Pillene Lyrica er de bra, kan noen si meg hvordan de virker på godt og vondt liksom.
Merker du mye bivirkninger?
Tar det lang tid før du merker virkning.
Håper noen som bruker dem vil svare meg.
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Unregistered(d) |
Lyrica |
Lead | ||
|
Hei
Pillene Lyrica er de bra, kan noen si meg hvordan de virker på godt og vondt liksom. Merker du mye bivirkninger? Tar det lang tid før du merker virkning. Håper noen som bruker dem vil svare meg.
Last Edited By: eli58 05/30/07 21:06.
Edited 2 times.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Lyrica | #1 | ||
|
Hei, jeg bruker Neurontin som er noe lignende. Det
som virker for noen behøver ikke virke for andre. Vi
får jo ofte forskjellige bevirkninger
også.
Noen har klaget på vektøkning med Lyrica og en del har gått tilbake til Neurontin. hvis
du er ny her!Mosken |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Lyrica | #2 | ||
|
Hei, takk for svaret. Vet du om det er p.g.a stor
apetitt man kan få vektøkning
eller
![]() Jeg har nettopp begynt på de, skal doble dosen etter en uke da til 300 mg. Kan man gå rett fra Lyrica over på Neurotin tro om man merker at man øker i vekt vet du det ![]() Jeg er ny, men bare innom og leser litt. All informasjon om vanskelige rygger OG nakker er inntresante ting for meg ![]() Takk.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Lyrica | #3 | ||
|
Nei, det jeg vet bygger bare på spekulasjoner!
På Neurontin synes jeg det virker som økt
sultfølelse og lavere forbrenning.
Det er nok best du spør legen din. Har hørt at ting skal gå gradvis begge veier. |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Lyrica | #4 | ||
|
Jeg leste på nettet i dag om noen som hadde
motsatt erfaring som deg.Så det er nok
idividuellt.Tenker på at man legger på seg.Hun
la på seg av Neurotin,ble anbefalt av
Smerteklinikken og begynne på Lyrica!
Så jeg er spendt på dette.Skal snakke med legen også. Takk for svarene Mosken ![]()
|
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Lyrica | #5 | ||
|
Hvorfor MÅÅ disse pillene være
så dyre
Hvorfor
kan man ikke få dem på blå resept
tro Er der
noen som vet det Liker
dette forumet ![]()
|
||||
|
|
||||
trulte38 |
Re: Lyrica | #6 | ||
|
hei
er ikke stort sett alle "smertestilliende" tabeletter på hvit resept da.? Men du kan samle opp kvitteringen, også når få legen til å søke trygdekontoret om 90% dekning når du kommer over 1690 kroner tror jeg taket er på nå. Hvit resept Trygdekontoret kan i noen tilfeller dekke utgifter til medisiner på hvit resept gjennom den såkalte bidragsordningen. Hva kan du få? Utgiftene må overstige grensen for bidrag. Trygdekontoret dekker 90 prosent av de utgiftene som overstiger denne grensen. Det stilles ikke spesielle krav til behandlingens varighet, men medisinen må være registrert i Norge, være reseptpliktig og skrevet ut av lege. Hva kan du ikke få? Det gis vanligvis ikke stønad til vanedannende medisiner. Unntak kan gjøres for visse typer medisiner hvis diagnosen er kreft/immunsvikt, kronisk sterke smerter, spasmer, psykisk lidelse eller ved sykdom som har gått inn i en langtkommen og uhelbredelig fase. For vanedannende legemidler må du legge ved erklæring fra relevant spesialist eller relevant sykehusavdeling som viser at faren for avhengighet er vurdert og bedømt som helt underordnet. Ved kreft/immunsvikt og for andre sykdommer har gått inn i en langtkommen og uhelbredelig fase, kan utgifter til legemidler dekkes fullt ut. Hvordan søker du? Når du søker trygdekontoret om bidrag, må du legge fram kvittering fra apotek med navn på den som skal bruke medisinen, medisinens navn, pris, kjøpsdato, navn på legen som har skrevet ut resepten og apotekets stempel. På trygdekontoret får du: hjelp til å sette fram krav hjelp til å sette fram klage råd og veiledning opplysninger om andre stønadsordninger Får du innvilget dette så blir de jo nesten på blå resept Lykke til ![]() ![]() |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Lyrica | #7 | ||
|
Hei trulte38
![]() Tusen takk for kjempefin informasjon.Virkelig utførlig ![]() Joda alle smertestillende er på hvit resept.Men det hadde vært fin om Lyrica hadde vært på blå resept.Jeg får Rivotril og sarotex på blå resept faktisk!! Men ikke andre altså! Legen sa han kunne ordne det, men det er meg altså som MÅ gå til Trygdekontoret når jeg er over 1690,-samt at legen må søke for meg.Takk. Klart får jeg det innvilget så blir det som blå resept. ![]()
|
||||
|
|
||||
nuppa |
Re: Lyrica | #8 | ||
|
Hei!
Æ har brukt Lyrica i mange måneder nå. Som sagt, så tror æ den virker individuelt. Æ merket ikke så godt effekt til å begynne med. Æ startet på en lav dose. Det er visst viktig for at den skal ha en bedre og lengre virkning sa legen min. Etter 2 måneder så merket æ forskjell, smertene æ hadde var levelig. Ikkke som før helt uutholdelig! Æ
tar Lyrica for neuropatiske smerter, og nå har
æ fått et mer aktivt og mer smertefritt
liv! Jeg er
opp i max dose nå, på 600 mg. Det er viktig
å ta de til rett klokkeslett. Æ hadde lite
bivirkninger. Æ hadde endel vannansamlinger til
å begynne med. Æ har lagt på meg noen
kilo, men hva gjør vel det! Æ har ikke matlyst
i det hele tatt, kan gå hele dagen uten å
spise.Æ har prøvd både neurontin og tegretol ,men de hadde ingen virkning på meg. Ønsker deg lykke ti! Æ tror det er viktig å være tålmodig , og ikke tro at de virker med en gang. ![]() Nuppa.
|
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re :Lycra | #9 | ||
|
Hei!
Tusen takk for svar.Jeg begynner lavt skal øke etterhvert.Tar de som deg for neuropatiske smerter.Jeg tar de til Frokost, ca. 8.00 hver dag, hender den er 7.00 og 8.30, det kan vel ikke gjøre noe...eller.. Tolmodighet har man noe annet da når man går sånn.. ![]() Takk for fint svar
|
||||
|
|
||||
kanutta |
Lyrica | #10 | ||
|
||||
|
|
||||
eli58 |
hva er lyrika,og hva det brukes mot | #11 | ||
|
http://legemiddelsiden.no/
les mer finn legemiddelsøk til venstre på siden . 1. HVA LYRICA ER, OG HVA DET BRUKES MOT..
Last Edited By: eli58 03/25/08 21:42.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome