I høst begynte jeg hos en ernæringsfysiolog.( Ta det med ro de er ikke sånn som hun dama på teve. Som skjefter på pasientene som vil ned i vekt)
Min ernæringsfysiolog er en kjempehyggelig dame,som forstår problemet med liten aktivitet,trøstespising. Ikke orke å lage sunne middager men hive inn en pizza i ovnen i stedet når man har så vondt at man ikke orker å kokkelere foran ovnen.
Vi har hele familien lagt om kostholdet. Har hatt en kjempetøff periode med å få det til. Men nå er de andre også glad for at vi har forandret kostholdet. De dagene jeg ikke makter å lage mat. Lager mannen min den. Tro meg det har ikke vært lett å få den delen i gang
Jentene spiser også mye mindre godterier på lørdagene enn jeg trodde. Tidligere kjøpte jeg masse lørdagsgodterier fordi da visste jeg det ble en del igjen på meg etterpå.
Det har jeg sluttet med. Nå kjøper jeg ikke inn mere enn dem spiser opp. Og det er jammen ikke mye.
Jeg har også avtalt med meg selv at jeg ikke får spise godterier etter at jentene har lagt seg. (Da blir det jo ikke så mye,for dem får jo bare lov å spise på lørdager) Deilig å slippe den dårlige samvittigheten jeg alltid har når jeg spiser godterier.
De gangene jeg spiser godterier nå er helt greit sier dietikeren min. Du skal leve med dette kostholdet hele livet,da må man finne mat som man liker,men allikevel er sundt. Og kose seg med litt godterier innimellom. Det er det man spiser til hverdags som er viktig. Ikke det en spiser en gang iblandt.
En ødelegger IKKE alt selv om man sprekker en dag. Bare start opp igjen dagen etter,så går det helt fint.
Jeg har funnet ut at trening med lette vekter tåler kroppen min ganske bra. De dagene som jeg orker å sette i gang. Jeg har ikke ben til å gå tur dessverre. Nå er det lenge siden jeg har greid å trene med de vektene. Sånn er det bare. Dietikeren sier at det gjør ingenting. For jeg kommer til å gå ned i vekt uansett nå etter at vi har lagt om kostholdet. Det tar tid,men det får heller være. Ideelt sett skal man jo trene. Men det er vel ikke så mange av oss her inne som er i stand til det.
Jeg har ihvertfall gått ned 3 kilo til nå. Kjempeglad for det. Bør nok ned minst tjue kilo til. Aller helst tretti. Men jeg har ikke som mål å bli superslank. Så greier jeg tjue til er jeg fornøyd.
Dette ble langt. Hvis det er flere her som sliter med vekta,kan vi vel skrive her å bakke hverandre opp litt. Kanskje det blir lettere å spise riktig da.
Lykke til! til dere alle( og til meg

og

) Men
ernæringsfysiologen sier at man skal det. 

er en
super kokk, og lager masse god og sunn mat. Men han kan
være liit for raus med fett o.l. Har bedt han
begrense dette. Unngår også sauser, dressinger
o.l.
Er lettere
å trene "sammen" med noen på
tv.

Mosken