Husker ikke hvem det var som skulle dit,men her er litt opplysning fra dagens avis. Har selv vært der ,og kan anbefale på det varmeste..

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Unregistered(d) |
Attførings-senteret i Rauland |
Lead | ||
|
www.aftenposten.no/helse/...463191.ece
Husker ikke hvem det var som skulle dit,men her er litt opplysning fra dagens avis. Har selv vært der ,og kan anbefale på det varmeste..
Last Edited By: eli58 04/15/07 18:03.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Merethe |
Re: Attførings-senteret i Rauland | #1 | ||
|
det er Groa som skal dit.... Jeg har også
vært der og anbefaler det på det beste! Bare
spørr om noen lurer på noe!
www.air.no/ |
||||
|
|
||||
groa1 |
Re: Attførings-senteret i Rauland | #2 | ||
|
Å tusen takk.
Jeg skal dit om ca1.5 mnd. Etter å ha lest den artikkelen så er jeg enda mere positiv. Har hørt om flere som skryter veldig av oppholdet der oppe. Fikk litt informasjon i posten. Stod endel der. Kommer nok tilbake med flere spørsmål når det nærmer deg. |
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Attførings-senteret i Rauland | #3 | ||
|
Fant dette i dagens avis,og limer det inn..Nesten
så jeg lengter opp dit igjen når jeg leser den
artikkelen..Så mye humor og dype samtaler har jeg
vel aldri hatt før. Ingen prata om sykdom etter
første presentasjonen..
Jeg kom meg i jobb i 1,5 år etter oppholdet....men det er en annen historie.. Anbefaler de som har mulighet til å søke seg dit.Men man må nok være i ett arbeidsforhold tror jeg... -------------------------- www.ta.no [Publisert 19.09.2006 - 20:43] -------------------------------------------------------------------------------- Ble imponert over attføringssenteret Av: Asbjørn Torgersen RAULAND: Attføringssenteret i Rauland kan vise til imponerende resultater. Det fikk finansminister Kristin Halvorsen til å besøke fjellbygda øverst i Telemark. I 20 år har Attføringssenteret i Rauland (AiR) hjulpet flere tusen mennesker tilbake til arbeidslivet. I går hadde derfor statsråden som rår over landets pengesekk, tatt turen til Rauland for å få innblikk i hvordan sykefraværet kan bekjempes. GODT TIMET - Dette besøket av finansministeren har vært planlagt og avtalt for lenge siden. Faktisk tok vi initiativ til å få til et slikt møte allerede da revidert nasjonalbudsjett ble behandlet. Når finansministeren nå fant tid til å se og høre om senterets metoder og resultater, passer dette svært godt inn i diskusjonen om sykefravær som preger nyhetsbildet i disse dager. Det sa ordfører Arne Vinje, som hadde gleden av åønske Halvorsen velkommen til AiR. HADDE 24 PLAGER - Mentale lidelser hos mange arbeidstakere er det sykdomsbildet som prosentvis øker mest. Men sykdomsbildene vi ser er svært varierte og ofte komplekse. En av våre brukere som var her for en stund siden, kunne faktisk nevne 24 sykdomstegn i den kartlegginga vi utfører når nye brukere kommer til AiR. Det kunne Irene Øyflaten fortelle til en meget engasjert og spørrevillig finansminister. Øyflaten er leder av den nye forsknings- og utviklingsavdelingen ved AiR, etter at senteret for kort tid siden ble godkjent som nasjonalt kompetansesenter. STRÅLENDE FORNØYD En av de brukerne som i disse dager har opphold på attføringssenteret heter Kari Flaathen. For en god stund siden gjennomgikk hun en akutt operasjon, og ble det man betegner som delvis sykemeldt. - Etter operasjonen var målet mitt å komme fortest mulig tilbake i full stilling som logoped. Før jeg kom hit for vel tre uker siden var jeg kommet opp i 80 prosent stilling. Etter oppholdet her, håper jeg at helsen tilsier at jeg er tilbake i full jobb så fort som det praktisk er mulig, sier Flaathen til TA. Hun fullroser senterets faglige standard. - Nettopp det at man ikke snakker om sykdom her, men fokuserer på det å mestre å se fremover, føler jeg er uhyre viktig. Derfor deler jeg ut masse ros til de som jobber her, sier Flaathen. UTFORDRER - Arbeidsgivere må ta et større ansvar for det høye sykefraværet. Spesielt utfordrer jeg personalansvarlige innen helsesektoren – og andre statlige og kommunale foretak om å få gjort noe for å få bukt med utfordringen rundt langtidssykemeldte. Det jeg har hørt her i Rauland, gjør at jeg er føler meg stolt som telemarking. Her ved AiR er man utvilsomt på rett vei mot målet om å få flere sykemeldte inn i arbeid igjen, sa Kristin Halvorsen, som hadde avsatt en full arbeidsdag og vel så det til møter i Vinje kommune. -------------------------------------------------------------------------------- www.ta.no/nyheter/article2301085.ece |
||||
|
|
||||
Synna |
Re: Attførings-senteret i Rauland | #4 | ||
|
Jeg har også vært der,
kjempebra.
![]() Veldig god hjelp og få,men vær forsiktig jeg traff min samboer der. ![]()
|
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
Re: Attførings-senteret i Rauland | #5 | ||
|
Synna...det er en av bivirkningene med
oppholdet..
.og jeg
har både hørt og sett at det kan gå hardt
utover ekteskap og samboerforhold...Men i de fleste
tilfeller så er årsaken at ting ikke er bra
på forhånd,og man kommer til ett sted der man
kan være seg selv og få ett fokus på
tingenes tilstand...Man kommer ganske så nær
seg selv i sånne situasjoner.
|
||||
|
|
||||
Unregistered(d) |
ett lite PS. | #6 | ||
|
Tror ikke dette er spesielt for AIR,men på
alle steder der man får tid og ro til å tenke
på sin egen situasjon.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome