Hege2

| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
hege2 |
Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter |
Lead | ||
|
Mosken, jeg har tidligere sett at du har skrevet at dere har båt. Kan du fortelle litt om hvordan du greier å være ombord i den? Jeg har blitt utrolig dårlig i
det siste og må ligge nesten hele dagen. Vi kjøpte oss motorbåt i fjor sommer og hadde håpet å kunne bruke den i år. Nå er jeg imidlertid redd for at jeg ikke
skal greie å være ombord i den. Det er plass nok til at jeg kan ligge både ute og inne, men jeg er redd for at gyngingen og kronglete forhold skal føre til
enda mere smerter. Håper du har noen tips.
Hege2
Last Edited By: eli58 04/15/07 17:10.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Være i båt (Mosken) | #1 | ||
|
Hei Hege, nei det er ikke lett! Vi har sett på
veldig mange typer og hadde først en 23 fot
Askeladden. Jeg lå behagelig, men det var ikke plass
for meg å gå rundt, ikke toalett og vanskelig
ombord stigning.
Den vi har nå er 29 fot...med toalett/bad og soverom. Jeg kan gå litt rundt så jeg får beveget meg. Det er viktig! Ombord stigning er enkelt fra flytebrygga når knut bakker inn. Bak enden er da kant i kant med brygga vår og jeg går rett inn uten å måtte klatre. Veldig god hjelp! Båten vår er så stor at den gynger ikke så mye. Det eneste problemet jeg har er når det er en del sjø og vi kjører i høy hastighet. Vi har en planende cabincruiser og de vil alltid slå litt (mye) når det er litt sjø. Det går ikke for ryggen min. Men når det er rolig sjø er det jo praktisk og komme fort hjem. Jeg skulle ønske jeg kunne komme mer i land når vi er på tur. Jeg får ikke rørt meg nok når vi er borte i flere dager. Skulle ogsåønske vi hadde plass til liggetrallen for slike anledninger. Har lite stuerom. Soverommet/cabin foran er veldig god å hvile på for meg. Helt herlig. Men ikke plass til mer enn meg i den dobbelt senga. Litt trang spør du meg. Knut må bruke det andre soverommet som ikke har stå høyde. Lukten av sjø..være nær naturen betyr mye for meg. Jeg er veldig glad i sjøen og utendørs liv. Skulle likevel ønske vi kunne klare å krysse åpen sjø så vi kunne komme ned til familie og venner i Tvedestrand. Hvis noen har flere tips...tar jeg gjerne i mot dem..! |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter | #2 | ||
|
PS, tok meg den frihet å endre overskriften
så moderatorene ikke flytter innlegget med en
gang...
Dette er
jo mestring..
|
||||
|
|
||||
groa1 |
Re: Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter | #3 | ||
|
Mosken.
Etter å ha vært her inne så må jeg si at jeg beundrer deg og din mann enormt. Det virker som dere ser på muligheter istedenfor begrensninger, som er veldig lett å gjøre. Det gir meg veldig opptimisme at uansett hvordan jeg blir i kroppen med årene så er det alltid en mulighet for å føle at jeg lever og er med. dette ble sikkert på feil tråd men lar det stå. Er nemlig veldig glad i båtlivet og fikk en opptimisme om at dette skal jeg forsette med uansett hvordan ting går. Ønsker deg mange fine dager på vannet i sommer Mosken og Hege håper du også får mange fine år på vannet fortsatt, ser du også søker etter mulighetene. PS igjen, beklager om dette kommer på feil sted |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter | #4 | ||
|
Takk skal du ha, Groa! Ikke vær så
bekymret for hvor du poster.
Dette forumet er jo nettopp til for å hjelpe hverandre og fokusere på mulighetene istedet for begrensninger. Det er ikke alltid like greit for meg heller. Mannen min har vært kreativ når det gjelder transportmidlene våre...men vært heller vanskelig når det gjelder andre forhold som å ha benker rundt i huset hvor jeg kan legge meg ned. Han er heller ikke interessert i forhold som kan gjøre meg mer selvhjulpen. Det har hjulpet meg å få innspill og støtte fra andre på slike forhold. Jeg har hatt flere kollegaer opp igjennom årene som har støttet meg og vært kreative. Linda's besøk hjalp også veldig siden hun bodde her i lange perioder og så problemene fra innsiden.. Ergoterapeuten min har dessuten bidreatt betydelig. |
||||
|
|
||||
hege2 |
Re: Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter | #5 | ||
|
Takk for svar, Mosken. Jeg er også veldig glad
i sjøen. Vi har en 24 fots plastsnekke. Egentlig
ønsker vi oss seilebåt, men det tillater nok
ikke formen min foreløpig i alle fall. Jeg får
vel bare prøve og se hvordan det går å
være om bord. Det er i alle fall inspirerene å
høre at du får det til
![]() Hege2 |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Være i båt (Mosken)-med kroniske smerter | #6 | ||
|
Hei, en snekke ruller jo mer, men da slipper du den
slåingen som ved planene båter. Jeg bruker
forøvrig eggeskall madrasser overalt! De kan man
klippe til...bruker stretch laken som står litt i
stil.
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome