Jeg stilte egentlig dette spørsmålet på en annen tråd, men tenkte etterpå at det kanskje ikke var helt rett å legge det inn i den tråden da den var en
opplysningstråd, så derfor flytter jeg den hit.
Jeg har siden siste fødsel for 12 år siden hatt store problemer. Jeg satt i rullestol over halvesvangerskapet og et halvt år etterpå. Brukte så en blanding av
krykker og rullestol før jeg ble såpass at jeg kom meg i jobb igjen. jeg fikk egentlig beskjed om at rullestolen og jeg kom til å bli følgesvenner resten av
livet men ved egentrening på hest(anbefales ikke uten erfaring eller dyktig fysioterpautinstruktør)kom jeg meg ut i jobb igjen. Jeg har aldri blitt bra og har
hatt lange perioder på krykker inntil jeg kom til en fantastisk psykomotorisk fysioterapaut for 5,5 år siden. Hun fikk meg stabil igjen så lenge jeg tar hensyn
og jeg startet på P-sprøyter for å regulere de største hormonsvingningene som påvirket bekkenet. jeg ble sterilisert etter siste fødsel så jeg hadde ikke bruk
for dette som prevensjon men kun som hormonregulering.
Av diverse grunner så sluttet jeg med disse sprøytene i høst og nå er det så ille igjen at jeg ikke engang kan sitte i reclineren min uten en pute ekstra som
gjør at jeg mere ligger flatt. Trapper klarer jeg heller ikke å gå opp lenger og jeg har fått gangproblemer. Sprøytene vil jeg ikke begynne med igjen nå før
jeg får diagnostisert kronisk bekkenleddsyndrom. Å få diagnosen kan gi meg noe mere hjelp ang fri fysiterapi og litt annen hjelp av diverse art. Jeg har TU i 3
år gr bekkenproblemer og FM. Det hadde vært greit om det i papirene kunne konkretiseres med bekkenleddsyndrom. Jeg ønsker ikke å gå på hormoner mere hvis jeg
ikke må.
Problemet mitt er nå sådan: Hvordan skal jeg gå fram for å få hjelp til å stille diagnose?
Jeg bor i Mosjøen men tar i mot svar fra alle som kan tipse meg.
Det er en ny terskel for meg å forsere dette med å ta fatt i bekkenproblematikken for runden med FM diagnosen var tøff og vanskelig psykisk.
Er det noen som har lyst til å svare men ikke ønsker å svare offentlig på forumet så send meg et pm, Jeg er glad for ALL hjelp.

Norway
Tiddelidi