Pass derfor på at legen bruker punkt 47 når det gjelder kroniske smerter.
Bare et lite tips dersom ikke legene deres heller vet det, så kan dere fortelle
Klem LinnB
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
LinnB |
Til alle - ang blå resept og kroniske smerter |
Lead | ||
|
Jeg var hos legen i dag, og informerte om de nye reglene som trådte i kraft 010108. Han har fått det med seg, og skrev ut Paralginen på blå resept. MEN han
hadde skrevet at det skulle dekkes under punkt 36, og jeg måtte da betale full pris for dem. Han visste ikke hvilket punkt det skulle være, men 36 var i alle
fall feil (migrene visstnok, og da dekkes ikke Paralgin).
Pass derfor på at legen bruker punkt 47 når det gjelder kroniske smerter. Bare et lite tips dersom ikke legene deres heller vet det, så kan dere fortelle
Klem LinnB |
||||
|
|
||||
Allis61 |
#1 | |||
|
Legen min kunne ikke skrive ut de smertestillende på blå resept i dag - bortsett fra panodil og Lyrica da. Først skal man visst søke om refusjon på individuelt grunnlag, og da må også visse kriterier til smerteutredning være fylt. Det samme sa de på apoteket, men jeg tror forvirringen er ganske stor enda. Men - når vi så får innvilget individuell refusjon, så kan vi søke om å få refundert de utlegg vi har hatt på medikamentene for den tiden man har hatt dem på hvit resept - i år. Han skrev riktignok feil kode på det jeg fikk på blå resept, men det korrigerte de bare på apoteket. Så får jeg gi ham beskjed om det neste gang. Noen andre som har andre erfaringer?? |
||||
|
|
||||
Havfruen07 |
#2 | |||
|
Jeg fikk Paracet og Ibumetin på blå resept, men Pinex Forte fikk jeg ikke pga de var vanedannende. Ikke hormontabletter heller. Legen var litt oppgitt over
dette, han mente at de som brukte litt sterkere tabletter fast burde fått de på blå resept de også i stedet for alt dillet vi må igjennom for refusjon.
Forresten er ikke Lyrica også vanedannende??? |
||||
|
|
||||
Yellow Fairy |
#3 | |||
|
YellowFairy
Last Edited By: Yellow Fairy 01/11/08 20:36.
Edited 1 time.
|
||||
|
|
||||
bodildj |
#4 | |||
|
Fikk resepter i posten i dag og den ene var tramadol/nobligan og jeg var sikker på at jeg skulle få det p blå resept nå men nei da...Må vel søkes om det da
kanskje....?????
|
||||
|
|
||||
skvatlo |
medisiner. | #5 | ||
|
Hei. A
Allt dette rotet med dekking av medisiner. Eg held på med nedtrapping av OxyC. Heimesykepleien hjelper meg no med å lage til dosetter for 14 dagar i gongen. Starta med dette ein månad før jul. No fekk eg ein rekning frå apoteket på over 6000 for medisiner. Eg fekk i fjor dekka oxy, opp til så og så mengde. Fekk brev om at eg hadde overtrekkt denne doseringa, sjølv om eg trappa ned. Men, kva i all verden skal eg gjere no, no når heimesjukepleien og legen styrer slik. Når eg får dosettane så er deg så "uøkonomisk" bruk av styrken. F.eks. så kan dei bruke 3 tbl på 5mg og så neste så er det ein på 5 og ein på 10. Har snakka med dei, men om dei skjønnar. Men, det eg spør dere om er om kordan eg skal gjere med denne siste rekninga på over 6000,- Må eg vente til evt. NAV i stavanger har bestemt seg før om eg får det dekka. Eg er konkurs no. Måtte i bank å få forbrukslån for å dekke rekningar. Dette er for jæ....... Har i alle dagar, når eg ikkje gjekk på skule, jobba og så sit eg her no og ikkje har pengar til mat. Fekk nett kvittering frå massøren 5300 hadde eg brukt på henne, utan at det hjalp med det dam skitt over lengre tid. Fy f. Eg er så frustrert. Og så skal eg til GranCanaria neste lørdag for 14 dagar. Eg glerdar meg veldig, men så dett tankane om økonomien inn og då blir eg så fortvila. Helsing Ikkje Glakatten i dag. |
||||
|
|
||||
Smaaen |
#6 | |||
|
Kan en få blåresept på Paralgin forte eller er det bare andre medisiner den regelen er til. Jeg bruker PF for kroniske smerter. Noen som vet?
|
||||
|
|
||||
Astrid66 |
#7 | |||
|
Det er masse god info om dette på tråden vi har: Viktige endringer i blåresept ordningen
>>>
Astrid |
||||
|
|
||||
bodildj |
#8 | |||
|
Jeg fikk paralgin forte på blå resept da jeg brukte de mot smertene mine..Legen søkte
|
||||
|
|
||||
Allis61 |
#9 | |||
|
Tror forvirringen er komplett blant legene. Jeg trodde vi måtte søke og få godkjenning før de kan skrives ut på blå resept?? Det er i alle fall det legen min skal gjøre. Han viste meg informasjonen de hadde fått tilsendt - ett lite ark, med kun de mest generelle opplysningen. Håper han har sjekket mer opp til neste uke da jeg har time igjen. |
||||
|
|
||||
Spinvill |
#10 | |||
|
Av en eller annen grunn så får jeg ikke opp listen med hvilke preparater som blir dekket, av "vanlige" og opiater, noen som har mulighet for å ta en
kopi og legge den ut her på siden? Jeg har spesialisterklæring, men hvis jeg skjønner det rett, så må jeg i tillegg til dette, søke NAV om inviduell søknad på
opiatene?
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome