|
||
|
||
|
||
|
Stor klem fra Marianne!
| Author | Comment | ||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Marianne |
ENDELIG litt hjelp!!!??? |
Lead | |||||||||||||
Stor klem fra Marianne! |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
inger lise ask |
#1 | ||||||||||||||
|
Dette hørtes jo bra ut Marianne!! Ikke værst å få så mye bra ut av å havne på feil post!
Håper det går bra med deg fremover og at legene holder ord! Klem tilbake til deg
Inger Lise
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Allis61 |
#2 | ||||||||||||||
|
Fint at noe endelig skjer for deg, Marianne. Det var kanskje det at du ble lagt inn på en "uvedkommende" avdeling som gjorde vei i vellinga. De som ikke jobber med rygg til dagen, har nok lettere for å ikke være fastlåst i en tankegang om hvordan ting skal gjøres, men kan se på det med nye øyne. Håper oppfølgingen bli like bra for deg.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Aneli |
#3 | ||||||||||||||
|
Hei Marianne.
Både trist og godt å lese innlegget ditt. Godt at du endelig har fått hjelp, og at du har truffet noen som VIRKELIG hører på deg. Jeg blir skremt ved tanken på hvor lenge du har gått. Trist. Fordi jeg er jo på den andre siden til vanlig, og jeg blir så lei meg når jeg hører om slik behandling. Men jeg vet det skjer, og du må ikke tro at jeg som pasient er noe unntak. Har det noe med sykdomsbildet å gjøre kanskje.........Fy for holdninger. Kos deg nå, og nyt at du endelig kan se fremover. Jeg venter på at legen skal bestemme seg for hvor han skal henvise meg. Jeg har sagt hva jeg mener,men det er tydelig at legen vil ha det siste ordet. Nå overlever jeg på fys.time 2 ganger i uken, men slik kan det jo ikke fortsette. Klem fra Aneli. |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
eli58 |
#4 | ||||||||||||||
|
Så bra Marianne att noen hører på deg,lykke til videre.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
glakatten |
#5 | ||||||||||||||
|
Hei Marianne.
For det første, takk for fint og oppmuntrande innlegg, ja, tidvis oppmuntrande. Eg har no gått i 7 år utan å klare å arbeide pga ryggen. Eg har vert 2 gonger på smerteklinikken på Aker. Der ynskjer eg meg ikkje fleire gonger. For det første. I samtalen med fysio.første gangen eg/me var der så fekk eg beskjed at fysioen at no var det på tide eg byrja å gjere noko for min eigen situasjon og ikkje berre sitje med henda i fanget og vente på at andre skal hjelpe deg. Eg såg formelig at mannen min letta 1/2 meter fra stolen. Liksom eg ikkje har gjordt det. Eg har vertfall ikkje fått hjelp av helsevesenet. Allt har vert ein kamp både for meg og mannen min. For det andre, så var sykepleiaren der så overvettes overlegen og belærende. Eg hadde ikkje gjordt noko rett(eg heller), så det var min eigen feil som gjorde at eg hadde så mykje smerter. Hadde eg gjort slik legane sa eg skulle så hadde eg vert mykje betre. Og så. Då hadde luftambulansen hatt det travelt meg å hente meg fra skogen, om eg hadde komt så langt. Då måtte eg ha krøpet på alle fire+ hatt ei trille under magen slik at ryggen hadde fått kvilt. Ikkje fekk eg SCS og heller ikkje smertepumpe, pga nokre medisiner eg står på. Ei annan sak. Det burde legen på smerteklinikken som henviste meg til Aker ha visst og ikkje gjeve meg urettvise forhåpningar om hjelp. FY DEG. Litt galgenhumor oppi her og men eg hadde ikkje klart å gå på tur. Eg gjorde det heilt til ein dag eg hadde gått i 1 time innover ein skogssti i ganske god fart. Og brått, der hogg det til i ryggen og der stod eg krokete + eg fekk sånn fryktelig krampe i begge beina. Det var nummeret før eg ikkje måtte fått luftambulansen til å hente meg. Så å alltid gjere som "uforståande" legar seier kan være heilt feil, for når eg kom til Sverige for å bli operert i ryggen 1.gang sa dei at ryggen min såg heilt forferdelig ut. Burde vert operert for lenge sidan. Eg burde heller ikkje ha vert så masse i aktivitet for eg hadde slite bort maassssse brusk, og difor hadde eg så masse vont. Eg skjønar godt at du ikkje ville til Aker att, for der var dei "vonde" å ha med å gjere. Huff, eg kjenner eg blir forb..... og har lysst til å gråte av måten eg er blitt behandla på av helsevesenet. Eg er ikkje lenger stolt over å kalle meg sykepleier. Eg er flau. Ja, stolt/ikkje stolt. Eg var i kontakt med sykepleierhøyskolen her eg bur, for eg kunne tenke meg å få komme til dei og snakke om det å være kronisk smertepasient. Jo dei var glade for det, og dei skulle sende dette videre til spesialutdanninga for lindrande behandling. Dette var like etter jul. Har enda ikkje høyrt frå dei. Allerede der lærer dei kordan dei skal behandle oss, med å være negative og ikkje bry seg. FY SKAMME DERE. Nei. God natt alle sammen, og til deg Marianen, lykke til vidare og eg er så glad for at du har funne nokon som respekterer deg. Klem fra Glakatten. Ha ein fortreffelig dag.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
bodildj |
#6 | ||||||||||||||
|
Håper du nå får den hjelpen du har krav på og trenger og ønsker deg lykke til videre
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Mathea2 |
#7 | ||||||||||||||
|
Lykke til Marianne, håper du får god hjelp
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Sunshine56 |
#8 | ||||||||||||||
|
I'm so glad you are getting help! If you want to be part of our international group of none
sitters, send me your e-mail address in a PM.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Lene Gulliksen |
#9 | ||||||||||||||
|
Så flott at du får hjelp Marianne. Det var på tide.
Kjenner til symtomene med å "være for ung til å ha så mye smerter" Det mener de faktisk i fullt alvor. Da jeg fikk min første smell i ryggen var jeg vel ca 18 år, og måtte krabbe på gulvet fordi jeg ikke kom opp. Når mamma da ringte legevakten sa vakthavende lege at jeg var for ung til å ha så vondt i ryggen, så jeg fikk bare ta paralgin forte å legge meg! Gikk på krykker i mange dager fordi en nerve var låst ned til benet, og det gjorde at jeg ikke kunne belaste det. Redningen ble en kjempedyktig kiripraktor som klarte å få det nogenlunde på plass. Er i dag ikke plaget veldig i hverdagen, men får noen smeller innimellom. Vet etterhvert hva jeg kan og ikke kan gjøre. Ønsker deg masse lykke til, og håper du klarer å skrive noen ord til oss om hvordan utviklingen blir videre. Klem.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
nuppa |
#10 | ||||||||||||||
|
Hei Marianne!
Det var en tøff historie å lese om din kamp med helsevesenet! Så glad på din vegne, at du har fått smertelindring til å takle hverdagen! Håper det går din vei videre også! Det er nesten ingenting som sjokkerer lengre desverre, når man høre hvordan
kroniske smertepasienter blir behandlet! Din historie gjør godt å høre, det gir håp for flere! Lykke til videre! Håper du skriver hvordan det går videre med deg!
Mange god bedrings klemmer fra Nuppa. |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Marianne |
#11 | ||||||||||||||
|
Hei alle sammen!
Takk for alle hyggelige ord, støtte og oppmuntringer! Det er godt å vite at jeg har venner som dere
Idag hadde jeg besøk av ergoterapeuten i bydelen. Hun kom for å se om jeg trengte noen flere hjelpemidler enn de jeg allerede har fått, og hvordan ting fungerer her hjemme. Jeg har kjempegod nytte av alle de hjelpemidlene jeg allerede har fått, men livet er allikevel utrolig tøft her hjemme. Med leilighet i 3. og 4. etasje, er det to etasjer med trapper for å komme til gangbalkongen, en strekning på ca 80 meter bortover gangbalkongen for å komme til inngangsdøra vår, og deretter også en smal og bratt trapp inne, som må forseres før jeg er fremme i senga mi. Tung vei å gå... Og med alle de trappene, blir det til at jeg blir værende hjemme hele dagen, og allikevel sliter, ettersom kjøkken, terrasse og toalett er i 3. etasje, og stue og soverom (med liggemulighetene mine) er i 4. etasje. Ergoterapeutens første ord til meg var "Du må flytte - helst igår!" Men det som var positivt, var at hun mente jeg hadde gode muligheter til å få kommunal bolig eller omsorgsbolig, så hun ba meg ta kontakt med boligkontoret og be de komme på et hjemmebesøk. Ellers er det mange ting hun skal søke om for meg - klosser til å forhøye senga mi med, ståstøttestol, slik at jeg kan hvile rumpa og beina litt, men fremdeles stå, pc-bord, slik at jeg når jeg får kjøpt meg en bærbar pc kan holde meg oppdatert både på denne siden, ryggforeningens side, lese, sende mail og handle ting fra senga, sammenleggbar prekestol, så jeg kan komme meg litt ut uten å slite meg halvt ihjel med krykkene mine, lese- og malestativ til senga så jeg kan drive med hobbyene mine uten å anstrenge armer, nakke og skuldre mer enn nødvendig, og løfte-/liggestol så jeg kan ligge godt og behagelig andre steder enn i senga. Det er helt utrolig hvor mange ulike hjelpemidler som faktisk eksisterer, og hvor flinke de er til å komme med forslag til hva som kan gjøre hverdagen lettere, når man først får kontakt med de rette folkene på det rette tidspunktet! Men det er allikevel tungt å takle tapet av den flotte leiligheten vi nå leier, studiemuligheter, arbeidsmuligheter og evnen til å få egne barn.. Håper allikevel at forskningen som gjøres på rygg nå og i fremtiden vil kunne gi meg en mulighet til å bli bedre, om ikke helt bra, slik at mulighetene igjen er der en eller annen gang i fremtiden.. Det er lov å håpe og drømme, ikke sant
Ha en flott dag! Klem fra Marianne.
Last Edited By: Marianne 09/05/07 14:38.
Edited 1 time.
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Spinvill |
#12 | ||||||||||||||
|
Hei Marianne!
Jeg er sååå misunnelig på den hjelpen du får du aner ikke! Men bare så det er sagt, så unner jeg deg den for alt det er verdt. Kunne bare ønske at det kunne vært flere som kunne fått hjelp til å få tilrettelagt hverdagen sin på den måten, er nok mange smertepasienter som kunne hatt hjelp med det ene og det andre rent praktisk. At de endelig tar deg på alvor på smerteklinikken og prøver å finne de rette medesinene for deg, er også helt fantastisk. Jeg tror at hvis vi med kroniske smerter kunne blitt tatt mer på alvor på et tidligere tidspunkt, kunne mye smerter og uheldige situasjoner vært unngått. Vi blir møtt med altfor mange fordommer, mistro og stigmatiseringer. Helsevesenet er verst! Det er en kamp for å få fakta og lærdom, og ikke masse personlige meninger som den tilfeldige behandleren måtte ha. Det er så utrolig uprofesjonelt, spesielt når det er behandlere som sitter i en jobb som nettopp jobber med smertepasienter. Skulle tatt seg ut tenker jeg, hvis en diabetiker hadde blitt møtt med den samme holdningen: "Nei, nå synes jeg at du er for ung til å få diabetes! Synes du skal trene litt mer, ta deg litt sammen og ikke klage sånn på situasjonen. Dessuten så får du ikke medesiner før du har hatt noen ordentlige anfall, for vi synes ingenting om å forebygge så det ikke skal bli verre. Forverring av situsjonen uten hjelp og medesiner har vi aldri hørt om! Tror kanskje vi skal henvise deg til psykolog isteden." Jeg kunne kommet med mange utrolige uttalelser jeg har fått høre gjennom årene, men jeg har inntrykk av at de fleste har hørt de samme. En ting som går igjen for min del, er at jeg er jo så ung. Joda, rett som det er tenker jeg at jammen var det dumt av meg at jeg ikke ventet til jeg ble eldre med å få et så tullete problem. Skikkelig dårlig planlagt faktisk. Når jeg tenker etter, så skal jeg revurdere situasjonen og komme tilbake om tyve år. Det hadde vært innmari greit hvis det faktisk hadde vært valget, men det er det jo dessverre ikke. En liten digresjon kanskje, men jeg anbefaler alle som har kroniske smerter om å lese boka "Smerter" og "Når ryggen krangler". To vidt forskjellige bøker med lærdom, men fin å ha i bagasjen begge to. Spesielt "Smerter" vil nok mange kunne nikke seg igjenkjennende til mye av det som er skrevet, og lære en ting eller to om hvordan vi mennesker er skrudd sammen og hvordan de forskjellige medesinene virker, og hvordan takle smerter med alternative metoder. Anbefales! |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Marianne |
#13 | ||||||||||||||
|
Du har så altfor rett, Sandra!
Så utrolig mye smerter, problemer og forverringer kunne vært unngått hvis vi bare hadde blitt tatt på alvor litt før! Jeg VET med meg selv at en god del av årsaken til at jeg blir verre og verre, er fordi jeg aldri har fått noen ordentlig hjelp, og fordi jeg har endt opp i en ond sirkel, som bare gjør ting verre. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre at jeg er for ung, og at jeg må komme meg hjem og trene, eller at de har villet sende meg til psykolog, eller til og med legge meg inn på psykiatrisk avdeling! For hva? For å ha vondt? Høres mer ut for meg som om DE hadde trengt seg en tur dit Jeg
også skulle gjerne hatt muligheten til å vente til jeg er eldre med å trenge den hjelpen jeg sårt behøver nå, men hvaslags valg har man egentlig? Jeg kunne jo
ikke akkurat vite 11.03.1998 at den ene turen i slalombakken skulle forandre og i stor grad ødelegge livet mitt, slik som den gjorde? Om jeg hadde visst det -
tror du ikke jeg ville latt være å kjøre den turen? Tror de virkelig at vi VIL ha det sånn?
Jeg kom hjem fra en time på smerteklinikken for et par timer siden. En professor i psykiatri mente det var viktig for samboeren min og meg å snakke om hva min smertesituasjon batyr for vårt samliv, så samboeren min var med han også. Men temaet var såvisst ikke det han sa på forhånd at det skulle være!!! Nei, idag begynte han plutselig å vise meg tegninger av all de onde sirklene kroniske smertepasienter går gjennom, og forklare at om jeg snudde på bare en av de "steinene", kunne jeg bli helt bra - HELT smertefri! Hva tror han? At alt som er igjen av fysisk årsak er et minne om skaden som en gang oppstod? At årsaken til at jeg har vondt nå KUN er psykisk? Nei, vet du hva, det har jeg hørt FOR mange ganger før, og jeg VET at det IKKE er tilfelle! Samboeren min satt rett og slett i sjokk over hva han hørte, og var HELT enig i min uttalelse om at til han går vi ALDRI igjen! Nå skal det sies at det IKKE er all "behandlingen" jeg får på smerteklinikken - heldigvis! Jeg VET jo at noe er psykisk, og at noe er muskulært, men jeg gjør ALT jeg kan for å tenke positivt, bevege meg nok og spenne av ofte, og hva mere kan man gjøre enn sitt beste? Den 18. september skal jeg til nevrofysiologisk undersøkelse på Røde Kors klinikken, så får vi se om den vil vise noe mer. I mellomtiden får jeg ihvertfall fortsette med Baklofen, OxyContin, OxyNorm og Sarotex, og takk og lov for det! Vet ikke hva jeg ville gjort uten.. Men hvordan går det med deg Sandra? Har du blitt litt bedre av infeksjonen din? Fant de ut hva det var for noe? Hadde vært hyggelig å møtes en gang i Oslo.. Klem fra Marianne. |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Lene Gulliksen |
#14 | ||||||||||||||
|
Har ikke tall på hvor mange ganger kollegaer eller venner har sagt til meg med bebreidende stemme: Du er så mye syk du Lene.
Jeg ser jo så frisk ut, skal du ikke snart komme deg i jobb igjen? Du er altfor ung til å gå hjemme. Kom deg ut å tren og treff folk, så du ikke blir asosial. Hva vet vel de om hva jeg går igjennom? Hvem har gitt alle og en hver rett til å si det de mener til enhver tid? Hvem har gitt de lov til å trampe på mine følelser,selv om det er godt ment? Hvem har gjort de til spesialister på mitt liv og mine plager? Hvem har gitt de lov til å fortelle meg hva jeg skal, og ikke skal gjøre? Hvem har gitt de lov til å si at jeg tar for mye tabletter og at det ikke er bra for meg? Blir så lei meg og skuffet over selv mine nærmeste. Min egen tvillingbror tror at alt løser seg bare man trener!! Hva med heller være der for meg når jeg trenger dere? Hva med å si trøstende ting, de dagene jeg har det værst? Hva med å komme til meg å finne på noe, når jeg ikke kan gå ut? Hva med bare å gi meg en klem og lytte til meg?
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Marianne |
#15 | ||||||||||||||
|
Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver her, Lene.. Selv samboeren min, som lever med meg og mine problemer dag ut og dag inn, forstår ikke
hvorfor ikke jeg kan være med på kino eller restaurant med han, eller hvorfor vi absolutt må flytte fra leiligheten vår og inn i en annen på kun ett plan, og
det helst igår! Og når man får de samme sårende kommentarene hver eneste dag, uansett om de er ment vel eller ikke, er det ikke rart om man blir lei og ender
opp med å unngå folk istedenfor å "gjøre som de sier og komme meg mere ut".. Bare det å gå i butikken, med krykker og grimaser over hele ansiktet -
"hva er galt med foten din, da?" Og når jeg sier at det ikke er foten, men ryggen som er gåen, ser de bare dumt på meg, som om jeg umulig kan være så
dårlig i ryggen at jeg må gå på krykker. Og dersom noen en gang innimellom ser at jeg har vondt, og tilbyr meg en sitteplass, ser de helt uforstående ut når
jeg forklarer at jeg ikke er i stand til det, og foretrekker å stå. Hvem har rett til å dømme hvordan JEG har det, og bedømme hva JEG klarer og ikke klarer? Er
det DE som lever med mine smerter og min kropp? Er det DE som VET hvordan det er? Jeg har pokker meg ikke gjort annet enn å trene og komme meg ut av sofaen de
siste 9 årene - da er det SISTE jeg trenger ENDA en som VET at ALT vil løse seg dersom jeg bare begynner å TRENE!!! Eller bare jeg får SNAKKET om alt!!!
Nei takke meg til en god klem fra et av tantebarna mine når som helst. De dømmer ingen, og skjønner akkurat når jeg bare trenger en god klem og noe å smile av. Takk og lov at jeg er velsignet med tre av dem, og snart enda et til Det gjør det også lettere å takle at det sannsynligvis ikke blir noen barn på meg med
det første..
|
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
mor1 |
#16 | ||||||||||||||
|
Dette kjenner jeg meg så godt igjen i. Det er til å fryse på ryggen.
Stor klem til dere. |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
Spinvill |
#17 | ||||||||||||||
|
Hei Marianne, må bare si at det møtet du hadde med professoren i psykiatri, var forferdelig respektløs av han. Det blir veldig lite konstruktivt med sånne
møter, når det vi faktisk trenger er løsningsorientert psykiatri.
Kan være du ikke føler det, men jeg føler et veldig behov for å sette ting på de "rette hyllene". Jeg tror vi begge for lengst har innsett at vi har smerter og at det bare er sånn, men det kan være greit med noen subjektive råd utenifra. Det heter vel noe sånt som mestringstiltak i hverdagen. Venninen min som er tidsbegrenset uføretrygdet fikk tilbud om dette ETTER at hun ble uføretrygdet, og det var i gruppe med andre som også hadde fått dette innvilget. Det er en type gestalt-terapi, og er i praksis som en slags coaching. Hvordan kan en planlegge og løse hverdagen best mulig rett og slett. Jeg skal til en slags coach (jeg bruker dette ordet for de fleste skjønner hva jeg mener da) på smerteklinikken snart. Hun er spesialsykepleier på smerteklinikken og utdanner seg til nettopp dette. Har snakket med henne flere ganger før, men jeg ringte og spurte om jeg kunne komme å treffe henne igjen. Hun ble kjempeglad og smigret, så det er vel det en kan kalle en vinn-vinn situasjon! Jeg gleder meg, for nå føler jeg at tankene mine løper løpsk inni hodet mitt. Jeg trenger noen til å hjelpe meg å samle de og gjøre noe konstruktivt. Jeg snakker mye om fordommer og at andre setter meg i bås, men har en tendens til å gjøre dette selv. Jeg må liksom enten være frisk eller syk for å klare å mestre hverdagen og smertene. Jeg vil ikke snakke noe særlig om smertene, men de påvirker jo hverdagen min. Nå som jeg er i en dårlig periode, så blir jeg frustrert, for jeg prøver å leve så "normalt" som mulig. Nå har jeg blitt sykemeldt fordi jeg har gått på en smell. Infeksjonen og feberen tror jeg bare har kommet som en følge at jeg nekter å ta hensyn til kroppen min. Til en viss grad er jo det bra, men jeg lar det gå altfor langt. Jeg er en kontrollfreak; Jeg ønsker å styre kroppen min, ikke la kroppen min styre meg. Jeg har fått påvist på blodprøvene at jeg har en kraftig infeksjon og går på antibiotika, men jeg og legen vet ennå ikke hvorfor. Jeg føler meg bedre nå, men er veldig sliten og har hodepine og nakkesmerter så det holder. Skal til kiropraktor til uka og håper det skal hjelpe mot hodepinen og nakken. Det er ikke så lett å være pårørende til kroniske smertepasienter heller, for vi er så ustabile i formen. En dag kan vi være med på ting, andre dager ikke. En dag vil vi ha trøst og hensyn, en annen dag vil vi ikke snakke om det. Jeg prøver å være ærlig mot mannen min og de rundt meg, men det er kanskje ikke så lett når jeg sliter med å være ærlig med meg selv.Derfor er dette forumet en terapi for meg, jeg "snakker" om situasjonen min, det gjør jeg svært sjelden ellers. Nå ser jeg at jeg i stor grad sliter med mindre smerter enn de fleste på forumet, og vi er i forskjellige situasjoner som ikke kan sammenlignes. Jeg velger å tro at vi likevel kan ha nytte av hverandre.Jeg trenger ihvertfall støtte og oppmuntring innimellom, gjerne et spark bak og kjeft, helt klart trøst og en klem, og absolutt en god porsjon galgenhumor! Ps. Det er vitenskapelig bevist at mennesker i en vanskelig situasjon som takler ting med galgenhumor har mindre smerter! |
|||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.