikk diagnosen ved Volvat- senteret av en rematolog først, siden bekreftet på SMI i Oslo.
Jeg tror at fibroen hos meg oppsto fra barneårene, hvor mye stramme muskler og senebetennelser og mye psykisk hadde noe å si på at jeg fikk den. Senere har det muligens blitt for mye belastning på disse tingene, og når jeg da fikk rygg"skader" ble fibroen verre. Er det noen av dere som har fibro, som ikke har smerter i rygg/nakke i tillegg?? Jeg har fått inntrykk av at sliter man med rygg, har man også fibro smerter i resten av kroppen. (???) Kansje forskerene endelig kan fortelle oss hva ÅRSAKEN til fibro, er.!!! |
||||
|
|
||||
muskelknuten |
#12 | |||
|
Eg fikk diagnosen fibromyalgi av revmatologen på Skogli helse- og rehabiliteringssenter på Lillehammer høsten 2004. Han mente eg hadde hatt den i 30 år. Kan
nevne at eg også har leddgikt b.l.a. i tillegg.
|
||||
|
|
||||
hjemme |
#13 | |||
|
Etter undersøkelser av alle slag hos lege og andre spesialister. Var det til slutt raumatolog som ga diagnosen. Husker hun sa at jeg hadde samtlige punkter
betydelig ømme. Hun virka veldig grundig og spurte og grov en masse spørsmål.
|
||||
|
|
||||
Mathea2 |
#14 | |||
|
Fikk diagonosen av reumatolog i 82.
|
||||
|
|
||||
Krepsen59 |
#15 | |||
|
Den første som sa det til meg var en skulderspesialist ved Lassa skulderklinikk (SUS), deretter ble jeg sendt til rheumatolog / indremedisiner.
|
||||
|
|
||||
Skravleguri |
#16 | |||
|
Av revmatolog i Haugesund
|
||||
|
|
||||
esmereldet |
#17 | |||
|
Hadde gått med en RA diagnose i 8 år, som jeg fikk på Betanien i Skien. Og syns ikke det stemte med hvordan jeg hadde det, i tillegg til at alle "RA
medisinene" jeg fikk å gumle på ikke hjalp noe. Så ble sendt ned til Betanien igjen for to år siden, og legen der tok fra med den diagnosen i det jeg gikk
inn døra, og etter å undersøkt meg og spurt masse sendte han meg ut igjen med FM.
|
||||
|
|
||||
Marie72 |
#18 | |||
|
Første gang en lege nevnte diagnosen for meg var jeg 16 år og det kaltes fortsatt Fibrositt.
Hun syntes derimot at jeg var for ung... Jeg fikk diagnosen da jeg var 31 år hos min fastlege. Siden ble den "bekreftet" av fysioterapaut og deretter har jeg vært på 4 ukers utredning på en rehabiliteringsklinikk med egen smerte-lege, og diagnosen står fast. |
||||
|
|
||||
Nussi2 |
#19 | |||
|
Jeg fikk diagnosen av en nevrolog på sykehuset. Det ble sett på syke historien, mange utredninger og test på ømme punkter.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome