Er det noen som har prøvd CITY MAID vaskehjelp

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Unregistered(d) |
Citi Maid-Vaskehjelp |
Lead | ||
|
Er det noen som har prøvd CITY MAID vaskehjelp
Last Edited By: eli58 04/15/07 18:16.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #1 | ||
|
|
||||
odinaa |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #2 | ||
|
Hvis du har dokumentasjon på at du har behov
for slike tjenester, kan vel dette trekkes fra som
særfradrag på skatten.
Såg veldig greit ut den linken som Monika gav. |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #3 | ||
|
Hei, kommunen her bruker City maid som hjemmehjelp.
De sender 2 personer og jeg betaler ca 600 kr for den
timen de er her. Kommunen dekker 4 kr tror jeg.
Administrasjonen er veldig fleksible og forståelsesfulle. Det eneste problemet jeg har er språket. Nesten alle som har vært her snakker verken engelsk eller norsk. Vanskelig å kommunisere...de skjønner ikke at jeg ikke vil ha parketten vasket i masse vann og såpe osv. Brukte et halvt år og 2 uhell påå få gjennom at Teddy ikke må slippes ut hoved døren...Admin påstår de kan norsk, men de skjønner ikke min norsk. De viktigste beskjedene gir jeg via admin, men selv ikke det nytter. Bortsett fra mangelful kommunikasjon, er jeg fornøyd! (de fleste snakker bare polsk) |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #4 | ||
Hei. Jeg
100%ufør, men er gift, fikk beskjed i 2002 at jeg
ikke fikk hjelp fra kommunen når jeg hadde en
mann. Min mann
jobber nesten 90% eget firma.Travelt, mye borte.Jeg har
ikke familie eller barn som kan hjelpe meg Fikk da
beskjed om at mann min måtte vaske når han
kunne Det blir
alt for sjeldent.Derfor søkte jeg på nettet
fant nå dette firmaet, sendte en søknad til dem
fikk i mail hva de skulle ha for å vaske
her. SÅ
det jeg nå gjør er å lure på OM der
er endringer på dette med ektefelle. Jeg har
ikke hørt at kommunen skal betale noe, hvordan kan
jeg gå fram da Har lite
overskudd å gå så klarer ikke noen
rengjøring Bør
jeg bare si ja til dette tro eller kan jeg få info
et annet sted.![]() ![]()
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #5 | ||
|
Det følger ikke av ekteskapsloven (verken
nå eller tidligere) at ektefeller har omsorgsplikt
for hverandre. Det er ikke ektefellens ansvar og stelle
for oss når vi blir syke. Dessuten kan jeg tenke meg
at han gjør 100 % av mange andre ting...
Maksimalt skal han gjøre 50 % av den totale rengjøringen. Samt 50 % av andre felles oppgaver. Hvis han gjør alle tunge løft alene og andre felles gjøremål for deg, så er det bare rett og rimelig at kommunen hjelper med det lille de kan. Altså gjør mer enn 50 % av rengjøringen. |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #6 | ||
Er det
sant Hvorfor har
jeg fått sånne gale informasjoner
tro Om jeg
hadde friske barn som var over en viss alder eller mann
som var i full jobb kunne de ikke hjelpe meg.Men OM jeg
hadde vært alene hadde det stilt seg anderledes fikk
jeg til svar Helt
på trynet Hvor kan
jeg henvende meg for å vite hva jeg har rett
på, jeg har flyttet mange ganger.Bor i storby i
leilighet, har det noe å si tro Han
må jo planlegge handling når han skal dra bort,
som han gjør mye som selvstendig
næringsdrivende.Jeg får ikke ting til å
gå rundt alene.Vondt, men må bare innse at
sånn er det Du sier
du har City maid vaskehjelp, kan man søke om det
på den link siden du hadde oppe her.Må jeg
gå via lege eller![]()
Føler meg dum nå![]()
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #7 | ||
|
Du bør henvende deg til kommunen hvor du bor.
Mange kommuner kjenner ikke til reglene. Du bør lese min webside.
Du finner det meste der. Kommunen har sikkert også
en webside hvor du finner telefon nr. etc.
www.mosken.com/rettigheter.html Neste gang du hører noe slikt tøv ber du om å få se de lovreglene som sier dette! Men som sagt, betale må du selv om du får hjemmehjelp. Avhengig av inntekten din og vilke regler kommunen følger. |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #8 | ||
Tusen
hjertelig takk skal du ha. Takk for
all hjelpen jeg har fått dette betyr myyyyye for
meg.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #9 | ||
|
Hvis du trykker på den siden jeg ga her
på priser, så ser du at det er 275 kroner +
moms per time.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #10 | ||
|
Sorry, måtte rette...jeg mente selvsagt at
mange kommuner IKKE kjenner til reglene...eller ikke
kjenner de godt nok.
|
||||
|
|
||||
Englamark |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #11 | ||
|
Har du ikke rett på hjelpestønad til
slike ting? Sjekk ut retningslinjene for
hjelpestønad påwww.nav.no Mener jeg leste noe om at hvis man hadde
særlige behov for hjelp og hadde ekstra utgifter i
forbindelse med det så kunne man søke om denne
stønaden. Akkurat som man kan søke om
grunnstønad ved ekstrautgifter i forbindelse med
varig sykdom som gir forhøyede utgifter.
Annemor |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #12 | ||
Tusen
takk for svar alle sammen Da skal
jeg gjøre det, så får jeg håpe dette
går bra. Takk for
flott side med mye info![]() ![]() ![]()
|
||||
|
|
||||
havheg |
Re: Citi Maid-Vaskehjelp | #13 | ||
|
Her i min kommune/bydel er det også slik at
hvis du er gift får du ikke hjemmehjelp. Jeg har
ikke orket å krangle på det
![]() Dessuten blir kostnadene ved hjemmehjelp såpass høye at det ikke blir dyrere å kjøpe tjenestene privat. For to år siden da jeg hadde hjemmesykepleien her fikk jeg ikke hjelp om helgene med samme begrunnelse - jeg er gift og da kunne mannen min gjøre den jobben om helgen ![]() Begge deler blir begrunnet med ressursmangel: hvis du snakker med ansvarlig leder for disse tjenestene får du vite at de ikke har folk eller penger, og da blir det prioriteringen slik at du ikke får hjelp hvis du er gift...... |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Nei og nei.. | #14 | ||
|
Det er så feil som det kan bli, Hege! Det er
helt i strid med gjeldene lov verk. De kan ikke
diskriminere folk på den måten! Enhver person
har et rettskrav på hjelp til et visst minimum av
omsorg! Jeg siterer min egen webside hvor jeg viser til
en dom:
"På bakgrunn av den uklarhet som oppstår når en ytelse skal utmåles skjønnsmessig, er det i rettpraksis og juridisk teori utviklet en lære om ”minstestandard”. I Rt. 1990 s. 874 (Fusa) ble et vedtak om beskjæring av ytelsene til en kvinne med nedsatt funksjonsevne kjent ugyldig fordi det ”var åpenbart at det ikke tilfredsstilte hennes helt livsviktige behov for stell og pleie”. Argumentasjon knyttet til kommunens stramme økonomi førte ikke frem. Med denne dommen ble det slått fast at ytelser som tilkjennes ut i fra de foreliggende behov, må oppfylle en viss minstestandard uavhengig av kommunens ressurssituasjon." |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome