Nå tror jeg at jeg har funnet fram i jungelen av tråder og innlegg slik at jeg legger dette ut på riktig plass.
Jeg er mamma til en liten prinsesse som er trøtt og sliten hele tiden. Hun har vært trøtt og sliten i flere år og vi har gjentatte ganger fått beskjed fra barehage om å sjekke syn/hørsel da hun faller mye og har kallenavnet snubelguri.
Da hun begynte på skolen ble hun værre og orker så vidt å gjennomføre skoledagen. Hun har blitt utredet på barneklinikken , blodprøver ol) snart 1 år men legene ser ingen mønster. Det har vært snakk om midlertidlig diagnose barne ME. På mandag fikk vi beskjed om at hun skal ta spinalprøve i oktober for å sjekke eventuellt Borrelia. men da legen hørte at hun har hatt mye flåttbitt ville han framskynde prøven og ta den i løpet av 2 uker.
Prinsessen vår har gått i naturbarnehage og vi har fjernet flått ca 20 ganger de tre årene hun gikk der.
Nå sitter jeg her med mange spørsmål som jeg håper noen i forumet kan hjelpe meg med.
- Hun har ikke vært bitt av flått det siste året, kan viruset henge i kroppen så lenge?
- Hvorfor har hun ikke blitt dårligere? (2 barn i barnehagen har fått lammelser/hjernebetennelse)
- Hvordan utfører man spinalprøve og hvorfor?
- Hva er behandlingen?
- Kan hun bli helt bra?
Det er sikkert mer jeg lurer på, men er litt i sjokk. Redd for at det er alvorlig infeksjon samtidlig som man er lettet over at man kanskje får mulighet til å hjelpe henne til å være den jenten hun egentlig er. Glad og blid.
Mvh Silje