Noen som har et råd eller to å gi.....
Anne
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
Smaaen |
Smerter i knærne. |
Lead | ||
|
Jeg lurte på om noen hadde et råd til meg. jeg har store smerter i begge knærne bak kneskålene. Når jeg reiser meg opp for å gå så er det fryktlig vondt å
bevege beina. Er det noen her som har vært borti det samme. Har tatt røntgen men de har ikke funnet noe. De sier bare at alt er bra.. Men det er det ikke,
smertene river meg i filler. Har mest lyst til å kappe de av, men det kan jeg jo ikke...
Noen som har et råd eller to å gi..... Anne |
||||
|
|
||||
Hilde |
#1 | |||
|
Stramme muskler kanskje? Eller betente slimposer? Er du overvektig kan det kanskje ha noe med det å gjøre.
|
||||
|
|
||||
Smaaen |
#2 | |||
|
Nei det er ikke noe stramme muskler. Jeg er ikke overvektig veier ikke så mye bare 54 kg..... Men hvordan finner de ut om det er betente slimposer å hva gjør
de da?
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#3 | |||
|
Kansje det er artrose som er under utvikling,en kan ha smerter lenge før det viser på rønkenbilder.
|
||||
|
|
||||
Smaaen |
#4 | |||
|
Jeg h¨åper de finner utav dette snart, det er så fryktlig vondt å bevege knærne så det blir til at jeg har lagt meg til å ikke bøye de. men uansett om jeg
ligger eller går så er smertene der som kniver inne i knærene.... Så jeg begynner å bli temmelig utolmodig. Har hadt disse smertene i over 10 år uten at de har
funnet noe......
Tak for hjepla |
||||
|
|
||||
Sunshine56 |
#5 | |||
|
Har de gått inn med kikkhull og sett inni kneet?
I also had lots of problems with my knees -- they went inside to look and saw I had had some arthroses. No one knows why I had those problems. However, the pain disappeared, but I have still not been able to make them strong again. |
||||
|
|
||||
Smaaen |
#6 | |||
|
Nei de har ikke vært inne med kikkhull å sett i kneet, bare røntgen på røntgen men der finner de ingen ting...
|
||||
|
|
||||
kanutta |
#7 | |||
|
Ja knær kan være vanskelig å finne ut av med MR og andre bilder.
Artroskopi som Mosken nevner er bedre for å se; og siden du har gått så lenge som 10 år, så burde de kanskje tenke på å gå inn med artroskop hvis de ikke har gjort det. Det er jo et inngrep; men hvis du er så sterkt plaget så er det kanskje verd det. Jeg har hatt plager med knærne; på grunn av skeivstilling i nakken; og så fikk jeg ødem p.g.a. Lyrica; som gjorde saken verre. De fant ingen ting på MR hos meg heller; men jeg er ganske bra i dem nå etter at jeg fikk korrigert nakken min. Så det er en rekke ting som kan virke inn på knærne; skeivstillinger andre steder, rygg, bekken og nakke. |
||||
|
|
||||
glakatten |
#8 | |||
|
Hei Smaaen!
Å gå med vonde knær er ille. Ein blir så hjelpeslaus. Eg fekk den 21 Juni gjordt ein arthroskopi i hø. kne etter at eg fekk så veldig vont og akutt forverring av knesmertene mine. I 1986 gjorde dei og ein slik operasjon. Fekk då påvist at eg har ein lidelse som gjer at brusken på baksida av kneskåla mjuknar opp. Har levd med smerter sidan då. No sist fekk eg vite at eg har massiv slitasje i kneet og brusken var så opphakka at kneskåla hadde hekta seg fast i lårbeinet. Difor hadde eg så forferdelig vont. Smertene du beskriv, er som om du beskriv mine knær og smerter. Eg synerst du bør få deg ein time hos ein knespesialist i håp om å få teke ein arthroskopi. Kontakt fastlegen din og be han henvise deg til ein ortoped/knespesialist. Lykke til vidare og god betring. Klem fra Glakatten. Ha ein fortreffelig dag.
|
||||
|
|
||||
Smaaen |
#9 | |||
|
Hei takk for alle svar som jeg fikk..
Gladkatten jeg skal til fastlegen min først på aug da er hun hjemme fra ferie. Skal ta det opp igjen med henne å få henne til å sende meg til ortoped/knespesialist. Klem fra Anne |
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome