I den forbindelsen lurte jeg på om noen av dere har erfaring, meninger ol om denne medisinen.

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
sveinsik |
Lyrica |
Lead | ||
|
Hei jeg er for tiden på Kurbadet i Tromsø (Rehabilliteringssenteret for Nord Norge). Overlegen her har tenkt å prøve ut medisinen Lyrica.
I den forbindelsen lurte jeg på om noen av dere har erfaring, meninger ol om denne medisinen.
Last Edited By: eli58 04/14/07 12:20.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
crps |
Re: Lyrica | #1 | ||
|
En medisin som ligner på Neurontin hvis du
kjenner til den? Skal hjelpe på nervesmerter.
Jeg hadde ingen effekt, men andre har hatt. Slike medisiner må brukes en stund før du vet om den har virkning på deg, trappes opp sakte. |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Lyrica | #2 | ||
|
Lyrica hjalp meg godt, men jeg byttet til Naurontin
pga. bivirkninger. Det er samme type medisin fgra samme
leverandør, men er en "genrasjon"
eldre enn Lyrica.
Astrid
|
||||
|
|
||||
nuppa |
Re: Lyrica | #3 | ||
|
Hei!
Æ har brukt Lyrica et års tid nå. For meg blir det livet før og etter Lyrica. Er vedlig fornøyd. Lyrica brukes mot nervesmerter, og det er vikitg at du starter opp med en lav dosering og øke sakte. For meg tok det en par måneder før æ kjente virkningen av den. Bivirkningene æ hadde var til å begynne med kvalme, svimmel, hevelse og "spreng" i føttene. Æ har også lagt på meg noen kilo, men det får æ tåle så lenge Lyrica er den første som har virket på mine nervesmeter! Lykke til! Klæm fra Nuppa. |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Lyrica | #4 | ||
|
Hei.
Jeg tenkte svare på dette også ![]() På meg virket IKKE Lyrica, jeg fikk bare bivirkninger med dem og har sluttet med dem. Men på noen virker de jo godt så her er det bare prøve seg fram, ingen er like. Lykke til.
|
||||
|
|
||||
tussie |
Re: Lyrica | #5 | ||
|
Jeg har også prøvet ut Lyrica. Fikk store bivirkninger og ingen smertelindring. Valget var lett, har sluttet med dem. Men; vi er ikke like. Det som hjelper for noen, hjelper ikke for andre og motsatt. |
||||
|
|
||||
gjerland |
Re: Lyrica | #6 | ||
|
Hei. Lyrica er eit godt middel for meg. Som ei
skreiv, livet før og etter Lyrica. Har no gått
ei lita veke igjen utan Lyrica og Sarotex. Hatt
forferdelig vont. I kveld skal eg ta Sarotex att, 30 mg.
Då får eg kanskje sove samt klare å bevege
meg litt
Biverknader med den er at eg har lagt forferdelig på meg. Har lagt på meg etter eg vart imobilisert men ikkje så mykje som eg har gjort etter eg starta med Lyrica. Eg et så masse medisiner at sprikk snart av hevelse i kroppen. Eg er ikkje ute lenger. Julegaver får mannen min kjøpe i år. Det er så grusomt å ikkje klare å gå ut lenger Forresten, såg dere på Puls i kveld. Dei snakka om ME. Det er så mange i Bergen som har fått ME etter Giardia- syken dei hadde i vår(var det vel). Ha det bra kjære venner. ¨Må legge meg. Huff, eg skal til tannlegen i morgon, rotfylling. HJELLLLLLLLP. Eg som har tannlegeskrikk. Trulte. |
||||
|
|
||||
inger69 |
Re: Lyrica | #7 | ||
|
Hei Du!
håper at du har eit fint opphold! lyrica har vi prøvd her i huset ja. Min mann ble kjempesyk av det, og måtte slutte nokså raskt. men jeg toler den godt og den er som Nuppa skriver som en "livberger" å regne for meg. Men det er viktig å være tålmodig når en prøver denne ja, for ting tar tid!! Klem inger ![]() |
||||
|
|
||||
sveinsik |
Re: Lyrica | #8 | ||
|
Takker og bukker for mange gode svar. Har nå
blitt trappet mer og mer opp på Lyrica og kan enda
ikke si om det er noen effekt. Vet at jeg må
være tålmodig, det var jeg med sarotexen og den
hjalp ihvertfall med søvnen.
Har det veldig bra her på kurbadet. Føler at en blir tatt skikkelig på alvor, og det er faktisk litt deilig. Kan virkelig anbefales mvh Sveinsik |
||||
|
|
||||
sveinsik |
Re: Lyrica | #9 | ||
|
Hvor store doser tar dere av Lyrica dere som har effekt? Lyrica er veldig kostbar , hvordan løser dere dette? mvh Sveinsik |
||||
|
|
||||
noomi1 |
#10 | |||
|
Jeg har litt funderingar angående doseringen av Lyrica. Det virkar som legene ger ganske olika råd.
Jeg begynte i begynelsen av desember med 2x 75 mg. Økade i begynnelsen av jan til 2x150. Nå har jeg økat til 2x225. Min lege vil at jeg ska øka langsamt og bruka samme dos en lengre tid, helst mer enn 3 uker innen jeg forendrar doseringen. Min fastlege har givit meg tillstand at forendre doseringen uten at konsultera hu. Jeg har fått oppfattningen at andre her på forumet får rådet fra sine leger at øka i en raskare takt. Jeg skulle gerne høra hvordan dere andre gjør med deres forendringar av doseringen av Lyrica. |
||||
|
|
||||
Allis61 |
#11 | |||
|
Jeg fikk samme råd som deg, Eva, og økte langsomt. Det tar noe tid før man får full effekt av Lyrica, og for å være sikker på at man får best mulig effekt med minst mulig dosering, er det nok viktig å skyndte seg langsomt. Jeg opplevde jo det motsatte da jeg skulle forsøke å klare meg uten. Det gikk nesten 4 uker etter jeg hadde sluttet før jeg kjente smertene tilbake der de hadde vært før jeg begynte på medisinen. |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome