Vi melder hvar tirsdag om vekttap siste uke.
Beslektede tråder:
Kostholds tips for de som ønsker å gå ned i vekt >>>
Sunne og raske middags tips >>>
Debatt tråd om vekt,kosthold,trening og smerter >>>
Astrid
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Astrid66 |
Vektklubben |
Lead | ||
|
Her er tråden for de som ønsker å gå ned noen sider.
Vi melder hvar tirsdag om vekttap siste uke. Beslektede tråder: Kostholds tips for de som ønsker å gå ned i vekt >>> Sunne og raske middags tips >>> Debatt tråd om vekt,kosthold,trening og smerter >>> Astrid
Last Edited By: eli58 04/15/07 21:37.
Edited 5 times.
|
||||
|
|
||||
Merethe |
Re: Vektklubben | #1 | ||
|
Kjempe flott tiltak Astrid! Det er en liten på
pusher som hjelper en til å orke å gå ned
i vekt.
Har ikke vekt, men har ihvertfall begynt på veien mot det lettere liv. Skal prøve å få veid meg til tirsdag. Start vekt er ihvertfall 86 kilo, 166 høg og målet er å gå ned 20-25 kilo Men er jeg fornøyd eller føler at helsa blir sterkt forbedret før det, stopper jeg. Har også andre som er blitt bedt om å følge med meg og stoppe meg om jeg blir for tynn eller får rare tanker osv. (Snakker av erfaring med venninna mi) "Det man kan tenke, det kan man klare å gjennomføre. Ingen plan er for stor, og ingen plan er for liten" |
||||
|
|
||||
crps |
Re: Vektklubben | #2 | ||
|
Det kan jo også være slik at man velger å bare melde vekttapet evt.
økning ![]() ikke alle som er så tøff og åpen som Merethe ![]() Jeg gikk ned 700 gram i forrige uke Veide meg Tirsdag |
||||
|
|
||||
ennanits |
Re: Vektklubben | #3 | ||
|
Se her ja, nå er vi i gang med ny tråd og
nye muligheter!
Dette er litt forpliktende synes jeg. Vi sees på tirsdag. Lykke til alle sammen! Anne |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Vektklubben | #4 | ||
|
Jeg tror jeg holder meg til differansen jeg
også Tursen.
![]() Også tenkte jeg og begynne med differansen fra den dagen vi lagde en avtale om denne vektreduksjonsdugnaden. For jeg har ikke skrevet opp noe underveis. Skal begynne med det på tirsdag og ta uke for uke fra da av. Astrid
|
||||
|
|
||||
hjemme |
Re: Vektklubben | #5 | ||
|
Modig du Merethe.
Ok,skal bli med på den jeg også. Jeg begynte på 83,5 er 152 cm lav ![]() Veier i dag 82,0 Synes dette er kjempevanskelig. Samme hvor flink jeg er med maten går det nesten ikke nedover. Hadde håpet å gått ned en del til ferien,men i dette tempoet ser det dårlig ut ![]() Men kanskje det bare trengte å komme i gang,for jeg har jo endelig mistet en kilo.Hurra for meg ![]() Lykke til nok en gang folkens
|
||||
|
|
||||
crps |
Re: Vektklubben | #6 | ||
|
Trodde jeg skulle være siste mann som vanlig
jeg?!
Vel, de 700 grammene er tilbake, d.v.s. halvparten skyldes den nye vekta mi, men den gjelder fra nå av så da så Vet hvorfor da, sønnen kom hjem med min favoritt; Hvit sjokolade, kunne ikke dy meg da ![]() Fortsetter denne uken, motivasjonen er ikke borte Hva med der andre? Tursen |
||||
|
|
||||
Eirik GT |
Re: Vektklubben | #7 | ||
|
Jeg har siden 20. januar gått ned 9kg.
Veier nå bare 131,2kg. EDIT: Glemte å si at jeg er mann på 31, 184cm høy. Greit å vite.. |
|||
|
|
||||
ennanits |
Re: Vektklubben | #8 | ||
|
Fantastisk Eirik!
![]() ![]() ![]() Hvordan gjør du det? Jeg kommer tilbake etter at jeg har vært på vekta på Grete Roede kurs i kveld! Anne |
||||
|
|
||||
Merethe |
Re: Vektklubben | #9 | ||
|
Flinke dere er!
![]() Er fremdeles 166 høy Startvekt 86 kilo Nåværende vekt 83 kilo Gått ned denne uke 3 kilo Totalt vekt tap 3 kilo |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Vektklubben | #10 | ||
|
Da er det min tur.
Jeg er veldig fornøyd! Jeg begynte min kamp med kiloene 10. februar. Da vi laget den første avtalen på chat her i Forumet. Jeg har hvert veldig flink til å holde fokus og har holdt en beinhard disiplin, stort sett. Så på 6 1/2 uke har jeg gått ned 10 kg. Jeg er 174 cm. Jeg er veldig fornøyd og motivert til å fortsette. De første kg. gikk raskest, så nå flater nok kurven mer og mer ut fremover. Jeg bør ned 10 til. Fra nå av skal jeg rapportere hver tirsdag. Jeg bevist for meg selv at det går an. Astrid ![]() |
||||
|
|
||||
crps |
wow | #11 | ||
|
Så flinke dere er
![]() Motiverende! |
||||
|
|
||||
ennanits |
Re: wow | #12 | ||
|
Woow, så flinke vi er!
Jeg har gått ned 0,9 kg denne uka. Tilsammen 3,7 på tre uker. Yes, jeg er fornøyd! Spesiellt fordi jeg aldri er sulten, og aldri har det vanlige søtsuget! Anne |
||||
|
|
||||
Petronella53 |
Re:vekt | #13 | ||
|
Hei Astrid! Åssen har du egentlig klart å
gå ned så mye på så kort tid, du
må jo være kjempetent, har du noen
"oppskrift" til oss andre som ikke er
fult så flinke.Gå ned mye de første 2
ukene er jo ikke noe problem men så kommer
virkeligheten.........
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Re:vekt | #14 | ||
|
Jeg tror ikke det finnes noen lettvinn måte
å redusere kiloene, en må spise mindre, men
ikke for lite. Jeg skal innrømme at det har hvert
krevende innimellom, det var værst de første
dagene da sulten og søt og salt suget gnaget. Etter
helger med utskeielser, kan det også kreve litt mer
på mandag.
Jeg har ikke talt kalorier, men vet at jeg ligger mellom 800 - 1200 kcal pr. dag. Vet at noen mener 800 er for lite, men dette er i samråd med legen min. Jeg har tross alt en veldig lav aktivitet. Siden jeg oftest spiser frokost og middag alene er det nok der jeg har strammet inn mest. Jeg vil ikke at ungene mine skal se at jeg bytter ut våre basis matvaner. Prøver å begynne dagen med en kopp kokt vann med litt sitron. Jeg har såå si ikke spist brødmat. Frokost og lunch: Lettjoghurt med veldig fiberrik kornbl. i. Eller lager med en smooties med lett Biola, frukt og isbiter. Har hatt magre middager og jeg forsyner meg lite av pasta, potet og ris, endel kjøtt/fisk og masse salat og grønnsaker. Om jeg trenger noe på kvelden tar jeg en smooties igjen. Den monner litt og gir god metthetsfølelse. Prøver å spise sakte, med små biter. Spiser eple med kniv i tynne skiver. Har aldri sagt nei takk til kake osv, men tatt bare en gang. Redusert godteri nesten til 0. (Vi har det ikke i hus heller) Drikker masse vann! Tar vitamin og mineraltilskudd og omega 3 3 ganger pr. dag. Når jeg har skeiet ut en dag, har jeg hvert meget bevisst ved å tenke at selv om en ikke var så flink en dag så er det ingen grunn til ikke å være flink i dag. Så ikke noe hokus pokus, bare litt disiplin. Siden det går så bra, tenker jeg litt på hvorfor jeg ikke har gjort dette før?? En annen ting jeg kanskje bør legge til er at jeg ikke har behøvd å legge om kostholdet i familien. Jeg er vokst opp med et magert variert kosthold og det har vi her hjemme også. Jeg har aldri hvert noen brusdrikker osv. Om jeg hadde måttet legge vesentlig om på matvaner, måten å lage middag på osv osv. er det nok mye mer krevende og en kan plages mer av sug etter ting en må kutte ut osv. Og for meg var det den avtalen jeg inngikk her i Forumet som var det som skulle til for at jeg sparket ballen i gang! Så takk skal dere ha!!! Astrid
|
||||
|
|
||||
Tuttifrutt |
Re: Re:vekt | #15 | ||
|
10 kg?!!! Wow..Det er jo bare helt utrolig bra
Astrid
![]() |
||||
|
|
||||
Eirik GT |
Re: Re:vekt | #16 | ||
|
Det er bra jobba Astrid.
Vi er alle forskjellig, jeg klarer ikke en slik diett. Har prøvd. Gikk ned 12 kg på 3 uker, og gikk deretter opp 14 kilo på den neste måneden. Jeg gikk ned 9 kilo på ca 2mnd. Spiser ca 2-3000Kcal pr dag. Ingen fast mosjon.. bortsett fra turer til butikken og slikt. Eirik Man bør ikke gå ned mer enn 1-1,5 kilo maks pr uke, heller ikke mer enn 5kilo pr måned. Det er også helt normalt at det går i etapper, dvs platåer.. Dette fordi kroppen skal tilvende seg sin nye vekt, form og forbrenning. Vann er VIKTIG. |
|||
|
|
||||
ennanits |
Re: Vektklubben | #17 | ||
|
Jeg spiser 1500-1700 kcal om dagen jeg.
Det er mye mer enn før, i hvertfall hvis jeg ikke regner med øl og sjokolade ![]() Fordeler det på fire måltider. Frokost: To brødskiver (60 gram) Forskjellig pålegg, ca 20 gram på hver skive Lunsj: Havregrynsgrøt (1 1/2 dl havregryn 1 1/2 dl ekstra lettmelk 1 1/2 dl vann litt salt lettsyltetøy eller rosiner) Mellommat: 2 knekkebrød med lite pålegg Middag: 2 mellomstore poteter masse grønnsaker eller salat 225 gram (!) kjøtt eller fisk event 1/2 dl saus eller en ss ketchup el Kveldsmat: Som frokost I tillegg tre frukter om dagen, melkerasjoner som f.eks lettyoughurt, knaske gulerøtter el. Masse vann, kaffe, tran og vitaminer. Går ned mellom 1/2-1 1/2 kg i uka. Det ville jeg aldri trodd med så mye mat! At det går an! Anne |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Vektklubben | #18 | ||
|
Ny uke nye muligheter!
1 kg siste uke. Nå er det påskeuker foran oss. Da er målet mitt å ikke gå for mye opp. En del sosiale sammenkomster og da er det vanskelig å spise lite. Som tilegg til "min metode" må jeg også si at jeg har hvert veldig egoistisk. Fysisk aktivitet for meg går foran alt annet. Mannen min har tatt over en del av "mine oppgaver". Jeg kan ikke si at jeg trener, men jeg får beveget meg mer enn tidligere i vinter når jeg var så dårlig. Har hatt en nedtur igjen, men slik er det nå en gang å slite slik som vi gjør. Litt aktivitet er veldig mye mer enn ingen ting. Også steller jeg pent med meg selv. Varme bad, da får en svettet også, det skiller ut slaggstoff og er bra. Smurt meg med bodylotion osv. Har veldig fokus påå tenke positivt for å holde humøret og motet oppe. Astrid
|
||||
|
|
||||
ennanits |
Re: Vektklubben | #19 | ||
|
Bravo, Astrid!
Jeg har gått ned bare 0,4 denne uka... men det er 1 kg i snitt disse fire ukene, og det går jo riktige vegen! Du er flinf til å tenke positivt - og det smitter1 Anne ![]() |
||||
|
|
||||
Eirik GT |
Re: Vektklubben | #20 | ||
|
En kilo til på meg..
130,1 kilo igår.. Jeg spiser når jeg er sulten, trener ingenting, spiser sjokolade gjør jeg også.. Eeelsker sjokolade.. ( Mesteparten av kreftene mine går vel til å unngåå tenke for mye på smertene, eller påå finne behagelige posisjoner. ) Ingen fast meny, spiser når jeg er sulten.. som, kan være alt fra EN til TRE ganger om dagen.. Spiser fisk, kjøtt og fugl.. Egg også.. Eirik |
|||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome