Frontal stolen..
www.tonegrimsrud.no/frontal/
En stående løsning..
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Sunshine56 |
Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte |
Lead | ||
|
Fant ikke vår gamle tråd..så starter en ny...Fikk noen linker av Monica, takk! Føy gjerne på ideer og linker hvis dere har..
Frontal stolen.. www.tonegrimsrud.no/frontal/ En stående løsning..
Last Edited By: Sunshine56 04/14/07 12:43.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #1 | ||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #2 | ||
|
|
||||
mokris |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #3 | ||
Likte den
på office med stresslessen og data omtrent over
hodet.Perfekt.Den kan kanskje være noe for
astrid.
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #4 | ||
![]() Jepp! Jeg
bestiller og sender regninga til Hjelpemiddel sentralen!
![]() ![]() Astrid
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #5 | ||
![]() ![]()
Astrid
|
||||
|
|
||||
crps |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #6 | ||
fine linker
, der var musa jeg prøvde og forklare for
ergoterapeuten, tror det er tingen for meg +
laptopstativet, med ekstra tastatur så skulle det
bli braDen stolen var jo noe for seg selv, ja! |
||||
|
|
||||
hege2 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #7 | ||
|
Er det denne du mente, Monica? Dette ligner ganske
mye på hvordan jeg har fått tilpasset min
arbeidaplass. Det fungerer bra, men jeg må passe
påå variere stillig i løpet av dagen, for
ikke å bli for stiv i nakken.
Hege2 www.officeorganix.com/Eropod500.htm |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #8 | ||
Det
så jammen ikke dumt ut!Om det er en myk stol med trykkavlastende materiale, ville det der være noe for meg. Akkurat nå tror jeg at jeg må finne noe å jobbe med hejmmenfra. Med det utstyret der må jeg nok byggeut. ![]() En liten kapsel må vel holde, blir litt slik romferge stil over hele arbeidsplassen. Disse linkene skal jeg ta vare på! De viser flotte arbeidsmåter. Jeg har hengt meg litt opp i dette å ligge på magen for å kunne jobbe. Har ikke tenkt tanken på at en kunne rigge opp så mye i "taket". Det er jo mer naturlig og bedre for kroppen å ordne det på den måten som på bildet der, selv om det er ganske omfattende. Astrid
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #9 | ||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #10 | ||
|
Mosken, har du et bilde av din
"arbeidsplass" hjemme hos deg selv? Jeg
er sikker på at jeg har sett noe, men
hvor?
Astrid
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #11 | ||
|
Hege2, det var den jeg mente, ja.Her kommer det
så mye fint.Dere er kjempeflinke.
Likte den minicrossern også.
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #12 | ||
|
Jeg har dette fotoet i klistreinnlegget på
toppen av forumet..Du ser jeg har et ekstra lite
tastatur..som jeg har i fanget. Kan ikke se det ..så
må bruke touch.
![]() ![]()
|
||||
|
|
||||
crps |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #13 | ||
Det er
visst bare fantasien som setter grensene! Blir så
opphengt i slik det var før.Slik hjelp til nye ideer, og bare det at det er funnet opp, gjør jo at min stakkars "Reodor" kan få hvile hjernen og fingerferdigheten sin litt.
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #14 | ||
|
Er det noen som husker hvilket sykehus som hadde et
PC stativ/arm ved hver seng? Avisoppslag med bilde av en
ny avdeling. Armen lignet vel litt på de tannlegen
herjer rundt med.
Firmaet som leverte det må jo ha noe bra utstyr. Astrid
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #15 | ||
|
Legger til Monica's link..
www.ronda.no/ Jeg husker det innlegget ditt Astrid...var det et sykehus i Vestfold..nedover sørlandskysten et sted? |
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #16 | ||
|
|
||||
|
|
||||
mokris |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #17 | ||
|
www.handy.no/prodtype.asp?PT_ID=196&strPageHistory=cat
Kanskje hodemus hadde vært noe for noen? |
||||
|
|
||||
hege2 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #18 | ||
|
Astird: Den fitform stolen du har limt inn bilde av
er den jeg har på jobben. Den kan fåes med
trykkavlastende og myk sete og rygg og blir da ganske
behagelig.
Jeg likte den "solseng" løsningen du limte inn. Hvordan fant du den linken? Hege |
||||
|
|
||||
Astrid66 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #19 | ||
|
|
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #20 | ||
|
Flotte linker, Astrid! Vi burde poste noe av dette
i Coping også. Kanskje jeg starter en tilsvarende
trå der.
|
||||
|
|
||||
dorthe737 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #21 | ||
|
Jeg har søkt på Litt utstyr til pc,men
var ikke så mye å velge mellom.
Problemet her er å sitte lenge,noen ganger er 5 min max så kommer det kramper og kraftige strålinger. Så det jeg søkte på er: Trådløs mus, med sånn ball på toppen.Lite mine tastatur til å ha i fanget, og ett brett til å ha mus og tastaturet på.Bretter har sånn pute under. Men siden jeg bruker bare Laptop så må jeg få ordnet ett stativ til å ha denne på for det
nevnte de ikke noe om da jeg var på
hjelpemiddelsentralen.Men som jeg ser her så finnes det ![]() Eller så kanskje jeg kan få mannen min til å lage ett,han lager så mye rart ![]() dorthe |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
Re: Utstyr for bruk av PC når du ikke kan sitte... | #22 | ||
|
|
||||
|
|
||||
molle924 |
#23 | |||
|
Hei Mosken og alle dere andre!!!
Jeg er en jente som ikke kan sitte i det hele tatt, og har ikke kunnet det de siste ni årene. Jeg ble skadet i flere nerverøtter i ryggmargen under en undersøkelse på sykehuset for ni år siden. Skadene var veeeldig store, men det største problemet da var vel egentlig de ekstreme smertene. Pga svært sterke smerter, så sterke at en del indre organ sluttet å virke feks pust o.l, har jeg ligger mye i narkose og en del med spinalkateter i fem dager om gangen slik at kroppen skulle få en pause til å hente seg litt inn igjen. I løpet av de ni siste årene, har jeg tilbrakt mer enn fem av dem som pasient på sykehuset...og det aller meste av tiden har jeg måtte ligge på ryggen uten å kunne løfte hverken hodet eller beinene... Og jeg har vel vært på rehabiliterings institusjon i ca ett og et halvt år nå i løpet av de siste årene. Nå ni år etter at jeg ble skadet klarer jeg å gå v.hj.a krykker, men kan kun belaste høyre fot. Så det å stå rett opp og ned på en fot er umulig i noen særlig lengde. Og det å sitte er helt umulig. Jeg trener hardt for at det skal komme og får for tiden intensiv behandling på en rehabiliterings institusjon. Så håpet og troen er der fremdeles!!! For en tid siden var jeg inne og kikket, her på forumet, og så en ganske stor innretning som man kunne trille over sengen eller stolen når man må ligge og holde på med pcen. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med denne innretningen...og eventuelt hvordan de gikk frem for å få tak i den...kan man søke om å få den innvilget med Hjelpemiddelsentralen..? Har også sett at en del av dere andre har en innretning som er festet i veggen eller i sengestolpen. Hvordan har dette fungert for dere som har prøvd denne..? Og var det en kamp for å få innvilget den med HMS..? Jeg har dessverre ganske dårlige erfaringer med HMS, jeg får som regel avslag fordi jeg ikke har noen sykdom men BARE en skade. Må si at dette føles ekstremt urettferdig fordi det er jo sykehuset som skadet meg... Men kan jo ikke gjøre stort annet enn å fortsette å kjempe. Skulle virkelig ønske at jeg kunne slippe noen av disse evinnelige kampene for hver en minste lille detalj!!! Men jeg gir meg IKKE!!! :0) Nå for tiden er jeg også på leting etter en god hvilestol til å ha på stua. Jeg må ligge ganske flatt, så den må kunne legges ganske så langt ned...det hadde også vært ideelt om jeg kan endre litt stilling mens jeg ligger i stolen, og gjerne trinnløst. Har funnet et alternativ, og det er Hjellegjerde sin...eller rettere sagt en Fjords Signatur Contura i 2000-serien. Denne er kjempe bra, men dessverre også kjempe dyr. Er det noen andre som har noen tips om noen godstoler..? Og er det noen som vet om man kan søke på dette på HMS, eller om det bare er noe man må kjøpe selv..? Skriver visst nesten bok jeg nå...hehehe... Men lurer jo på så utrolig mye...så jeg er vanvittig gla` for at jeg tilfeldigvis fant "ramlet" inn på dette forumet!!!!!!! Trodde jo nesten at jeg var en av noen veeeldig få som ikke kunne sitte i det hele tatt...også plutselig dukker det opp et norsk forum for akkurat meg, så
gjett om jeg ble lykkelig og gla`da...!!! Go`klem fra Molle!!!
|
||||
|
|
||||