Men her er bilde av Bergensbunaden. Flere som har bilder av bunaden sin?
| Author | Comment | |||
|---|---|---|---|---|
eli58 |
Har dere Bunad som dere bruker 17 mai? |
Lead | ||
|
Mangen som bruker bunader på 17 mai, jeg har desverre ingen.
Men her er bilde av Bergensbunaden. Flere som har bilder av bunaden sin?
|
||||
|
|
||||
Sirkeline |
#1 | |||
|
Jeg hadde bunad, men den krympet desverre i skapet. Fikk sydd den om til yngstedattera sin konfirmasjon.
Vi har sunnhordlandsbunad. Et dårlig bilde. Prøvde å lete på nettet, men fant ingen. |
||||
|
|
||||
Lene Gulliksen |
#2 | |||
|
Jeg har heller ikke bunad, men lillesøster fikk til sin komfirmasjon.
Romeriksbunad. ![]()
Lillesøsteren min har den med brokadeliv, men har mørk grønn stakk. den finnes også i hel rød og grønn i tillegg til blå.
|
||||
|
|
||||
ZiennaZ |
#3 | |||
|
Jeg har bunaden som damen på bildet har på seg.
|
||||
|
|
||||
BELL |
#4 | |||
|
Jeg har ikke bunad, men har sydd /brodert til min datter til hennes konfirmasjon,
for noen år siden: Hun har denne fra Bjerkreim, i blått.
![]()
|
||||
|
|
||||
salto2 |
#5 | |||
|
Har også sunnhordalandsbunad, har ikke tenkt å bruke den i år. I år tar jeg barnetoget sammen med kongen på
formiddag
|
||||
|
|
||||
Cala57 |
#6 | |||
|
Min datter arva hardangerbunad etter sin farmor.Den er et gammelt klenodie,for hennes mor hadde den før henne igjen.
Slikt er moro. Jeg har ikke bunad,men kunne tenkt meg en sort Sunnmørsbunad.Den er veldig fin,-også mannsbunaden vår er flott,synes jeg. |
||||
|
|
||||
Allis61 |
#7 | |||
|
Viste ikke helt om jeg hadde lyst å åpne denne tråden, Eli. Jeg har en nydelig off-white bergensbunad som er sydd av min mor og mormor. Fikk den til
konfirmasjonen, og nå henger den ertende i skapet i en yndig "dukkestørrelse" 34........ Uvisst av hvilken grunn, så får jeg ikke en gang
skjortelivet over hodet en gang.
Jeg er ganske fornøyd med at det bildet er av ugjenkjennelig karakter. Sjekk den frisyren!!
To barnefødsler ser ikke ut til å hatt synderlig effekt på størrelsen, men kom igjen når min lange karriere på kunstnerlønn begynte. Man sier man ikke blir fet av den, men........bevisene tyder på noe annet.
Nå leter jeg frenetisk etter noen avdøde slektninger i Telemark et sted. Da kan jeg få påkostet meg en bunad med beltestakk. Det bør vel være rimelig greit som støttekorsett for det som er overflødig her.
|
||||
|
|
||||
piumen |
#8 | |||
|
Jeg har en slik flott Finnmarksbunad, uten hodeplagg og sånn vesketing. |
||||
|
|
||||
eli58 |
#9 | |||
|
Her var mange nydelige bunader.
Bell jeg var sammen med en i går som hadde den Rogalandsbunaden som din datter har , den var nydlig. Allis synd du ikke har en jente som kan overta den flotte bergensbunaden din, men kansje det kommer ett barnebarn med tiden.. |
||||
|
|
||||
muskelknuten |
#10 | |||
|
Eg har denne Søre Sunnmøre bunaden! Brukte den ikkje i år, det blir for tungt når en skal servere og styre.
|
||||
|
|
||||
jone54 |
#11 | |||
|
Jeg har desverre ikke bunad.Hadde jeg fått en til komfen kunne jeg brukt den ennå
Ønsker meg jo en,men dyrt,desverre.Måtte jo vært Buskerud eller fra Tja??Østerdalen Vet ikke om de har egen bunad Allis:Du var jo nyderlig da.Helt sant Høret er jo slik det var den gang
Ja,det er merklig hvordan klær kryper i noen skap |
||||
|
|
||||
Allis61 |
#12 | |||
|
Den summørsbunaden syntes jeg er kjempefin, Knuten. Mamsens slekt kommer fra de områdene, så det er en variant jeg evt kan anskaffe meg hvis jeg anskaffer meg en ny bunad. Har lekt med tanken en stund, og nå skal jeg kikke litt nøyere rundt. Har en del landsdeler jeg kan velge fra. Også Finnmark, Pia. Synes den ser flott ut den også. Lurer på hva de bruker i Verdalen....eller Harstad...eller selvsagt Kristiansand, der jeg er født?? Mulighetene er mange.
Jone - jeg tro det kommer an på øyet som ser. Ikke alle som hadde hår som vokste utover istedet for nedover. Men takk skal du ha!
|
||||
|
|
||||
esmereldet |
#13 | |||
|
Jeg har beltestakk fra Telemark, og så har jeg stakk og liv. Men jeg liker stakken best. Jeg bruker både stakkeskjorta og skjorta til stakk og liv til stakken.
Her er begge to, for et par år siden, jeg er desverre ikke så tynn nå lenger
|
||||
|
|
||||
eli58 |
#14 | |||
|
De beltestakkene er bare så fine, takk for titten alle sammen.
|
||||
|
|
||||
Lene Gulliksen |
#15 | |||
|
Jone: Jeg har også familie fra østerdalen, og har lagt inn en link til deg der du kan se på de forskjellige modellene, og beskrivelse av de.
Østerdalsbunad
|
||||
|
|
||||
Kamht |
#16 | |||
|
Nei, bunad har jeg ikke, men Oslo-drakt.
jeg synes den er flott selv, men hører andre ikke liker den pga. at skjorten ikke er hvit. Men jeg er jo fra den byen og da vil jeg jo vise det. Synes den er fin uansett om det kalles bunad eller drakt. Kristin
|
||||
|
|
||||
DISCLAIMER: The materials and information on this server are intended to provide general information for you. That includes any information posted by our medical consultant. At no time should information on this board be used to diagnose medical conditions, taken as specific medical advice nor do our medical consultant endorse specific products, treatments or services mentioned within. Please consult your physician on specific medical questions. Do not use the information given on these pages as a substitute for a physician consultation or as a substitute for consulting an attorney or a lawyer. All information on this server is provided without warranty of any kind. Further, we do not warrant, guarantee, or make any representations regarding the use, or the results in terms of correctness, accuracy, reliability, currentness, or otherwise. The owner of this website, it's medical consultant, administrator, moderators or attorney shall not be held liable for any damages incurred as a result of statements made from within this website.
This is a non profit self help and discussion group. The owner of the board, the administrators or moderators take no responsibility for any user breaking the Yuku terms of userconduct. This is including, but not limited to, email or otherwise transmit any Content that (1) is unlawful, threatening, abusive, tortious, defamatory, obscene, libelous, or invasive of another's privacy, (2) consists of instructional information on illegal activities, including, but not limited to, hacking, cracking, and phreaking; (3) violates or infringes in any way upon the proprietary rights of others, including, without limitation, copyrighted software, music, photographs, text, videos or artwork.
This board is not a forum for announcing or discussing suicides. Any kind of suicide threat posted at our board will be removed. This is a volunteer support group only. We are not responsible for any suicide threats or interventions of any kind.
©Copyright 2007: The owner of the board has the copyright to all graphics material on the board, unless the graphics has been posted/created by another person or something else have been said. It is not allowed to copy any graphic material posted on the board. Remote linking to any graphic material on the board is not allowed either.
Chronic pain, Fibromyalgia, Chronic Fatigue Syndrome, CFS, ME, backproblems, support groups, kroniske smerter, Fibro, Fibromyalgi, ryggsmerter, ryggproblemer, kronisk utmattelses- syndrom.
Abbreviations: CFIDS - Chronic Fatigue Immune Dysfunction Syndrome, ME - Myalgic Encephalomyelitis, FMS - Fibromyalgia Syndrome