| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Sunshine56 |
Typer muskelavslappende medisiner |
Lead | ||
|
Last Edited By: eli58 04/14/07 15:32.
Edited 2 times.
|
||||
|
|
||||
Faarlund |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #1 | ||
|
Tror jeg har lest et sted at Somadril skal tas ut
av salg. Har visst ikke bra effekt på lever og
nyrer.
Har selv hatt nytte av Somadrli, men på smerteklinikken på Aker ble de omtalt som "rottegift". Men her strides vel de lærde, som på mange andre områder.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #2 | ||
|
Jeg leste det ja...Kanutta nevnte det også.
Skjønner ikke hvorfor og jeg skal be legen min om ny
resept!
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #3 | ||
|
Jeg har gått en uke på Baclofen/Baklofen
nå.Skal prøve å holde dere
oppdatert.
Merker ingen bivirkninger enda. Baklofen er et antispastisk middel som vier på sentralnervesystemet. |
||||
|
|
||||
evasr |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #4 | ||
|
anestesilegen på smerteklinikken kalte legen
min for en dårlig lege fordi han har skrevet ut
somadril til mæ. men vi har ett veldig godt forhold,
og snakke mye om avhengighet osv. anyway, han sa at
somadril skal ut rimelig snart.
fikk overtalt han til at æ skal få bruke det i ferien min, men det blir siste gang! synd, det e jo en god medisin.. virke baclofen muskelavslappende? i ungarn hadde dem ingen sentralstimulerende muskelavslappende, men dem hadde 3-4 andre. som forsåvidt ikke hjalp, litt av poenget e vel at man blir sløv?? kjenne æ e skravlesyk i dag, skulle bare skrive en lliten kommentar!! ![]() Lille-Eva |
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #5 | ||
|
Føler ingen sløvhet i det hele tatt av
Baklofen.
|
||||
|
|
||||
gjerland |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #6 | ||
|
Hei. Eg byrja med Baclofen i vår. Eg veit
ikkje kor mykje dei verkar for eg er så utrulig
forknytt i ryggen at eg klarar ikkje stå/gå
eller sitje pga smerter i ryggen og ut i sidene og
oppover brystkassa. Veit ikkje om det kan være
Bectrev, men uansett så trudde eg at det ville
hjelpe litt. Skal heldigvis til SMI på Onsdag.
Får då diskutere det med legen der. Eg gjekk ei
kort stund på ParalginForte og Somadril under den
akutte fasen av ryggen. Akutt og akutt. Eg skada jo
ryggen i april/mai 2000 og i Oktober samme år gjekk
eg for første gang til legen. Då måtte eg
berre bli sjukemeld for eg kunne ikkje gjere jobben
grunna smerter. Då byrja eg med smertestillande,
slik som dei to ovanfor som eg nevnte. Men, eg måtte
jo slutte med somadril, for eg vart så utrulig
søvnig. Skulle yngst eg fekk nokre no for no er eg
så utrulig anspent frå nakken og ned i
seteballane/hoftene.
Ha ein fin dag alle sammen. Eg leser kvar dag her, men eg orkar ikkje skrive. Klem frå Trulte. ![]() |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
fra tiddskriftet | #7 | ||
|
muskelrelakserende medikament?
www.tidsskriftet.no/pls/l..._ID=130928 |
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #8 | ||
|
Hei!
Monica ,jeg går på nobligan kan en pruke baklofen!!sammen med disse tar 100 mg 2 ganger daglig? Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #9 | ||
|
Helena, jeg tar Nobligan sammen med Baklofen.Merker
ikke noe særlig virkning av Baklofenen.Merker i
grunnen ikke at jeg tar den i det hele tatt.Kan like
gjerne bare gå på Nobligan tror jeg.Nobligan
funker veldig bra.
|
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #10 | ||
|
Monica Hei igjen!
Jeg har akkurat begynt med nobligan og den virker på meg og bekkenet mitt utrolig bra, slipper disse"knivene" i ryggen aktivitetsnivået mitt har øket betraktelig,,,har gått på pinex forte til nå men de virker ikke så godt på meg..jeg skal nå på en del kurs som jeg ikke kunne forestilt meg å gå før sommeren håper den positive virkningen fortsetter.håpe ,håpe jeg får av og til litt hodepine av de den eneste bivirkningen jeg kjenner til nå.. det er bare det at jeg har smerter nedover bena ,de kan vere intens og håper kansje muskelavslappende medikamenter kunne hjelpe. skal til smerteklinikk i morgen og er ganske spent,prøver å ikke ha for store forventninger ,kansje litt redd for ikke å bli møtt,skal til Majorstua ,vil så gjerne gå på de kursene jeg har tenkt til høsten . Har du noe forslag til behandling?uten om nobligan tro?et lite råd Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #11 | ||
|
Helena, jeg har ikke noen hokuspokus behandling.Gid
jeg hadde.
Gjør ting som letter hverdagen og smerte. Sitter minst mulig, går ingen lange turer. svømmer i varmtvann for å holde muskler i gang.Avslappende øvelser.Går av og til til osteopat for å rette opp ting og løsne på spenninger i bekkenmuskler.Legger meg en times tid midt på dagen. Ellers har jeg prøvd flere medisiner.Nobligan Retard( depottablett 100mg fungerer best på smertene.Noen ganger sammen med en Paracet. Skal på smerteklinikken på Aker i oktober. |
||||
|
|
||||
kanutta |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #12 | ||
|
Rivotril, som også er en epilepsimedisin, skal
visstnok virke muskelavslappende. Har tenkt å
spørre legen min om den når jeg skal dit. Sto
om den i artikkelen som Tursen linket til.
Det er dumt at de ikke har noe å erstatte somadril med, det måtte da være valium o.l., men de er nok minst like avhengighetsskapende som somadril, så det vil nok ingen lege skrive ut. |
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #13 | ||
|
Hei!
Var på Majorstua smerteklinikk i går og fikk som en epiduralbedøvelse i illosocralleddene,korsrygg og ned mot halebenet.så jeg ble mye bedre og hadde en fin dag i går,,men i dag har jeg så vondt som fy spesielt der det sprengte slik når han satte sprøytene må bare si jeg er litt bekymret, har det skjedd noe galt ,,mye smerter nedover begge bakbena bruker ikke ha det slik til vanlig.bedøvelsen er ute han ville vente med å sette kortison først se om dette hadde noen effekt. Har noen andre opplevd å bli dårlig etter slik bedøvelse? Ellers skal jeg prøve rivotril for å ta nervesmertene i tllegg til nobligan spent hvordan det blir.Rivotril skulle vistnok være bra muskelavslappende og sa legen. Monica takk for tips, nei , men bare blir noe bedre blir jeg glad Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #14 | ||
|
Helena, ja, jeg har opplevd det mange ganger. Ikke
vær bekymret. Slik sprengning og irritasjon av
nerven og leddet er veldig smertefullt.
Jeg fikk 60 nye somadril av legen i går. Når er det de slutter å selge dem? |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #15 | ||
Jeg bruker
Rivotril & Sarotex sammen som smertelindrende
medisin om kvelden.Det er en bra blanding. Rivotril virker som jeg har hørt Vival virker på noen. Somadril er bra, veldig leit om det blir full stopp på dem Det
går over Helena24
|
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #16 | ||
Jeg fikk
også 60 Somadril av min lege sist jeg var
der.Heldigvis! Skal dit snart igjen, de er de absolutt beste medisinene for å slappe av i musklaturen for meg også, håper ikke de får det igjennom.Tror det ikke er vedtatt enda ![]()
|
||||
|
|
||||
Helena24 |
Re: Typer muskelavslappende medisiner | #17 | ||
|
Takk Sunshine ogTH ble beroliget.
Visste ikke at somadril skulle ut av markedet .Syns den virker fort og bra var den som hjalp til at jeg endelig fikk sove i natt.Går bare på en lav dose rivotril så jeg kjenner ikke så mye virklning enda skal øke etter hvert. Før jeg begynte på somadril gikk jeg på nozinan syns den er bra ,utenom hangover litt tung dagen etter.Men etter hvert måtte jeg øke dosen og da hovnet slimhinnene opp (er allergisk)så jeg fikk tungt for å puste.Men det trenger ikke skje med andre så det kan jo være et alternativ syns nozinan har god smertedemping,,men det er jo en del bivirkninger da. Hilsen
Helena
![]() |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome