Jeg lurer litt på om noen har en god oversikt over de prøvene som finnes og litt informasjon om de, dvs hva de måler og hvor sikre de er?

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
cenna |
Prøvesvar... |
Lead | ||
|
Ja, Frank har ikke så mye å skrive om.... Venter på prøvesvarene som aldri kommer.... Det er gått godt over 2 uker nå men de er ikke ferdige. Håper ikke det
har skjedd noe feil. Tok det akkurat 2 uker før du fikk dine?
Jeg lurer litt på om noen har en god oversikt over de prøvene som finnes og litt informasjon om de, dvs hva de måler og hvor sikre de er?
Last Edited By: eli58 01/06/09 15:50.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
frank |
#1 | |||
|
det tok 10 dager,purr på dei,og få det på e-mail.
mine prøver vart sendt til nederland kom til slutt ein konvolutt etter
3-4 veker.
|
||||
|
|
||||
cenna |
#2 | |||
|
Aha, jeg purret etter 14 dager. Jeg purrer igjen på mandag da har det gått nesten 3 uker.
Akkurat nå holder jeg på å bli gal av øresus, er det noen andre som har det? Både sånn pulserende lyd og høyt pip. Får ikke sove med damptog i hodet...
|
||||
|
|
||||
frank |
#3 | |||
|
legg ein duk over undulatburet ditt cenna,da stopper pipinga
kanskje du har flere prøver enn meg???????? |
||||
|
|
||||
aa68 |
Øresus/tinnitus hos meg også... | #4 | ||
|
Jeg har konstant press i bakhodet og øresus. Dette merker jeg særlig før jeg skal sove, og når jeg våkner om natta. Jeg holder ofte hele hodet/nakken under
kaldt vann før jeg skal legge meg. Det demper trykket til jeg får sovnet....
|
||||
|
|
||||
cenna |
#5 | |||
frank wrote:Yeeeahh beste tipset jeg noensinne fått. Hyggelig Kjenner
det er litt bedre allerede. Eller er det kanskje vinen... Ooops man får kanskje ikke drikke vin?
|
||||
|
|
||||
cenna |
#6 | |||
aa68 wrote:Uff, det høres plagsomt ut. Jeg vet ikke helt om jeg er klar for den enda men kanskje om en uke... hvis det ikke gir seg. |
||||
|
|
||||
cenna |
#7 | |||
|
Endelig kom prøvesvarene! Utrolig teit men det føles som om jeg har vunnet på lotto
. Ønsker ikke noe annet enn å være frisk.
Armin skriver at jeg har en "actual cellular activity against Borrelia burgdorferi", det samme for Anaplasma og Chlamydia Pneumoniae (lungebetennelse også kalt TWAR). Han skriver blandt annet også at CD57-testen viser en "chronic immunsuppressive situation" (fant ikke noen bra oversettelse) forårsaket av Borrelia. Jeg har fått en og en halv side med masse tall som jeg ikke skjønner så mye av, men jeg antar at det i hvertfall ikke er noe tvil om jeg er offer for flåtten. Jeg er veldig spent på hva som skjer nå fremover om jeg får behandling, hvilken behandling jeg får og hvem som skal gi meg den. Så hva tror dere? Vil legene godta prøvesvarene?
Last Edited By: cenna 12/08/08 17:31.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Carina Olsson |
#8 | |||
|
Hejsan Cenna!
Skönt att äntligen få svar, kan jag tänka mig. För, om man inte vet vad man lider av, så vet man ju heller inte hur man skall kunna må bättre. Anaplasma behöver du nog inte oroa dig för, bara det ingår Doxycyklin i din behandling, dvs Doxycyklin har även effekt på Anaplasma (även kallat Erlichia). Lite svensk info: http://www.skane.se/uploa...ytt/0607/f%C3%A4sting.pdf Info på svenska om Chlamydia och dess behandling: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=442 Och, flera av behandlingsalternativen för Chlamydia, har även effekt på borrelia. Hoppas att du får hjälp i Norge istället, för det blir väl mycket enklare (och billigare). Carina |
||||
|
|
||||
frank |
#9 | |||
|
kommer helt an på legen det cenna.hva var cd 57 og wblot?
|
||||
|
|
||||
cenna |
#10 | |||
|
Hej Carina!
Ja det är en stor lättnad och skönt att ha ett mer konkret mål att jobba mot. Hoppas verkligen jag får behandling här. Jag har ingen lust att åka i från min familj och dessutom har det kostat nog att vara sjuk. Tack för länkarna... och tack igen för allt arbete du och andra lägger ner på forumet. Utan det vet jag inte hur lång tid det hadde tagit innan jag hadde fått någon aning om varför jag blev sjuk!!! Jag litade blint på dom proverna som var tagna av läkarna här. Anna |
||||
|
|
||||
cenna |
#11 | |||
|
Hei Frank, CD57 var 75/ul , jeg er ikke sikker på om jeg klarer å tyde disse testene, er WB den som ender på blot? Den er i så fall negativ. Den som slutter
EIA var positiv og Elispot-testen var positiv på Borrelia Fully Antigen. Sier meg ikke så mye....
|
||||
|
|
||||
cenna |
#12 | |||
|
En ting som jeg ble litt skuffet over er at de ikke ønsker å sende anbefalt behandling på mail mer enn at jeg trenger antibiotika. De skriver bare at de ønsker
at jeg skal komme ned for å snakke om behandling. Men de sa sist jeg var der at jeg trengte minst 12 ukers IV behandling men har ikke det skriftelig. Lurer
kanskje på om jeg må be sykehuset ta direkte kontakt med Augsburg. Lurer på om de er samarbeidsvillige selv om de taper "kunder"
|
||||
|
|
||||
frank |
#13 | |||
|
denne prossesen vett eg alt om:) dei samarbeider veldigt godt. er ikkje grådige,heller sjenerøse.
norske leger er problemet.
Last Edited By: frank 12/08/08 22:04.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
frank |
#14 | |||
|
The Enzyme-Linked ImmunoSpot (ELISpot) assay is a very sensitive immunoassay, allowing the detection of a secreted cytokine at the single cell level. With
detection levels that can be as low as one cell in 100 000, the ELISpot is one of the most sensitive cellular assays available. Depending on the substance
analyzed, it is between 20 and 200 times more sensitive than a conventional ELISA.
In fact, the ELISpot displays a similar sensitivity as a RT-PCR analysis
en mye sikrere test enn den norske elisa.....hurra for helse norge. |
||||
|
|
||||
cenna |
#15 | |||
|
Er det Elisa testen som brukes hos vanlige leger?
|
||||
|
|
||||
frank |
#16 | |||
|
ja,i hele landet,bortsett fra tønsberg.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2009: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome